Stöd tack!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Patlar skrev:
Nu har jag gjort som kongo gjorde förra året och blivit snittad för ljumskbråck.
Jag var in i onsdags och trodde jag skulle få åka hem på kvällen, tji fick jag.
Igår kom jag hem iallafall, med en ask lättmorfin i näven.
Nu har jag plastnät( ungefär som nätet som brukar sitta runt spritflaskor på flyget) inne under min nyavhårade buk.
F-n vad det gör ont jag behöver lite uppmuntran. :(

OUCH! Du har mitt medlidande i alla fall... :tummenupp

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF 426 -00, GSXR750-85, GSXR1100-92(Sålda)
Jag tänkte runda av min stund av självömkan med att berätta om natten till gårdagen och följande dag.
Vaknade runt 0330 av att jag flöt runt i sängen, feber och frossa. Ringde akuten och fick komma in. På akuten råkar jag få träffa en av de kirurger som var inblandade i operationen, så han lät meddela att han kände igen mig och hade petat i mig.
De till färg och form omdiskuterade genitalierna berättade han drabbade 1 av 20 ljumskbråckopererade, vilken tur att det blev just jag som vann på lotteriet.
Just blodansamlingen i de nedre regionerna var skälet till febern, då kroppen producerade ett ämne som "löste upp" blodet för vidare transport, men samtidigt orsakade febern.
Så nu har jag utökat tablettknaprandet med antibiotika också. Redan efter 2 tabletter igår så kändes det vettigare inatt och jag fick bara ett anfall av frossa.
Det går åt rätt håll :tummenupp

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Patlar skrev:
De till färg och form omdiskuterade genitalierna berättade han drabbade 1 av 20 ljuskbråckopererade, vilken tur att det blev just jag som vann på lotteriet.
Ja jävlar, Den "turen" hade inte jag...

Gör det bästa av situationen! hehe, får väl pallra dig ner till det lokala badhuset och visa upp det, säkert nu imponerande, paketet i ett par slimmade speedobrallor! :lol

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kongo skrev:
visa upp det, säkert nu imponerande, paketet i ett par slimmade speedobrallor! :lol

Det skulle säkert vara kanonläckert, bistår du med skohorn?

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Du har min medkänsla :pannkyss Jag har jobbat på kirurgen där vi opererade såna som du :7peta Minns att alla hade mer eller mindre ont efteråt, men uthärdar du bara de första 5 dagarna så vänder det sen ska du se :)

PS. Eftersom jag är kirurgsjuksköterska så borde jag faktiskt få se en bild på eländet så jag kan tycka extra synd om dig..... ;) ;)

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Vad är det du råkar ut för, låter inte så roligt.

Se till att vara kry till sommaren får då ska vi åka som bara den.

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag blir så j..la trött!

Nu börjar såret hyfsa till sig, men svullnaden på ena sidan av paketet vägrar ge sig. Tog mig till sjukan igen och hamnade på akutröntgen. Visade sig att jag fått bitestikelinflammation. Nästa steg nu blir att se om kirurgerna kan öppna påsen och ta bort en kula med tillbehör.

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Patlar skrev:
Jag blir så j..la trött!

Nu börjar såret hyfsa till sig, men svullnaden på ena sidan av paketet vägrar ge sig. Tog mig till sjukan igen och hamnade på akutröntgen. Visade sig att jag fått bitestikelinflammation. Nästa steg nu blir att se om kirurgerna kan öppna påsen och ta bort en kula med tillbehör.

Aahhhhhhhhhhh!!!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Är man tillräckligt länge på akuten kan man få se Lucky Luke utöva sitt yrke.....typ sju timmar :)

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Jag misstänker att det inte bara är Lucky Luke som finns stationerad på Akis, även om han är den som lättast är att få syn på.
Har märkt att det finns ganska många hojåkare som jobbar just på sjukan.

Å jobbar man inte kan man ju som vi andra leka patient men det är inte så kul det heller i längden.
Fråga stammisarna ;)

Gabor

Guest
Patlar skrev:
Jag blir så j..la trött!

Tjena, Blev opererad i måndags för exakt en vecka sedan, på Löwhenströmska, akut remiss...bra med rätt kontakter.
Nät, aa Kassler monterades in, hem samma dag, lidit alla världens kval efter 4-5 dagar, genitaler osså regnbågena alla färger, 3 gångersstorlek på vänster punghalva... :7peta ONT.....
Såret drar, inanmätet brinner om man rör sig mycket....blir mycket film å så sett från soffan...

Ville sätta in bild , men blev fråntagen digitalkameran... :va elakt...
Sjukskriven en vecka till, börjar ledsna...ska nog ut å bygga hoj på EM i verkstaden... om inte jag somnar snart på tangentbordet... :pannkyss

Patlar

Utan GSXR, med stånka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tassen skrev:
Tjena, Blev opererad i måndags för exakt en vecka sedan, på Löwhenströmska, akut remiss...bra med rätt kontakter.
Nät, aa Kassler monterades in, hem samma dag, lidit alla världens kval efter 4-5 dagar, genitaler osså regnbågena alla färger, 3 gångersstorlek på vänster punghalva... :7peta ONT.....
Såret drar, inanmätet brinner om man rör sig mycket....blir mycket film å så sett från soffan...

Ville sätta in bild , men blev fråntagen digitalkameran... :va elakt...
Sjukskriven en vecka till, börjar ledsna...ska nog ut å bygga hoj på EM i verkstaden... om inte jag somnar snart på tangentbordet... :pannkyss

Ska du o jag starta en klubb kanske?
Julgransklubben(färgade kulor i grenen) :D
Stå ut, eller rättare sagt ligg ner mkt.
Missfärgningen ger sig till slut o svullnaden med (tror jag).
Jag har fått tid för "knips"bedömning 16:e.
Får se om man blir eftertraktad kastratsångare i nån kör, eller vad det blir av det hela?

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Fan, hojåkare verkar vara ett klent gäng...själv blev jag av med mina halsmandlar för 20 dar sedan (efter att ha fått 3 halsflussar i rad plus en halsböld :huvet ) och det gör fortfarande ont. Nu kan jag iaf käka fast föda, fy faan för att käka kall nyponsoppa i 10 dar :3freak .

Har tappat 5kg i vikt under de senaste två månaderna, suck. De enda positiva var väl att det skedde under vintern...

Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
tobbe skrev:
Har tappat 5kg i vikt under de senaste två månaderna, suck. De enda positiva var väl att det skedde under vintern...

Jahaja...här har vi alltså en som tar snålskjuts på en räkmacka, för att komma i skinnstället lagom till säsong. :D

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Ullis skrev:
Jahaja...här har vi alltså en som tar snålskjuts på en räkmacka, för att komma i skinnstället lagom till säsong. :D

Mm. man får ta till lite extrema metoder ibland... :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...