Stödet gick av!

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Hoppade upp på XRen för att dra igång den. Ställde mig upp och kickade till, knak sa det och jag han precis få ner foten. Till min stora fasa såg jag att stödet hade gått av...

Någon som har lyckats med samma trick förut? :crash

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
knäcker nått stöd om året på budhojen! alltid lika kul att få luta den mot en vägg eller nått sådant tills man komer till verkstan

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
En polare med en Ducce Monster lyckade med det när han SATT på hojen...lutad på stödet, men ÄNDÅ! Man vill ju gärna att grejjerna håller..... :confused:

/FW

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
där e du ju igen Watson, pöss på dig :)

ang. stödet, tråkigt, hoppas inte mitt går av nån gång

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
On G
Bulten som går igenom stödet gick av för mig på min Ktm exc när jag satt på den, det blev tungt men ingen vältning

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
watson skrev:
En polare med en Ducce Monster lyckade med det när han SATT på hojen...lutad på stödet, men ÄNDÅ! Man vill ju gärna att grejjerna håller..... :confused:
/FW

Varför sitter man still på en Ducce ? De e till för köras ;)

Lite mer seriöst så tvivlar starkt på att Ducati dimensionerat sina sidostöd för den extra vikten, monster kommer ju med elstart tom å inte kick ;). E väl inte riktigt de stödet e till för i mina ögon i varje fall men visst fasen e de surt när någe pajar ... speciellt om man tappar hojen som bonus.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Mcbudet skrev:
knäcker nått stöd om året på budhojen! alltid lika kul att få luta den mot en vägg eller nått sådant tills man komer till verkstan

Är det så svårt att få igång dom? :confused:

Erik: Kör budget, svetsa!! :hördu

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Har också haft av ett stöd på XT600E under min mc-budskarriär. Vet fler som gjort det. XT600 har för vekt stöd original... mitt som är på nu är förstärkt, håller mycket bättre.

Var lite roligt den dagen stödet gick av. Stannade hojen, ned med stödet. Tyckte den lutade lite väl mycket, och då jag gick ifrån såg jag att den började luta mer och mer. Hann precis springa tillbaka och rädda situationen, ställde hojen mot en vägg istället. Stödet hade inte gått av helt, utan satt fortfarande fast i några mm metall. Lämnade sista budet och tänkte bege mig till verkstaden istället. Dum som jag var så slet jag inte loss stödet utan trodde det skulle sitta kvar av sig själv... på motorvägen hade dock den sista biten vibrerat loss och jag hörde "kling-kling-kling" när det sittandes i fjädern hoppade upp och ned på asfalten. Fick hålla upp det med vänsterfoten i 7-8 minuter tills jag kom fram. Rätt jobbigt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kan höra med en kille i tannefors, fast han har bara gas..Kolla vad ett nytt stöd kostar först :] Är det hutlöst dyrt får vi ordna det..

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tipset kanske är att inte ha den på stödet när du kickar. Själv kör jag alltid utan stöd, man vänjer sig vid det med...

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Får inte tillräckligt med kraft om jag sitter ner när jag kickar =P XRen har inget batteri, därför måste jag få sådan fart på kolven att den får fart på generatorn som alstrar ström som sedan tänder tändstiftet. Kolven måste då fortfarande ha sådan fart bensinen antänds och kolven flyger iväg, motorn går igång =D
Fick jag det rätt? :va

Och med en vikt på 72kg så är det rätt så kämpigt kan jag lova!
Blir till att äta mer gröt o annat gott :öl

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
ÄNTLIGEN så får en KTM ägare skryta lite också! Mitt stöd har aldrig gått av :rofl :rofl

KTM är kvalitet

kvali

kval...

Fan, bäst att gå ned i garaget och kolla :1pajas

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Att stöd går av brukar vara en svaghet på Suzuki. Måste iofs bara vara den enda. Hade en Yamaha XT600 under budkarriären men lyckades inte få av stödet trots mycket misshandel.

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
pitte skrev:
Att stöd går av brukar vara en svaghet på Suzuki. Måste iofs bara vara den enda. Hade en Yamaha XT600 under budkarriären men lyckades inte få av stödet trots mycket misshandel.

Mitt har vibrerat loss på min TLR... :rofl

Hade dock tur och såg det innan det lossna helt... :)

Loctight, your best friend... :D

carsam

prone2failure
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
ktm
Jag väger under 70 kg och jag kan starta min xr600 -87 utan att stå på stödet. Det enda som kan vara jobbigt är när den är halvvarm eller när den backtänder. Då gör det ont...

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
carsam skrev:
Jag väger under 70 kg och jag kan starta min xr600 -87 utan att stå på stödet. Det enda som kan vara jobbigt är när den är halvvarm eller när den backtänder. Då gör det ont...

Hur gör du? :rodnar

:Bugar Lär du mig så är jag din trogne undersåte!

Ska sätta i nytt tändstift nu i helgen, får se om det gör någon skillnad... :)
Kanske beror på högkomp kolven + annat..

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...