Stödhjul sökes, im a rookie

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Hej hej alla

Ny på forumet och rätt så jätte rookie på 2 hjul. Glenn aka Pillevinken. Tidigare driftingnörd men fick prova kollegans vespa (zx10r) i somras och blev såld direkt. Uppskrivning och uppkörning kvar.
Vespa köper jag mig så fort jag hittat en lämplig. Kommer bli en ninja då jag har hela Bruce Lee boxen hemma.

:yoparty

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Välkommen. Hoppas du hittar en bra ninja-vespa sedan då! :tummenupp

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
57506391.DSCN0032.jpg

ZX-10R? Varför då? En sån här ska du ju ha, eftersom du har hela Bruce Lee boxen. :)

Hej hej förresten :hej

Icebug

Guest
Hört talas om Chuck Norris, han spöa garanterat Bruce vilken dag som helst i veckan:D. Välkommen, Kawasaki gör rätt bra missiler:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hört talas om Chuck Norris, han spöa garanterat Bruce vilken dag som helst i veckan:D. Välkommen, Kawasaki gör rätt bra missiler:tummenupp

Ingen spöar Bruce! Bruce Willis alltså, haru aldrig sett Die Hard? Han är ju odödlig!:D

EDIT: Välkommen så klart och lycka till med uppkörningen!:)

Last edited:

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
För det första... Bruce Lee lärde upp Chuck Norris och ingen kan flexa flyes som Bruce Lee =P

Tackar för det varma välkomnandet och tipsen på annonser. Jag har dock en fabriksny 08 för rätt pengar på gång :D Blir en perfekt möbel framför soffan tills våren.

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Såja nu är bågen köpt. Gick och hittade mig en orange fabriksny zx10r -08. Knappt skön känsla när plasten sitter kvar på både nycklar och sitsar! Tänkte lackera om den till vitt men ångrade mig direkt när jag såg skönheten utanför garaget i solen. Helt underbar färg ju. Blev en hård helg. 40 mil till linköping med 4 fulla vänner och en stackars nykter mig. Checkade in hos våra vänner som lägligt nog hade fest denna helgen. Vaknade så där lagom go och körde 20 mil till för att hämta den. In med den bak i bilen. Fest utan dess like på lördagen och sen 40 mil hem igen. Var ju lätt värt allt slit bakom ratten när man väl fick ta premiärturen. Helt magiskt! Ruset efter körningen satt kvar lagom länge så jag hann få in den i vardagsrummet och placerat den på sina depåstöd.
Nu börjar skruvandet. Så snabb fråga, någon som vet några snygga ledblinkers som man kan sätta där dom "snygga" bakspeglarna en gång suttit?

2010012.jpg

Last edited:

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Gud vilken dröm hoj... en sån som man går och drömmer om :Bugar

Du det var det för mig med en dröm men drömmar är till för att uppfyllas så det var bara att handla :D

Fick ryckt av backspeglar o den fina regplåtshållaren idag. Blev fett mycket snyggare, skickar upp bild i morgon då och ber om ursäkt för kvaliten på bilderna Ajfån:huvet

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Du det var det för mig med en dröm men drömmar är till för att uppfyllas så det var bara att handla :D

Fick ryckt av backspeglar o den fina regplåtshållaren idag. Blev fett mycket snyggare, skickar upp bild i morgon då och ber om ursäkt för kvaliten på bilderna Ajfån:huvet

Helt rätt man ska köpa det man aldra helst vill ha! Även om det är förstahoj tycker jag det är helträtt vare sig det ät moppe 600 cc eller 1000 cc allt funkar att börja på så varför inte ta det man gillar bäst? :)

Hoppas du hittar lite kul lull lull att sätta på den i vinter så den känner sig omtyckt om så får vi hoppas du får ett fint första år med hoj nästa år :)

Drive safe

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Ja med min respekt för tvåhjuliga åkdon så kvittar det om jag har en 250cc lr en 1000cc det kommer gå sakta oavsett. Sätt mig i något med fyrahjul så kan ni få se på åka men 2 hjul är jag bara livrädd för.

Ja där kommer ju bli en hel del lull som dels trillar dit och dels försvinner :D Klart min stora kärlek kommer känns sig omtyckt, jag tar hand om mina kära på oanade nivåer... HÖRDE NI DET ALLA SINGEL TJEJER? :p

Nonstop

Medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
Superduke -09
Är det glenn din glidare ! Haha, välkommen!
Peter från isover du vet ;) Bra att du tagit ditt förnuft till fånga o ska åka 2 hjuligt nästa år!
Kör försiktigt bara! Det gör ont att trilla omkull..
Ses på vägarna i sommar då!

/ Peter

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Du har så rätt så Nonstop. Ja va fan man har ju tröttnat på att sladda rundor med en strulande bil. Bättre att hålla sig till att bara "kolla oljan o spänna kedjan".
Jo tack hade det varit en äldre hoj jag skaffat hade man nog varit lite mer framfusig men just att den är ny gör att man blir ännu mer försiktig. :D Får ta en sväng i vår ja om du har lust att vänta in mig då förstås :D

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Bara jag som tycker att drifting är roligare än att köra hoj? :crash :D

Edit: Tur att minusknappen är borta :näsblod

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras