Stöld av mitt tvättmedel HÄMND

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
klortabletter tycker jag räcker gott och väl, men detta ska du hälla i en paket "color" tvättmedel, och inte ett tvättmedel som är till för vittvätt

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
En sak som kanske inte ska glömmas i sammanhanget e att det kan baktända med... Gamla hilda 86 år som e så glad för att hon fått en present av barnbarnen som de själv gjort i textilslöjden.

Eftersom hoon inte ser så bra så tar hon paketet som står precis framför sig (som hon tror e sitt) och tvättar denna "present"....

Tänk efter före bara....

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Fluffig skrev:
Hemma använder jag kaustiksoda (eller hushållssoda) i stället för klorin när jag ska få vittvätten riktigt rent. Förr tvättade man just vittvätt med en svagare variant av soda efetrsom det inte luktar lika illa som klorin och dessutom rent otroligt ren tvätt.

Min tvättmaskin har ännu inte mått dåligt av sodatvättarna.
Körde du på både kaustiksoda och hushållssoda eller är du minns du inte vilket du använde?

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Under en längre tid har jag haft tvättmedlet där, konstant(vilket det skall ändras på). Det jag dock glömde att berätta är att morsan äger hyreshuset som jag bor i så jag vill ju inte stöta mig jättemkt med ngn och jag vill inte paja ngn tvättmaskin.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Neanderthalaren skrev:
Körde du på både kaustiksoda och hushållssoda eller är du minns du inte vilket du använde?
Samma / lika

Undrar jag med, förvarar du ditt tvättmedel i tvättstugan mellan tvättgångerna eller bara medans du tvättar?

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
Man kan väl inte bli straffad om man gör nått sånt här? Vet en som skulle hämnas på en tjej som alltid snodde hans öl genom att lägga laxermedel i sina öl nästa gång. :D

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Både och

Neanderthalaren skrev:

Jag har kört med bägge dock tar jag betydligt mindre av kaustiksodan än hushållssodan. Vanligast använder jag hushållssoda men ibland får man ta vad man har hemma.
Det är väl just den basiska som hjälper till att få tvätten ren. Förr var det vanligt att man tvättade sina vita kläder med soda, fråga tex farmor.
Jag kanske ska tillägga att jag använder både tvättmedel och soda när jag kör mina reningar.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
ultimate_TF skrev:
Man kan väl inte bli straffad om man gör nått sånt här? Vet en som skulle hämnas på en tjej som alltid snodde hans öl genom att lägga laxermedel i sina öl nästa gång. :D

Men man kanske vill tvätta sina kläder med kaustiksoda och klortabletter och kunde inte råför att någon tog ens tvättmedel. :näsblod

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
seyou skrev:
Men man kanske vill tvätta sina kläder med kaustiksoda och klortabletter och kunde inte råför att någon tog ens tvättmedel. :näsblod

Ja, eller vill dricka sina bärs med laxermedel i. Det blir ju lite mer sprutt på´t. :tomten

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
ultimate_TF skrev:
Ja, eller vill dricka sina bärs med laxermedel i. Det blir ju lite mer sprutt på´t. :tomten

Är inte det alla gör en fredagsafton. :confused:

Eller har jag fått nånting om bakfoten nu igen. :näsblod

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Sån där bakmix skulle kanske göra att personen ifråga låter bli ditt tvättmedel i fortsättningen!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fluffig skrev:
Jag har kört med bägge dock tar jag betydligt mindre av kaustiksodan än hushållssodan. Vanligast använder jag hushållssoda men ibland får man ta vad man har hemma.

Kaustiksoda är ju väldigt frätande och skadligt att andas in. Är det bra att ha i tvätten? Ingen klåda efter att ha använt underkläder som är tvättade i det där? Annars är ju ett hett tips att tvätta oftare så att den vita tvätten inte är nästintill grå när det väl är dags ;)

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Glasfiber-slipdamm skulle visserligen vara mycket effektivt, men det finns kvar i maskinen ett tag. Pulverfärg av någon sort kanske sitter fint?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ta något som löddrar nå grönjävligt! Kul surprise.

Eller stearin pulver. Borde va lite lagomt svårt att få ur kläderna...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Även jag vill passa på att slå ett slag för natriumhydroxid (kaustiksoda/propplösare). Jag försökte få bort några vinfläckar från en tröja med natriumhydroxid i lösning men där blev istället textilen skör och ännu mer missfärgad.

Förresten om man lämnar sitt tvättmedel i tvättstugan betyder det att det är allmänn egendom.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...