Stölder

Chulan

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Yamaha r1
Jag har märkt att det dyker upp allt fler stölder här på sh, tycket att det är för jävligt. Det dunkar alltid lite extra i hjärtat när man läser om andras hojar som blivit stulna, nästan att man rusar ut o tar en titt om ens själv hoj har blivit stulen. Man vågar ju knappt gå lägga sig på nätterna nu för tiden. Vad fan ska man göra för att hojen ska vara ifred. Min står med dubbla skivbromslås och garage. Men det känns ju fan inte ens tryggt, när man läser folk som haft kätting, garage osv men ändå blivit blivit av med sin.

Ville bara dela med mig lite stavning kanske lite kass, blir så jävla less. :huvet

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Försvåra för tjuven så mycket det går
eller ge fan i o putsa den..

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Ögla i golvet å sen kätting fast i hojen måste vara de klart bästa. Annars kan man ju "bara" bära med sig hojen å ta upp låsen på ett eller annat sätt på någong annan ort/plats. ( + skivbromslås + garage) sen borde den stå hyfsat tryggt. :gnissla
//Mar

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ställ farsans tröskverks tr1 -81 ivägen, finns ingen som orkar flytta på den föra att komma åt en hoj än mindre en gammal äklig 125:a. :tomten

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Fürstenhoff skrev:
2130466 Det är illa med alla stölder som tyvärr sker i stort sett dagligen i Sverige men absolut värst är alla dessa tycka synd om mig trådar där diverse personer gråter ut att deras pärla minsann blivit stulen när det i själva verket är ett 100% kvalificerat FÖRSÄKRINGS BEDRÄGERI!!

Satt senast med 3 personer (en arbetar dessutom på Trygg Hansa) denna helg när vi kom in på ämnet varvid dom berättade vitt hur deras kompisar gjort sk försäkrings bedrägeri på sina motorcyklar under vårkanten (4 till antalet) där åtminstonde 3 av dem varit kraftigt utannonserade under vinter perioden för att lägligt försvinna så fort solen tittat fram då dom inte lyckat sälja dem!! :7peta

Så med handen på hjärtat så undrar man ju hur många av alla dessa sk stölder som verkligen har varit just stölder och inte FB!! :va

Vem vet igentligen den rätta siffran - och hur många är det som egentligen bryr sig!!

/Fürstenhoff.

Är väll bra om man kan i vissa fall återfinna motorcykeln just för det är så många här som ser att en persons motorcykel blivit stulen. Skulle själv starta en sån tråd om min bike nu skulle bli stulen. Sen att jag mer än gärna har haft känslan att slänga cykeln av färjan en gång är en annan sak:D

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Fürstenhoff skrev:
2130466 Det är illa med alla stölder som tyvärr sker i stort sett dagligen i Sverige men absolut värst är alla dessa tycka synd om mig trådar där diverse personer gråter ut att deras pärla minsann blivit stulen när det i själva verket är ett 100% kvalificerat FÖRSÄKRINGS BEDRÄGERI!!

Satt senast med 3 personer (en arbetar dessutom på Trygg Hansa) denna helg när vi kom in på ämnet varvid dom berättade vitt hur deras kompisar gjort sk försäkrings bedrägeri på sina motorcyklar under vårkanten (4 till antalet) där åtminstonde 3 av dem varit kraftigt utannonserade under vinter perioden för att lägligt försvinna så fort solen tittat fram då dom inte lyckat sälja dem!! :7peta

Så med handen på hjärtat så undrar man ju hur många av alla dessa sk stölder som verkligen har varit just stölder och inte FB!! :va

Vem vet igentligen den rätta siffran - och hur många är det som egentligen bryr sig!!

/Fürstenhoff.

Verkar som trevliga killar du umgås med....

Jag tror nog man kan räkna med att de som nämner att deras hojjar är stulna här, är just stölder. Finns ingen anledning för en som gör bedrägeri och efterlysa sin hoj här på SH.

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Fürstenhoff skrev:
2130560

Det är just det som är vittsen med att skrika ut sin sorg och smärta rörande att deras pärla försvunnit då man genom detta försöker att göra stöld historien.....
/Fürstenhoff.

Jag förstår vad du menar en bekant på TH tog upp detta då jag försäkrade min kwack där. Vissa av dessa "gråtut"trådar känns lite, ja förskönande om inte annat.
Men man får väl hoppas att folk i gemen sköter sig.

Låser med kätting i golvfast ögla. Parkar sukkan framför och har 140db skrikare kopplat till dörren.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Lämpliga golvöglor

Visst det finns abus golvöglor osv men vart hittar man dessa till schysstast pris?
Finns det andra allternativ på öglor än abus som försvårar för tjuven?
Hur lämpliga är dessa att fästa i garageasfalt?

t-röd

Absolut Pikant
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en skrapad & en fin
parkera bilen så nära garagedörrn det går. bör ju dock vara en hyfsat ny kärra som inte går att baxa med hjälp av en skruvmejsel, då blir väl bara den stulen också..

öglor bultade i betonggolv + kätting är som sagt också bra. förutsatt att man inte snålar och köper kätting i kinesmetall på Lidl! :ajjabajja

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det är ju trist att folk gör så med tanke på att det drabar alla hoj ägare

t-röd

Absolut Pikant
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en skrapad & en fin
r1racer, asfalt kan inte vara någe vidare att fästa i. ordentligt lagd betong, en rejäl betongplugg eller kemplugg (typ rawl) plus biffig bult, blir fint.

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
försäkringsbolagen skulle ju kunna anställa adnan gangster som utredare, han lär ju direkt kunna se om det är bedrägerier på g :hihi

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Sån här grej, fast anpassad för att kunna gömmas och strömmatas från en mc hade ju inte varit fel... Då skulle man själv kunna åka och "prata" med tjyyyvarna

gillar en av användningsområdena..

"Concerned parents of teenage children." :tuttar :tuttar

LÄNK

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Över 23 000 medlemmar på forumet, vore (tyvärr) underligt om det inte dök upp en och annan person som fått sin maskin stulen. Sedan läser man att någon parkerat en snygg sportmaskin på gatan i något halvskumt kvarter, men hallå, det är ju självklart att maskinen försvinner förr eller senare.

Men det är klart, om det inte stals några maskiner så skulle försäkringsbolagen få svårt att tjäna pengar på stöldförsäkringar. Undra om det är därför som det inte ställs högre krav på hur man förvarar ett så stöldbegärligt objekt (t.ex. ordentligt larm). Inte tusan finn det någon som tror att t.ex. en B&O-anläggningen för 90 000:- skulle få stå kvar vid vägkanten en längre tid :va

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
t-röd skrev:
2130769 r1racer, asfalt kan inte vara någe vidare att fästa i. ordentligt lagd betong, en rejäl betongplugg eller kemplugg (typ rawl) plus biffig bult, blir fint.

Sant,jag misstänkte det,problemet är att där inte finns nån betong i dessa garage eller möjlighet att gjuta över.
Har 3-4 lås på hojen var av ett rejäl kätting.Vore nice och göra nåt så man försvårar för tjuvarna med då tex fästögla.

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Fürstenhoff skrev:
2130560 Just dessa killar är mycket trevliga och LAGLIGA killar (en arbetar dessutom på Trygg Hansa som utredare) som dock har vänner som kanske inte alltid gör det rätta som i dessa fall - så att försöka vända informationen emot mig och dom jag fört denna diskustion med är inte lönt då du inte kommer att komma någonstans med detta!! :7peta

Sen säger du att dom som tar upp sina stulna motorcyklar här på SH gör det för att dom verkligen är riktiga stölder och att det inte finns någon anledning för dem som gör just FB att efterlysa sin motorcykel här på SH!!?? :va

Det är just det som är vittsen med att skrika ut sin sorg och smärta rörande att deras pärla försvunnit då man genom detta försöker att göra stöld historien mer trovärdig i bland vänner och försäkrings bolag som själva DAGLIGEN i form av utredare och Larmtjänst besöker denna websida/forum - och åtminstonde en av dessa trådar i år är just en sk gråta ut/misstänk inte mig tråd då jag vet att försäkrings bolaget i fråga just nu arbetar med detta fall!! ;)

Inte meningen att vända upp och ned på verkligeheten för dig eller ngn annan för den delen - bara ett försök att upplysa en del att världen inte bara är "svart & vit". :pannkyss

/Fürstenhoff.

Ville inte nå nånstans....

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS