Det är ju den känslan man får ja men jag tror inte det är rätt sätt att lösa problemet på.. Bästa är ju att sådana här människor åker fast så det sjunger om det. Folk som snor saker har nog enligt mina funderingar gjort det förut och åker dom fast så lär man säkert hitta en hel del annat hos dom. Vill minnas att det hände just en sådan grej för ett tagsedan. Osäker på vart i Gbg och när det var men då hade ju polisen tagit fast ett gäng som i sitt garage hade mängder med EU-moppar och massa MC-ramar i ett garage. De e ju så det skall vara, håller man på med sånt så skall man åka fast! Sen är det väl säker alldeles för låga straff om man åker fast för sånt men det är ju en annan femma..
Precis, tracker var det ordet jag inte kom på igår. En sådan grej e ju grym. Då hittar man ju hojen igen samt att om den står i någons "stöld lager" så blir dom ju avslöjade!
Tyvärr tror jag du har fel och här pratar jag om egen erfarenhet.
Brorsan hade kanske 6-7 inbrott / år på sitt jobb och slutade med att försäkringsbolaget inte ens ville försäkra. Så där kul med 2 basbelopp i självrisk också när de gör sönder 1 ruta och snor cigg för ett par tusen.
Vi satt och vaktade/sov varje natt i nästa två år och 7e, 8e gänget vi radade upp längs väggen, plåtade och bankade sönder, så slutade inbrotten. Är inte en så jättestor krets det där trots allt. 4 år sedan de ens hade inbrottsförsök så det är ett univiersiellt språk de förstår.
Var dock försiktig eftersom det är vanligare och vanligare med vapen och du vill ju inte direkt behöva skjuta någon för värdet av lite prylar, men en bruten arm eller knälskål, det kan få dem på bättre tankar.
Tänk också på att nödvärn är just det, så om du ex. hoppar på någon med ett basebollträ, men inte spelar baseboll så blir det uppsåt, fast spelar du golf, så går det bra med en goflklubba etc. Handlar alltså om att du blir rädd och tar närmsta sak som finns till hand för att försvara dig.
Nu vill jag också poängera att jag inte tycker du ska nita folk, fast jag kommer inte direkt ligga sömnlös om det blir en hojtjuv eller knarkarfucko mindre.
Hatar jävla fuckon som inte kan hålla fingrarna i styr. Hoppas du får ha hojen ifred från nu.