Stöldförsök hoj.

Olé

Svarar inte på frågor om rymden..
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
KTM 525 EXC
I morse när man med glada steg trippar ur huset så blir glödjen kortlivad och återhållsam när man förvånad ser att någon varit och naggat låset mm lite i kanterna. (Tror ju inte det är någon här som gjort det, inte därför jag skriver detta)
:mad: DE E JU FAAAAN ATT MAN INTE SKALL FÅ HA GREJERNA IFRED!!!

Förresten. Vet någon om det finns några bra larm med GPS funktion? Finns sånt eller är det för "agent 007" ??!!??

/Olé

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Det finns larm med sökfunktion, typ GSM-uppkopplat.
Tror dock att det är ganska dyrt, och jag minns inte vad det heter. frågan har varit upp förrut.

Kul att du fick behålla hojen iaf! :tummenupp

Olé

Gick med
21 Aug 2004
Hoj
KTM 525 EXC
Det finns larm med sökfunktion, typ GSM-uppkopplat.
Tror dock att det är ganska dyrt, och jag minns inte vad det heter. frågan har varit upp förrut.

Kul att du fick behålla hojen iaf! :tummenupp

Jo, självklart e jag glad att den finns kvar men man vill ju inte att dom försöker igen. Dom verkar ju inte direkt veta vad dom håller på med så risken känns ju stor att den en morgon står kvar men e helt trasig! Att dom istället gjort sönder massa saker på hojen.. Hade varit grymt med någon sensor som man la in i ramen som man sedan kunde spåra. Lägger man den i ramen så e den ju inte heller lätt att få ut. Inte utan att göra såpass stor åverkan på hojen att den sedan blir obrukbar... (ramen iaf..) Men som sagt, kanske e för mycket "agent 007" över det hela. Problemet är ju lite att lagens långa arm räcker ju inte så långt som till en hoj som kan bli stulen. Bättre att åka på något annat larm. Känns ju tveksamt om det i tid skulle komma någon polis även om man ringde när man ser att en stöld håller på att ske.. Känns ju tyvärr inte heller som att jag bara misstror svedalas polis. Detta är ju lite av den verklighet vi lever i..

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Sätt in en extra dold dödar knapp så spara du en hel del.

Det låter som moppefuckon som vill busköra,annars hade du inte haft någon hoj kvar.

Proffs meckar inte på stället utan tar den med sig.

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Lägg dig på lur i garget med en kofot och skulle du få påhälsning igen så kan du slå sönder deras knäskålar. (Hatar folk som inte kan se skillnad på mitt och ditt)

Olé

Gick med
21 Aug 2004
Hoj
KTM 525 EXC
Sätt in en extra dold dödar knapp så spara du en hel del.

Det låter som moppefuckon som vill busköra,annars hade du inte haft någon hoj kvar.

Proffs meckar inte på stället utan tar den med sig.

Det känns ju så. Inte för att jag stulit någonting någongång men skall man hålla på och bryta upp saker så vill man kanske ägna sig åt det i en verkstad typ.. Det som känns äckligt (om nu inte det bara var en slump att dom gick och kollade där) är ju att någon kollat in hojen och tagit reda på vart den finns. Någon man kanske tom sagt hej till hemma på gatan kan varit just den idioten som var där och rekade.. Det är förjävligt att man skall behöva vänja sig vid att vara misstänksam mot folk, speciellt dom som rör sig på gatan där man bor!!

Olé

Gick med
21 Aug 2004
Hoj
KTM 525 EXC
Lägg dig på lur i garget med en kofot och skulle du få påhälsning igen så kan du slå sönder deras knäskålar. (Hatar folk som inte kan se skillnad på mitt och ditt)

Det är ju den känslan man får ja men jag tror inte det är rätt sätt att lösa problemet på.. Bästa är ju att sådana här människor åker fast så det sjunger om det. Folk som snor saker har nog enligt mina funderingar gjort det förut och åker dom fast så lär man säkert hitta en hel del annat hos dom. Vill minnas att det hände just en sådan grej för ett tagsedan. Osäker på vart i Gbg och när det var men då hade ju polisen tagit fast ett gäng som i sitt garage hade mängder med EU-moppar och massa MC-ramar i ett garage. De e ju så det skall vara, håller man på med sånt så skall man åka fast! Sen är det väl säker alldeles för låga straff om man åker fast för sånt men det är ju en annan femma..

Precis, tracker var det ordet jag inte kom på igår. En sådan grej e ju grym. Då hittar man ju hojen igen samt att om den står i någons "stöld lager" så blir dom ju avslöjade! :tummenupp

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Det är ju den känslan man får ja men jag tror inte det är rätt sätt att lösa problemet på.. Bästa är ju att sådana här människor åker fast så det sjunger om det. Folk som snor saker har nog enligt mina funderingar gjort det förut och åker dom fast så lär man säkert hitta en hel del annat hos dom. Vill minnas att det hände just en sådan grej för ett tagsedan. Osäker på vart i Gbg och när det var men då hade ju polisen tagit fast ett gäng som i sitt garage hade mängder med EU-moppar och massa MC-ramar i ett garage. De e ju så det skall vara, håller man på med sånt så skall man åka fast! Sen är det väl säker alldeles för låga straff om man åker fast för sånt men det är ju en annan femma..

Precis, tracker var det ordet jag inte kom på igår. En sådan grej e ju grym. Då hittar man ju hojen igen samt att om den står i någons "stöld lager" så blir dom ju avslöjade! :tummenupp

Tyvärr tror jag du har fel och här pratar jag om egen erfarenhet.
Brorsan hade kanske 6-7 inbrott / år på sitt jobb och slutade med att försäkringsbolaget inte ens ville försäkra. Så där kul med 2 basbelopp i självrisk också när de gör sönder 1 ruta och snor cigg för ett par tusen.

Vi satt och vaktade/sov varje natt i nästa två år och 7e, 8e gänget vi radade upp längs väggen, plåtade och bankade sönder, så slutade inbrotten. Är inte en så jättestor krets det där trots allt. 4 år sedan de ens hade inbrottsförsök så det är ett univiersiellt språk de förstår.
Var dock försiktig eftersom det är vanligare och vanligare med vapen och du vill ju inte direkt behöva skjuta någon för värdet av lite prylar, men en bruten arm eller knälskål, det kan få dem på bättre tankar.

Tänk också på att nödvärn är just det, så om du ex. hoppar på någon med ett basebollträ, men inte spelar baseboll så blir det uppsåt, fast spelar du golf, så går det bra med en goflklubba etc. Handlar alltså om att du blir rädd och tar närmsta sak som finns till hand för att försvara dig.

Nu vill jag också poängera att jag inte tycker du ska nita folk, fast jag kommer inte direkt ligga sömnlös om det blir en hojtjuv eller knarkarfucko mindre.

Hatar jävla fuckon som inte kan hålla fingrarna i styr. Hoppas du får ha hojen ifred från nu.

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
NavEye TrackIT

Naveye trackIT, verkar som ett lovande GPS-larm.
Jag ska själv kolla upp detta larm, jag hade också stöldförsök med helt sammanbrutet tändlås på min hoj för en drygt månad sen :mad:

Telefon: +46 (0)31 91 91 28
Fax: +46 (0)31 91 91 27
Email: info@mobwatcher.se
Hemsida: www.mobwatcher.se

Annars var Macapers förslag utomordentligt bra också :tummenupp

Bifogat

• naveye2.jpg
    naveye2.jpg
    10.1 KB · Visningar: 36

Olé

Gick med
21 Aug 2004
Hoj
KTM 525 EXC
Naveye trackIT, verkar som ett lovande GPS-larm.
Jag ska själv kolla upp detta larm, jag hade också stöldförsök med helt sammanbrutet tändlås på min hoj för en drygt månad sen :mad:

Telefon: +46 (0)31 91 91 28
Fax: +46 (0)31 91 91 27
Email: info@mobwatcher.se
Hemsida: www.mobwatcher.se

Annars var Macapers förslag utomordentligt bra också :tummenupp

Tack för tipset! Skall kolla upp det med. Det är ju det som är trist som du säger, någon är där som inte vet vad dom sysslar med och istället får man en sabbad hoj..

Tyvärr tror jag du har fel och här pratar jag om egen erfarenhet.
Brorsan hade kanske 6-7 inbrott / år på sitt jobb och slutade med att försäkringsbolaget inte ens ville försäkra. Så där kul med 2 basbelopp i självrisk också när de gör sönder 1 ruta och snor cigg för ett par tusen.

Vi satt och vaktade/sov varje natt i nästa två år och 7e, 8e gänget vi radade upp längs väggen, plåtade och bankade sönder, så slutade inbrotten. Är inte en så jättestor krets det där trots allt. 4 år sedan de ens hade inbrottsförsök så det är ett univiersiellt språk de förstår.
Var dock försiktig eftersom det är vanligare och vanligare med vapen och du vill ju inte direkt behöva skjuta någon för värdet av lite prylar, men en bruten arm eller knälskål, det kan få dem på bättre tankar.

Tänk också på att nödvärn är just det, så om du ex. hoppar på någon med ett basebollträ, men inte spelar baseboll så blir det uppsåt, fast spelar du golf, så går det bra med en goflklubba etc. Handlar alltså om att du blir rädd och tar närmsta sak som finns till hand för att försvara dig.

Nu vill jag också poängera att jag inte tycker du ska nita folk, fast jag kommer inte direkt ligga sömnlös om det blir en hojtjuv eller knarkarfucko mindre.

Hatar jävla fuckon som inte kan hålla fingrarna i styr. Hoppas du får ha hojen ifred från nu.

Nä det är nog så, att dom inte är så många alltså.. Framförallt hoppas man ju inte det. Hojen fanns kvar i morse också men man blir ju lite nojig. Man får göra det man känner att man kan med larm och lås samt försäkring sen får man väl hoppas då att det räcker..

Last edited:

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
För oss andra i Götet kan det ju vara lite intressant var du håller hus (stadsdel). Har själv en KTM som jag inte vill ha stulen. :näsblod
//T

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Om du skaffar en GPS, så göm den INTE i ramen. GPS-antennen måste hitta sateliterna, och det gör den inte om den skärmas av metall. Desutom så funkar de inte alltid innomhus över huvud taget, så det är inte säkert att det går att spåra den ändå, tyvär.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024