Stöldförsök, johanneberg(GBG)!

BHFanaticos

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
hoj
Håll i era hojjar om ni bor i närheten av Johanneberg i GBG. Ngn eller ngra fösökte sno min R6 2008a som jag köpte i onsdags! de har slagit sönder framgaffel skivbroms o allt annat runtomkring men inte lyckats bryta upp låset. Skönt att hojjen är kvar men jag kan med ord inte förklara ilskan jag kände när jag såg detta. så nu får jag betala självrisk samt vänta på att hojjen ska bli körklar. hojjen var inlåst i garage som man ska ha bricka till. sen i garaget så var den inlåst i en bur och på hojjen satt det självklart ett nyinköpt DETECTO lås med larm. trodde inte de kunde ta sig så långt in.

tänkte bara varna alla och vara lite extra försiktiga då horungarna som stjäl verkar igång nu på sommarkanten.

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Fan va tråkigt å höra!
Bor i Johanneberg, har inte hojen där just nu dock vilket just nu känns skönt. Annars så står jag parkerad i ett almänt garage. =/

Men de är fan att folk inte kan låta andras saker vara ifred!
Hoppas de löser sig snabbt för dig så du får njuta av de grymma vädret!

//J

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Hade de klippt sönder hela buren för att få ut MC? Det brukar förutom gallret vara en svetsad stomme, i såna bilburar.

600cc

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
FZR600
Under helgen har det varit ytterligare ett stöldförsök vid emilsborg i Johanneberg så det verkar som att någon rör sig i krokarna.

AAA7

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Hoj
Rsix
Finns gott om sådant i hela gbg tyvärr, man får hålla konstant koll. Tack för att du varnar!

BHFanaticos

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
hoj
de hade klippt buren o låst upp den inifrån. jag ville ha låskolv fr bägge sidorna men av säkerhetsskäl så måste man kunna låsa upp inifrån utan nyckel.

hojjen åkte in på lagning idag. kommer att få den om en månad! halva sommarn förstörd. blir så jäkla arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen. ni som har råkat ut för sånt fattar hur det känns nu.

det e ngt pack som e ute o sabbar. vill bara koppla på en handgranat på skivbromsen så de flyger åt helvete näst gång de slår på den.

nu ska jag ut o ta lite luft för jag blir så jäkla arg!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Kolla med dem som äger garaget vilken kodnyckel som har öppnat garaget under dagen / nattetid. Så kan man ibland lista ut ett och annat /M

AAA7

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Hoj
Rsix
Centralgaraget var ju ganska säkert innan vet ja ifall, de hade kameraövervakning när en vän bevarade sin bil där, vet inte hur det är nu när de bytt ägare.
Men BENEDICTs ide om kodnyckel är ju galant!

Surt att få den om en månad, liknande hände en bekant, han önskade att de hellre tagit den så han kunde få komma ut på vägarna snabbare! (verkstan dröjde extra länge)

Kneedrag

Guest
skaffa tracker nu. För de lär ju göra nya försök.

Bifogar produkten Followit finder. Den bygger på GSM och radio och är den bästa spårsändaren på marknaden. Produkten kan du hyra:

36 månader 199 SEK exklusive moms alt:

1995 SEK exklusive moms för produkten och 199:- a 24månader

3995 SEK exklusive moms för produkten och 149 a 12månader

sök på google followit

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
skaffa tracker nu. För de lär ju göra nya försök.

Bifogar produkten Followit finder. Den bygger på GSM och radio och är den bästa spårsändaren på marknaden. Produkten kan du hyra:

36 månader 199 SEK exklusive moms alt:

1995 SEK exklusive moms för produkten och 199:- a 24månader

3995 SEK exklusive moms för produkten och 149 a 12månader

sök på google followit

Då funkar en GPS tracker bättre.. lite dyrare i inköp men ingen månadskostnad.
Vi säljer sådana.... www.strands,se

Kneedrag

Guest
Då funkar en GPS tracker bättre.. lite dyrare i inköp men ingen månadskostnad.
Vi säljer sådana.... www.strands,se
den går att blockera med en störsändare villket radiovåger inte är lika lätt.

Sen tycker jag batterilängd spelar roll. Followit byter bara 1 gång per år.

GPS? den du säljer , hur ofta byter man batteri och hur lång standbytid har den?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
den går att blockera med en störsändare villket radiovåger inte är lika lätt.

Sen tycker jag batterilängd spelar roll. Followit byter bara 1 gång per år.

GPS? den du säljer , hur ofta byter man batteri och hur lång standbytid har den?
Och så proffsiga att man stör ut den gör man när man stjäl en hoj som e värd 50-100k?

Salander

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Hoj
'03 Hornet 900
Jag har fått min hoj förstörd nu också, även den i Johanneberg. Avklippt skivbromslås/bromsskiva. Försök att bryta upp tändningslåset/styrlåset, sedan ser det ut som de blivit avbrutna och lämnat det hela. Fan vad ledsen man blir på att man inte kan få ha sina saker i fred.

BHFanaticos

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
hoj
det enda jag ska montera är en handgranat på mitt lås så att skiten sprängs när ngn bankar på det.

SAlander: vart stod din hoj?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...