Stöldförsök KTM625SMC GBG

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Får se vad det blir.
Min 625a blev stulen natten till den 11 Juni, hojen stog parkerad i lunden i Göteborg och låst med 2 godkända lås, hade dock denna natten ingen kätting, och vips försvann den. Brottslingarna hade tidigare stulit en släpkärra från någon annan oskyldig och lastade hojen i ett litet täckt skåp. Som tur var anade en väktare oråd då han såg stöldförloppet, han följde efter brottslingarna ut på hisingen där polis tillkallades som senare kunde gripa chauffören, en smet.

Dom hade försökt rulla den och lyckades knäcka hastighetskonsolen som sitter vid främre bromsoiket, dom försökte även häva styrlåset då det är mer eller mindre paj, + några repor.

Så vi kan iaf konstara att det är minst en MC-tjuv mindre i Göteborg. Så nu hoppas jag att jag får tillbaka självrisken, någon som har erfarenhet av knäckta styrlås?, vad åtgärdas? svårt ingrepp? Ska dessutom bli kul om han fälls för brottet för då antar jag att man som målsägande har rätt att veta vem som stal hojen :mad:

Mer info:
Tidigare i veckan hade ett tidningsbud sett ett gäng småkillar (vet ej mer, men även detta i lunden) försöka sno en större KTM950SM, men lyckades skrämma iväg dem, tro det eller ej men dom var även tillbaka natten efter, konstaterade samma tidningsbud.

Så för er med stulna hojar i GBG, han som snodde min kan mycket väl snott era. Finns det signalement så kan brotten styrkas via vittnen. Men som med lagar i Sverige, det är fan inte lätt att fälla nån.

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Det var en bra väktare, och även trevligt att tidningsbuden är uppmärksamma!
Hoppas det löser sig på bästa sätt med din hoj! (Jag har också haft stöldförsök och skadegörelse på min, men där var det ett annat läge, ligisten o hans "kom pissar" bor här i området.) Fan så jävla tråkigt när det händer sånt, men vad göra? när tillsägelser, polisbesök inte sätter stopp på deras stöldturnéer ? Kanske bli lika outlaw och gå ut i natten och skyddsträna ett par schäfrar på såna typer *hehe* ju snabbare de springer desto mer upptriggande ....*OBS! Skämt!*

Last edited:

Solid snake

Guest
Trist med lallare som inte kan ge fan i andras ägodelar.
Men vad är en KTM990SMC...?
KTM_990SM_08_r.jpg

990 SM.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Fan vad gött att nån av dom trillar dit iallafall! Bra jobbat!
Vet du var de var på väg? Biskopsgården månne?

Filip83

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
KTM 660-04
Min 660 blev stulen förra veckan, kanske han som smet ville ha sig en ny hoj direkt....fan vilka as det finns i detta land!
Gött iaf att det är en tjuv mindre i stan!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0