Stöldförsök?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Okey... du har hojjen i ett olåst garage och blir paff när nägon vält hojjen... eh...

Kan du helt utesluta att hojjen inte vält själv ?

Det låter lite konstigt med ett inbrott där inget blev stulet, inga brytmärken, och det enda som har hänt är att en hoj är vält, och sen har man bemödat sig om att stänga efter sig också.

Mitt tips är att ordna låset... lite får man förebygga själv.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Trist sånt, men var glad. Du har ju alltid DOVE mjällshampo, det är det näst bästa som hänt mig i alla fall :tummenupp

Bara gå in o ta en dusch :crash

Sluta nu o skylla på andra när ni inte själva kan fixa ett lås till ert garage...

750RR

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Är du säker på att det inte har varit några ungar eller virriga flickvänner som har varit i närheten av hojjen och råkat stöta till den så den vält?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bandit600 skrev:
Okey... du har hojjen i ett olåst garage och blir paff när nägon vält hojjen... eh...

Kan du helt utesluta att hojjen inte vält själv ?

Det låter lite konstigt med ett inbrott där inget blev stulet, inga brytmärken, och det enda som har hänt är att en hoj är vält, och sen har man bemödat sig om att stänga efter sig också.

Mitt tips är att ordna låset... lite får man förebygga själv.

Visst är det dumt att inte kunna låsa garaget, men vad ska man göra? För att kunna fixa låstet så måste hela garageporten bytas, och det är lite jobb inblandat. Detta garaget är det enda jag har tillgång till, och det är väl ändå bättre att hojen står i ett olåst garage än ute på gatan?

Hojen KAN inte ha vält själv, det är helt omöjligt. Det är det som är det underliga, eftersom inget är stulet och hojen har tagit så lite skada så verkar det som om någon bara har lagt den åt sidan. Vem detta skulle kunna ha varit vet jag inte, då ingen har varit hemma sedan midsommaraftons morgon, och hojen stod upp dagen innan dess.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ronny skrev:
Är du säker på att det inte har varit några ungar eller virriga flickvänner som har varit i närheten av hojjen och råkat stöta till den så den vält?

Ingen har som sagt varit hemma sedan midsommaraftons morgon, och kvällen innan dess så stod hojen upp.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Någon kanske vart skrämd när dom välte hojjen av misstag, och sen drog dom. Hojjen kanske räddade er från ett fett inbrott?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bandit600 skrev:
Någon kanske vart skrämd när dom välte hojjen av misstag, och sen drog dom. Hojjen kanske räddade er från ett fett inbrott?

Frågan är ju om man bemödar sig med att stänga en högljudd garageport efter att ha blivit ivägskrämd.

Det är ett mysterium alltihop. Det jag tror mest på är att några ungar ville titta på "den stora motorcykeln" som står i garaget, och gick dit när ingen var hemma. Någon klåfingrig rackare lyckades väl ta sig upp på hojen, men så gick det snett när han skulle ner.

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Jag tror det var Tomten som försökte hämta en julklapp till någon. Men han insåg till sin förskräckelse att magen putade ut för långt, att han välte bågen!

Men Tomten är en hyvens man, så han stängde porten efter sig!
:rolleyes: :tummenupp

Ps. Titta efter slädspår och ren-skit på gräsmattan!

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Jag tror det är snorungar som snokat lite. Kanske provsatt och välte hojen?

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
McB skrev:
Visst är det dumt att inte kunna låsa garaget, men vad ska man göra? För att kunna fixa låstet så måste hela garageporten bytas, och det är lite jobb inblandat. Detta garaget är det enda jag har tillgång till, och det är väl ändå bättre att hojen står i ett olåst garage än ute på gatan?

Hojen KAN inte ha vält själv, det är helt omöjligt. Det är det som är det underliga, eftersom inget är stulet och hojen har tagit så lite skada så verkar det som om någon bara har lagt den åt sidan. Vem detta skulle kunna ha varit vet jag inte, då ingen har varit hemma sedan midsommaraftons morgon, och hojen stod upp dagen innan dess.

byta hela garage porten ähh ta bara ett stort låsjärn och skruva fast sen har du ett liten hänglås o sätter på

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Det kan inte ha vart så enkelt att hojen bara råkat trilla omkull utan att någon person vart närvarande?

Per_svall

Asfalt är hårt
Gick med
20 Jun 2003
Hoj
Superduke -07
Det är förjävligt.
Jag har faktiskt varit med om en liknande grej. Satt med polaren och glodde på film vid 02 på en lördags natt. Då hörde man krash nedanför lägenhetsfönstret.
En jävla sopa hade ramlat över polarens cykel i fyllan, vi fick dessutom tag i honom. Han hade tur att han var lugn, annars hade man väl åkt dit på misshandel.
Cykeln missade min med typ 20 cm, nära domino effekt.
Killen ifråga fick glatt punga ut 10 000, till självrisken för att slippa polisanmälning.
Det kan man kalla en dyr krogkväll!!!!!!

Se men inte röra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Och garaget är inte besatt av onda andar? Ett säkert skydd mot sånt är ett par malar i ett akvarium som vetter mot ingången. Det håller även de starkaste andarna borta. :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Bingo skrev:
Och garaget är inte besatt av onda andar? Ett säkert skydd mot sånt är ett par malar i ett akvarium som vetter mot ingången. Det håller även de starkaste andarna borta. :tummenupp

Jag får prova det, tack för tipset. :hej

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Benny skrev:
Man blir ju så lack!

Nej nej, du har förstått fel. Han blev AV med lack :fakta

Trist när sånt händer. Fick dörren skrapad på nya fina bilen för några år sedan. Bilskrället hade rullat 5 mil när den fick en stor reva på högerdörren. Det störde mig hela tiden jag hade kvar den. Och då var det bara en bil :skrämd

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!