Stöldförsök

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
har haft stöldförsök på hojen natten till idag(lördag) kl 05:00 svart skåpbil med öststatsskyltar sa min granne att hon såg efter mitt larm(abus8000) väkt henne när hon gick ut och skrämde bort dom
extremt glad att jag har så bra grannar och att hojen inte blev snod
dock måste jag ju köpa nytt lås men hellre de än ny hoj

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Fy fan vad skönt att höra att abus detecto 8000 larmet faktiskt stoppade en stöld! Känns skönt att man köpte det själv. Självklart bra med underbara grannar också :tummenupp

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tur att du hade ett lås med larm.
Hatar folk som inte kan skilja på mitt å ditt :mad:
Å så får man som gemene man inte göra något åt det heller :huvet

Som föregående talare sa: ställ hojen hos någon polare eller hos dina föräldrar ett tag.
Eller på jobbet om du har möjlighet att ställa den inomhus.
Nu vet dem vad det är för lås på den och då kommer dem på hur dem ska göra dem jävla asen :mad:

Ursäkta språket men jag blir bara så förbannad på folk som inte kan hålla sina långa fingrar i styr.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
hoppas grannarna var tillräckligt vakna för att observera fordonet o regplåtar ordentligt...
skönt att höra att det inte blev nån stöld iaf.... jävla pack. fan köp egna prylar o ge fan i andras....

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Att vissa inte kan skilja på mitt och ditt... :huvet

I vilket område i sthlm bor du? Tänkte så folk i området kan hålla ögonen öppna, för det lär ju inte vara slut på sökandet för deras del.. De vet nog att säsongen börjar ta slut så det är ju "sista chansen" nu att få med sig hojar över vattnet.

Grymt att låset väckte grannen och att hon snabbt drog ut och skrämde dem:banana

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
hoppas grannarna var tillräckligt vakna för att observera fordonet o regplåtar ordentligt...
skönt att höra att det inte blev nån stöld iaf.... jävla pack. fan köp egna prylar o ge fan i andras....

Va öststatsskyltar på bilenjäveln å som dem flesta vet så skiter dem i lagar och regler (inte alla men många) så dem skiftar ju skyltar fler gånger på en kväll än vad en annan hinner dricka öl :huvet

Låt mig gissa: En svart skylt med vit text :censored

Men som Beachmulle skrev: var i sthlm bor du så att andra som kanske bor där eller i närheten och hänger på forumet kan hålla sina falkögon öppna samt ställa undan sina hojar för säkerhetsskull

Edit: du han före med vad du bor än jag han påpekade det jag också :tummenupp

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Jag bor väldigt nära dig, uppe i järvastaden. Har själv egen plus fruns hoj stående på gatan och kommer självklart hålla uppsikt. Har dessutom abus8000 lås/larm på ena hojen och börjar det tjuta så ligger batongen redo vid dörren precis brevid skorna....... Fast vilken jävla syn det skulle bli. Skogsgalen "kalle" utkutande spritt språngande naken i gympadojor och batong :eek:)

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
inatt stal dom min grannes hoj en vfr 750 dom lär ju varit på jakt efter min hoj och fick nöja sej med hans så folk i solna lås in hojarna nu en VARNING

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
inatt stal dom min grannes hoj en vfr 750 dom lär ju varit på jakt efter min hoj och fick nöja sej med hans så folk i solna lås in hojarna nu en VARNING

:mad:

Hur var din låst? Hade du enbart skivbromslås? eller hade du något mer? Vilka skador orsakade dem på låset?

Min är låst i en stolpe med kätting.. borde ju vara något säkrare när den sitter fast i något

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma

Du kan ge dig faan på att de kommer komma tillbaka då och då spanandes efter din hoj så ställ inte tillbaka den där.

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
den va fastlåst med abus kjedja framhjul i stålstolpe + abus 8000 skivbromslås + kapell på hojen så man såg inte hojen i sej
nu står hojen i larmat garage går de larmet är securitas där på 10 min

ps dom hade hydralmaskin dom kapa låset med så fastlåst hjälper inte så mycke

Last edited:

kyemo

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
kommer snart
lockbete för att sen ta lagen i egna händer för man stoppar inte dom genom polis/rättegång. min personliga åsikt är att ställa ut hojen på samma ställe som vanligt och ha några kompisar hemma och vänta på tjuvarna. när ni är klara med dom ska dom inte ens kunna hålla en sked med händerna. dom ska helt enkelt glömma sin karrirär som vinkelslip/hydralmaskin arbetare.

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
lockbete för att sen ta lagen i egna händer för man stoppar inte dom genom polis/rättegång. min personliga åsikt är att ställa ut hojen på samma ställe som vanligt och ha några kompisar hemma och vänta på tjuvarna. när ni är klara med dom ska dom inte ens kunna hålla en sked med händerna. dom ska helt enkelt glömma sin karrirär som vinkelslip/hydralmaskin arbetare.

Jag är på eran plan;) funderade själv på att ställa klockan på 4.00 åka till ritorp och invänta idioterna och se till att de lär sig en läxa. :död

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.

För typ 10 år sen så var det mycket hojstölder runt Blekingegatan på Söder. Polisen ställde ut en fet HD och satte sig på spaning. Mycket riktigt så kommer en skåpbil och några gubbar lyfter in hojen i skåpet. Polisen tar dem på bar gärning och lämnar över fallet till åklagare. Som väljer att inte väcka åtal, då h*n ansåg att det var olaglig brottsprovokation att parkera en dyr hoj på gatan. :zpy

Lindman, skönt att de inte lyckades med din hoj iallafall! :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...