notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Schnell, helt ärligt, vilka svampar röker du?
En polis som lyckats med att lugna en irriterad folkmassa ska hyllas, ändamålet helgade medlen i den situationen och förtroendet samt respekten för polisen ökade markant.
Skriv på Trumps twitter istället för att sprida fascistpropaganda på Sporthoj.
Du visar tydligt din brist på förståelse om vad som pågår i världen just nu. Du verkar mer vara en del av problemet än lösningen. Poliskvinna kanske fått nog av alla orättvisor hon ser dagligen och tar ställning. Om inte viktiga människor i samhällsfunktioner vågar ta ställning blir det verkligen någonsin en förändring? Tycker poliskvinnan visade större bollar än vad många män i detta Land har.
Sen sitter du från en skärm och dömmer. Vill du ha rätt till din åsikt. Ta kontakt med poliskvinnan och hör hennes sida utav det hela. Därefter kan du posta din irrelevanta åsikt.
Jag har inte brytt mig så mycket om detta. Det skedde i Malmö.
En stad som inte angår mig. Längre. Tyvärr.
Men era reaktioner förvånar mig. Jag tittar på klippen och förvånas ännu mer.
Är det en kommenderad polis jag ser, eller en uniformerad demonstrant?
Och, det reses fler frågor allt eftersom.
Jag, i min enfald, förutsätter att polisen jag har anställt faktiskt står bakom samhällets lagar och värderingar.
Är det inte så att svarta liv spelar roll i Sverige...?
Jag trodde och tror faktiskt fortfarande att det är så.
Men, om en enda polis under en kommendering börjar demonstrera på temat så uppstår frågan:
Är just hon den enda polisen som verkligen anser att svarta liv spelar roll?
Eller är det hela bara ett utslag av synnerligen dåligt omdöme?
Jag tror ärligt talat mer på det senare - och då kommer nästa fråga: skall vi ha omdömeslösa poliser i tjänst?
Det har kastats anklagelser om narkotikabruk i tråden. Lite märkligt.
Det enda knarkande jag ser är - med anledning av kramarna och känslostormarna i filmklippet, är en våldsam överdos av godhetsknarkande, och dessutom kombinerat med massivt dåligt omdöme. Jag vill inte ha en sådan polis.
Jag vill ha en polis som håller efter de kriminella.
Om den kriminelle har en hudfärg som skiljer sig mot de flesta andras så vill jag att polisen sätter dit honom också.
Inte på grund av hans hudfärg, men heller inte trots den.
Det talas ofta om profilering och hur fel det är.
Det är jävligt jobbigt att råka ut för. Jag själv drabbas av små fläktar från det som motorcyklist.
Men, jag accepterar det. Jag vet att det bland dem som gömmer sig bland motorcyklar så finns jävligt fula fiskar lösa.
Jag vill att dom skall åka fast, och jag accepterar att somliga poliser inte först ser vad för en sorts motorcyklist just jag är. Jag är så att säga en bifångst när polisen trålar, och jag får finna mig i det, för den större nyttan.
Hur skulle det kännas att profileras grundat på sin hudfärg? Uberjävligt, säkert.
Men, om polisen hittar fler som uppehåller sig illegalt i landet och lever ett liv utanför samhället genom att konfrontera människor som ser ut att ha en konsonant- eller rent av vokalföljd i namnet som är ovanlig här, kan man klandra dem då? Profilering är ett kostnadseffektivt sätt att arbeta för en poliskår som hela tiden ges fler uppgifter är finansiering.
Framför allt förvånas jag över att man kan projicera så mycket ilska och mobilisera så mycket människor att protestera mot något som händer på andra sidan Atlanten?
Var fanns engagemanget för Osmo Vallo - som kunde begravts och glömts bort i tysthet om det inte vore för hans mamma som kämpade som en furie för hans upprättelse. Eller Sinthu Selvarajah 20 år senare, som visselblåsare satte ljuset på.
Varför gå över ån efter vatten? Är det så mycket enklare att skandera i kör när andra leder ropen kring saker som händer i ett annat land, än att försöka komma till rätta med brister i vårt eget?
Last edited: