Störande grannar - friköpt radhus - vad gäller?

Vad säger resten av dina grannar då? Om dom också stör sig så får ni väl knacka på gemensamt någon dag och förklara att det skall hållas käft på nätterna.

Grannen på motsatt vägg var också påväg över i fredags men hon var själv hemma med sin dotter så hon gick aldrig över... Dessutom hann väl mitt samtal dämpa festen i tid...

De hör oxå festandet men lider inte lika mycket av musiken. Högtalarna är väggmonterade på "vår" vägg och eftersom det är en massiv betongvägg så transporteras ljudet rätt bra in till oss... Det är inte bara basgången utan vi kan ligga och följa texten och sjunga andrastämma...

Gå till en advokat och ta reda på dina rättigheter till att börja med om ni nu inte har någon bostadsförening eller liknande.

Eftersom ni delar väggar så måste det givetvis gälla vissa regler för hur man får bete sig. Vem som bestämmer dessa regler borde vara en samförening eller bostadsförening av något slag. Har ni inte det så vet en advokat vad som gäller. Ni lär knappast vara första familjen som råkat ut för detta.

1) Vilka rättigheter och regler gäller.
2) Åtgärd.

Anonymt kontakta polisen (vid fester) att det förekommer narkotikaanvändning och narkotikalangning.

Polisen kommer att "störa", samt ifall pappan får reda på detta, kommer han givetvis skydda dottern genom att hon inte få ha fester med sina "knarkarkompisar".

Ehh, är väl bara att hyra en DJ eller liknande med feta högtalare nästa gång ni fyller jämt. (X0,X2,X4,X5-måste ju firas, X6,X8 , Y0!

Spela lite lugnt och fint på lördag - söndag natt, alt, testar ni högtalarna på fullvolym vid 03:00 Söndag - Måndag natt, bara för att stämma av att dem verkligen fungerar tillfredställande till festen ni ska ha på tisdag - onsdag natt. Kan även vara bra att provspela tidig lördag eller söndag morgon, bara för att kolla att högtalarna är kopplade rätt, att EQ fungerar samt att se vilka skivor ni ska spela.

dom flesta kommuner har väl miljö krav på att man måste ha det så tyst att man inte kommer upp i mer än 40dB vid grannens tomtgräns nattetid, borde det inte gå att anmäla detta till miljökontoret så får dom göra en mätning? (inser att det blir svårt att få dom att komma vid kl. 03.00 men hör efter vad dom säger iaf)

Du har väl hyfsad koll på deras planlösning. Ta loss listen på den väggen som ligger närmast deras sovrum och använd borren kl 07.00. Det borde ju vara en betongvägg, så du behöver inte borra hål. Tryck bara försiktigt, ljudet blir ändå outhärdligt på andra sidan väggen. Upprepa efter varje fest.

Borra med slagborr i väggen in mot dem en natt när du vet att hela familjen är hemma. När du hittat ett armeringsjärn så är det bara att fortsätta köra i det hålet tills borret har smält och blivit platt då borde du kunna köra hur länge som helst i det hålet. Och så håller du med lagom hårt tryck så att maskinen verkligen slår mot armeringsjärnet, det borde få ljudet att fortplanta sig rätt bra i väggen. Lycka till!

:brynad

Bryt dig in hos dom och göm 30 kg heroin någonstans i huset.
Vid nästa fest ring till polisen och tipsa dom om vart det finns.

Klart å betalt! :tummenupp

Oddsen att den där killen skulle erkänna att hans dotter är ett ljugande svin är nog inte så låga. Låt polisen ta hand om problemet framöver, ring 11414 när volymen dras upp och spela gärna in eländet.

Flytta från söderort.
Förresten, om du hade så hög feber borde du inte gått ut alls. Man kan bli sämre.
:sjuk

@Korvgubbe:

Allå - Ajm Victööör - sö kliinör.
Put a good sum on maj namber account in Zürich and denn tell mi sö adress...

Aj fikks jööör pråbleem.

Du har inte sån tur att det den sortens fester som festinnehavaren inte vill
att filmande grannar ska föreviga på Youtube?

dom flesta kommuner har väl miljö krav på att man måste ha det så tyst att man inte kommer upp i mer än 40dB vid grannens tomtgräns nattetid, borde det inte gå att anmäla detta till miljökontoret så får dom göra en mätning? (inser att det blir svårt att få dom att komma vid kl. 03.00 men hör efter vad dom säger iaf)

Jag har varit utsatt för en liknande grannfejd. Det hela slutade med att vi valde att sälja radhuset och flytta. Det var de 40 db som fällde avgörandet.
40 db är ganska hög ljudnivå. 30 db är vanlig samtalston. Jag ville inte riskera att ge grannen "tillstånd" att ständigt och jämt dygnet runt få "läcka" in 40 db ljud till oss. Därför avstod vi från att göra mätningar, de grannar vi då hade skulle förmodligen se till att vi hade haft exakt 40 db ljudnivå i vårt hus dygnet runt.

Hmm grannfejder är fan jobbiga! Vi har en granne som är helt sjuk i huvudet! Han springer in varje dag under hela sommaren och klagar på pumpen till poolen och att barnen låter för mycket!

Och vi bor i villa! Jag skulle fan vara tacksam för ett partygäng istället för den idioten!

Men jag förstår ditt problem! Hade ett liknande problem när vi bodde i radhus tidigare! Men två av mina vänner gick över en kväll och efter det så var det lugnt! Jag frågade aldrig vad dom sa och grannen var grymt trevlig efter det så.........! Kanske tipset du fick tidigare om HA inte var så dumt! :-)

På den tiden jag bodde i lägenhet räckte det med att poppa 20 sekunder med min egen "lilla stereo" ifall jag tröttnade på någon av grannarnas fester.

Sedan gick jag och lade mig till ljudet av springande steg i trappan när halva huset rusade ner och såg till att festandet avbröts...

Watt räknas i kilo :-)

Knivig sitts de där. Klagar man så kan man va säker på att dom gör samma vid ex om ni har grillfest en kväll bara för och jävlas. Mitt råd är flytta om ni inte bott in er och e beroende av stället pga nära till jobb osv. Eller så går du in på festen och drar signalkablarna samt sätter en toffla i stereon. Men de e bara om inget annat hjälper. Glöm inte huvan så dom inte kan knyta dig till dådet:tummenupp

Fy fan vad jag hatar sånt här..

Jag tycker att det är sjukt att dom inte har ett uns respekt för vare sig dig, eller din familj!
Man tycker ju att dom själva skulle kunna tänka sig in i situationen och ha det i åtanke när klockan börjar krypa frammåt 01.00!

Jag bor själv i villa i en ganska tätbyggd by (har typ 10 meter mellan husen)
Och grannen som bor nedanför oss pojk har ett jävla emo band eller va fan det är.. dystert och skrikigt som fan omvartannat.

Visst det gick väll bra när dom höll sig i garaget, men en dag när jag och min flickvänn plus några polare till höll på att grilla utomhus och dom där jävla svartklädda mupparna kom på den geniala idén att spela ute fick jag nog!
Jag drog helt enkelt fram skotern (med trimmpipa, låter högt som fan) körde den bredvid deras plank som dom byggt, pallade upp skotern och lätt den varvas både högt och lågt.
Då gick dom in igen :tummenupp

//falken

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S