Tja, bor granne med en verksamhet som har dagtidsgrejer. Men de har från årskiftet hyrt ut ett stort förråd i gräns mot huset mitt och där är "streetracers" med 10-talet bilar som ofta mekar kvällar då de kör nattrace eller nått. Men de mekar alltså inte osällan till 03 = störning då de deras bilar låter mycket, ljudlig bas osv när de kommer och åker. De är hyffsat tysta då jag klagat. Men i natt så väcks jag 02 av tung bas först, därefter en bil med sportsystem som står på tomgång konstant. Jag tog på mig och klättrade över tomtgräns (buskage) och var rätt tydlig med att de skulle stänga av bilfanskapet! De säger då "Men vi betalar mycket för det här. Vi ska få vara här, du får klaga till ägaren".
Vad säger lagen om det här? Jag är inte intresserad att vräka dom, det är bra ungdomar. Men någonstans anser jag efter 22 ska det fasen vara knäpptyst i princip.
Vad säger lagen om det här? Jag är inte intresserad att vräka dom, det är bra ungdomar. Men någonstans anser jag efter 22 ska det fasen vara knäpptyst i princip.