Störiga köpare på Blocket :näsblod

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag har slutat sätta ut telefonnummer, blir galen på alla idioter som ringer i tid och otid och vill prata om ditten och datten. Jag säljer inte direkt high end-bilar utan vill mer bli av med det aset jag har till ett ok pris. Prutning accepteras aldrig.

Så nu får alla skriva mail och sen väljer jag själv vilka jag ringer upp, värt jobbet alla gånger. Att inte fler gör så kan jag inte förstå.

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Fälgar är nått jag aldrig kommer sälja på blocket igen. Gjort det två gånger nu och båda gångerna får man sms och samtal mitt i natten som undrar mina fyrbultade (syns på bild, står i text och rubrik) fälgar passar deras 5 bultade BMW..

Alternativt inte fattar att "däcken som sitter på är slut" betyder att man måste byta däck...

Helt ärligt tror jag att SDs framgångar grundar sig på folk som försökt sälja saker på blocket...

inget är ju så skoj som förvirrade säljare som inte skriver ut vare sig et, navdiameter eller bultmönster och annonsbilden ser ut som myrornas krig i dimma. eller bara skriver exempelvis bmw 525 som enda referens..

då kan det ju vara flera olika karosser med olika navdiam och et skiljer upp till 3cm ^^

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fullt förståeligt men om rubriken är "bbs lemans replikor 18" 4/100 et 33" bilderna är skarpa och visar både bult cirkel, dem aktuella skarpen och hur sen slitna däcken är

Och annonstexten innehåller bultcirkeln skrivet på fyra olika sätt, centrumhållets storlek och resultatet från en googling på bultcirkeln

Så anser jag att man bör få skjuta den som undrar om den passar på hans kebeb BMW utan att ens kollat upp mer än att det är fem bultar...

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag har slutat sätta ut telefonnummer, blir galen på alla idioter som ringer i tid och otid och vill prata om ditten och datten. Jag säljer inte direkt high end-bilar utan vill mer bli av med det aset jag har till ett ok pris. Prutning accepteras aldrig.

Så nu får alla skriva mail och sen väljer jag själv vilka jag ringer upp, värt jobbet alla gånger. Att inte fler gör så kan jag inte förstå.

Jag har också slutat sätta ut telefonnummer när jag ska sälja bil eller mc på blocket. Det brukar gå rätt snabbt att sålla ut de som är seriöst intresserade och de som bara vill snacka lite och provköra.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Ja, det var ju jäkla lustigt att jag inte svarade på det här mailet:
----------------
Halå mit nam er Amir.

Jagg undra om bilen har takkluka?
Är det ala väckslar?
Går den fott?

Har snel hest at bytta med kompis, låt bra?
6970kr kan jagg betala. 18000kr gå brah oxkså mehn då vil jagg ha den motocykkel oxkså!

Hör avv digg!

/Amir
----------------

Nästa gång får du göra det lite mindre uppenbart... jag hade lite polare som misstänkta :D

Jag ser inte det oseriösa i det mailet! :crash :hihi

Pronger

wheeeeeeelie
Gick med
6 Mar 2006
Hoj
Yamaha Supermotard 2005
har sålt två bilar i 3000kr klassen, aldrig mer.

Skulle sälja sladdbilen, en 740. En riktig blatte kommer och ska köpa den med sin polare. Frågar om jag vill ha gräs medan vi gör affären hahaha. Plockade på mig hammaren när vi skulle provåka.

Sen den andra gången var när jag skulle sälja en gammal Celica. Dyker upp en schysst kille, men jävligt skum på samma gång med skyddad identitet, några avklippta fingrar + en skottsäker väst. Han snackade på som fan om allt möjligt. T.ex sålde han sexleksaker så om jag ville ha var det bara att ringa :banana Sen hade han varit i Tyskland och hämtat bira med en gammal Cheva van, fyllt den från golv till tak och sen vid tullen hade han lagt en riktig Top Fuel bööörnis framför alla. Han hade även riktigt stora planer för Celican men den har man inte sett än :lol

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har också slutat sätta ut telefonnummer när jag ska sälja bil eller mc på blocket. Det brukar gå rätt snabbt att sålla ut de som är seriöst intresserade och de som bara vill snacka lite och provköra.

Jag brukar skita i både telefon och mail. Då får de skriva ett hederligt gammalt vykort istället. Då slipper man de flesta puckona.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt

Är jag bland dom få som tappar intresset för en annons om det bara går att kontakta via mail? :va Känns betydligt lättare att få reda på hur varan/säljaren är och brukar gå fortare, än att vänta på mail efter mail innan det blir något..

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Är jag bland dom få som tappar intresset för en annons om det bara går att kontakta via mail? :va Känns betydligt lättare att få reda på hur varan/säljaren är och brukar gå fortare, än att vänta på mail efter mail innan det blir något..

har sålt 2 motorcyklar utan problem med endast mail,dom som verkar seriösa skickar man sitt nummer till så att dom kan ringa upp om dom vill veta mera :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Känner likadant som köpare, men som säljare kan jag se fördelarna att slippa idioterna i luren och kunna automatsortera alla idiotmail i en folder så att jag bara behöver se dom när jag har tid/ork/lust.

Street Bike Tommy

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97
hum ska man va misstänksam har ju gjort såna affärer förut men med udda entusiast fordon fast då var det över telefon.

Sänkte priset till 20k den här veckan bara för att bli av med den å han vill ha ett bra pris på det, själv tycker ja att 20k är ett bra pris gixxer från 97 men men

"Ville höra lite ang din hoj,,,saken är att jag inte "orkar"
åka till mora för att titta och se på din hoj då jag bor i gbg ,,,,så
jag vill höra om det är några "skavanker" på den,,,för vad det
ser ut så är den ju i ett superskick,,,hoppas du ev kan skick mig fler
bilder,,,,
sen,,,,vad kan du göra på priset om jag tar den obesedd,,ge mig ett bra
pris :)
kommer vi överens,,,så sätter jag in pengar till dig,,,,och när jag
hämtar den,,,så är affären redan klar,,,,det kan låta galet att köpa på
detta sätt,,,men jag har en förmåga att göra så om man är överens!
hopas som sagt att du har fler bilder som jag kan titta på !
vill gärna göra affär snarast om möjligt !
så jag är tacksam för svar så fort du kan,,,,för jag ligger med på en
budgivning på en annan hoj med !"

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
20k är väll bra om den e i fint skick.

Vad jag ser ligger risken på hans sida

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag brukar höja priset med lika mycket som de försöker pruta.

Ringde en Kebaktomte från Malmö för några år sen på tantens Kadett GT, nybes och nyskattad och tro det eller ej inte rostig.
Hade satt ut den för 8000 och skrivit att priset är diskuterbart på plats.

Andra meningar han sa var: Duuhh får 5000.
Jag svarar att nu kostar bilen 11000.
Meeen kåmpiis billen kåsta jhu 8000 var svaret då.
Jupp 8000 inte 5000 svarade jag.

Sen la jag på.

4 ggr ringde han samma dag och bjöd 5000.

Bilen såldes efter 2 timmar för 8000.

Då blev han arg för att jag sålt bilen för det jag ville ha.

Svepskälet var ju att han hade långt att köra, tjoflöjt mindre än 10 mil.
Skulle han ta taxi eller?

Numera svarar jag alla som kör med skälet att det är långt att köra och vill pruta pga det att kör ni samma vals på Elgiganten 5 mil hemifrån och tror du att det funkar.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Hade jag haft 20k och letat hoj så hade jag köpt den (förutsatt att den är i vettigt skick för sin ålder) utan att tveka...

Numera svarar jag alla som kör med skälet att det är långt att köra och vill pruta pga det att kör ni samma vals på Elgiganten 5 mil hemifrån och tror du att det funkar.

Ja vad fan är grejen med det resonemanget?
Jobbar i butik och har dagligen kunder som tycker att man "SKA göra något åt priset" för det är ju faktiskt 10 mil enkel resa för att byta en vara, bara för att ta ett av alla stolpskott jag hade oturen att stöta på idag som exempel...
Folk som tycker att man ska bjuda på kassar för att "handlar man för såhär mycket så bjuder ni väl på kassen ELLER?!?", oftast står det någonstans mellan 300-500kr på kvittot, ifall man då frågar kunden ifall samma visa funkar på ICA så brukar de oftast leta fram enkronan och snällt betala för kassen...

Last edited:

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!

Nej det finns säkert flera som dig men då jag säljer av mina gamla bilar till ett bra pris spelar det för mig ingen roll om så 100 pers tappar intresset, räcker för min del att 1 vettig person skickar ett mail och det gör det alltid. Har aldrig haft en bil ute på blocket i mer än några dagar.

Den senaste jag sålde var en fullt fungerande Volvo 945 -94 med 3-4 mån kvar till besiktning för 3800:-, inget superduper-pris men tillräckligt lågt för att nån ska nappa utan att det ska vara massa bekymmer med däcksparkning och prutningsförsök.

Hur varan är brukar jag skriva i annonsen, fattar inte varför det ska vara så svårt för folk att förstå att det är så man skriver en annons! Varför vill man skriva "lite småfix finns" så att alla måste maila/ringa och fråga vad det är för småfix istället bara för att skriva vad det är. Tycker det är onödigt att spendera tid att berätta saker för var och en när jag kan skriva det i annonsen direkt. Tar upp alla fel och brister jag vet om så finns det inte så mycket mer att tillägga sen.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ska av olika skäl försöka hyra ut en villa på ett halvår. Intressanta svar man får och ännu intressantare när man slår lite på personerna som vill hyra. En del verkar inte ens finnas i Ratsit etc när man slår på dom, försöker dom med fejkat namn, har alla lodisar skyddade identiteter eller vad fan är det frågan om?

Just nu lutar det åt att huset får stå tomt istället, då står det i alla fall kvar när man kommer hem igen.:3freak

Hyr ut till ett företag istället. Undvik försäkringsbolag.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Haha, nu har jag en bil ute i 5-10000 kr klassen vilket väl är det värsta man kan ha på blocket (skriver inte exakt hur mycket för då kommer väl skitmailen härifrån). Får se vad jag får för skräp, ännu så länge har bara två ringt upp och lät hyggligt seriösa, men idioterna kommer väl (sätter nog telefonen på ljudlös i natt). :smasha

Edit: Första mailet. Bud en bit under halva begärda priset. "XXXXkr bjuder(sic!)" :banana

Edit2: Fast första som verkligen tittade seriöst köpte bilen efter att få pruta en femhundring :)

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...