Större hoj, soppa förbrukning?

Ligger man och pressar mycket på trean så drar väl min välan litern. Runt 0,6 vid sparsammare körning.

Fyra generationers Gixxer, en 750 bland hermelinerna har smugit sig in :gnissla

Bifogat

• Nygixxer liten generation, 2003-10-18 017.JPG
    Nygixxer liten generation, 2003-10-18 017.JPG
    99.6 KB · Visningar: 106
Ok

Då vet jag vad en Gixxer är för något :)

Den cykeln skulle passa mig perfekt liten och inte så in i nordens tung. Då har jag lite att se fram emot under vintern, skall sparas så det står det härliga till.

Euroshoppers Nudlar kommer att bli standard hemma nu :)

/Johnny

Från vänster till höger: -99 750 SRAD, -88 1100, -89 1100 (min gamla, 1195cc och lite annat godis i motor och chassie), -03 1000 (min gamla, sedemera stulen). En gsxr 1100 86-88 väger 227kg fulltankad, han förhållandevis bekväm sittställning för förare och passagerare och är synnerligen lättskruvad. Har du en budget på 17 papp så kika närmare på denna. 89-90 är lite modernare i chassiet och kan du skrapa ihop någgra extra tusenlappar så leta efter en sådan.

ZerQ skrev:
Snygg cykel, den skulle jag kunna tänka mig att ha. Såg ut och vara en bra maskin även om man ska åka en bit!

Har någon motorfakta och vikter om denna cykel?

PS jag måste få¨fråga Gixxer?? vad är det?? DS

/Johnny

:va

Köp min 750e! :tummenupp

min Suzuki GSX 600 drar inte mycket soppa, runt 0,5 även att jag plågar'n :D
Synd bara att all kraft kommer över 7000, skulle köpt mig en större maskin från början. :( Köp en 900 eller större!

Mellan 0,5 till litern tycker jag de flesta sporthojarna drar.
För den budgeten du har så kan jag rekomendera Hondas Dominator, eller kan man till och med få tag på en transalp?Cyklar som är billiga att äga och enligt min menig så är i alla fall Dominatorn rolig, transalpen ha jag inte testat.

VFR 800, finaste fisken i dammen! Drar 0.69! ;D Eller ja... det är lite fram och tillbaka faktiskt... men helt okej maskin, bra kvalitet, mysigt ljud, billig att försäkra, bra att skjutsa på med! Titta på en sådan kanske? ;)

yoohan skrev:
VFR 800, finaste fisken i dammen! Drar 0.69! ;D Eller ja... det är lite fram och tillbaka faktiskt... men helt okej maskin, bra kvalitet, mysigt ljud, billig att försäkra, bra att skjutsa på med! Titta på en sådan kanske? ;)

Om din är till salu för 17000:- ring mig omgående! :)

ZerQ skrev:
Hej

Jag är på jakt efter en större hoj då jag har märkt att 250cc är för liten, allra helst när man ska skjutsa runt tjejen.

Har tittat på en Yamaha Xj 750 eller Honda CB 650 kring 80-85 årsmodell.
Nu till frågan!

Hur mycket drar en sådan cykel milen igentligen. Jag skulle säkert kunna ha större än jag tror men vill gärna veta.

250'n drar med skjuts 5dl milen, och när jag åker själv ca 4dl.

Annars får ni gärna tipsa om billiga cyklar, jag vill ha en blandning av sporthoj och brukshoj. Ingen riktig skrevraket men något mellanting.

Kurviga vägar var kul...

/Johnny :brinnerup

Min 1050 kubikare drar ungefär 0.6-0.7 liter milen.
Jag tycker inte du ska bekymra dig om förbrukningen

Min GSX 750 EF drar 0,5 l/mil vid puttring, 0,6 l/mil vid normal motorvägsåkning i 140-150 km/h. Jag gör oftast av med ungefär 0,7 l/mil.

Har bänkat den, 70 hk på bakhjulet.

Den har en bekväm körställning tycker jag. Behövs inget annat styre.

EDIT: Försäkringen är billig också då den räknas som veteran. 2300 kr/ år helförsäkring.

Min gsxr 1100 -86 drar runt 0,7 och något mer vid inspirerad "körning"

"Gixxern" är ett bra val och en avsevärt mer "modern" hoj än GSX 750/1100. Oavsett modell och år är det massor med hoj för pengarna. Dock ska du vara medveten om att det är mycket svårt att hitta fina ex av de första årsmodellerna. Om du inte vet vad du letar efter så är risken stor att du köper ett rullande renoveringsobjekt som kommer att landa på bra mkt mer än 17k innan den kan användas.

Bearing skrev:
Min GSX 750 EF drar 0,5 l/mil vid puttring, 0,6 l/mil vid normal motorvägsåkning i 140-150 km/h. Jag gör oftast av med ungefär 0,7 l/mil.

Har bänkat den, 70 hk på bakhjulet.

Den har en bekväm körställning tycker jag. Behövs inget annat styre.

EDIT: Försäkringen är billig också då den räknas som veteran. 2300 kr/ år helförsäkring.

Pröjsar du 2500/år i veteranförsäkring?? :va :va det är ju världens ripoff. Gå med i Classic Suzukiklubben och försäkra via MHRF, det kostar 500 spänn om året helförsäkrat.

fazerfun skrev:
Pröjsar du 2500/år i veteranförsäkring?? :va :va det är ju världens ripoff. Gå med i Classic Suzukiklubben och försäkra via MHRF, det kostar 500 spänn om året helförsäkrat.
Oj, det visste jag inte. Trodde 2300 va billigt. En sån ska jag byta till!

Tack för tipset! :Bugar

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...