Större motor på GSXR 600

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
GSXR 600 -98
Den är reggad som fulleffekt och trimma en 600 kostar för mycket. Tänkte större motor istället för turbo.






Hoztic skrev:
2501203 Nån är det säkert. Men varför ska du göra det? :va Har du den reggad som 25kw men vill ha lite mer kräm? :va

Dr.Bike skrev:
2501246 750:n är samma block osv = passar rakt av.


Då är ju det bäst. Du har PM
 
Last edited:

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
GSXR 600 -98
En till fråga, om det är samma block går det då att ta cyllinderraden, kolvar och toppen från en 750 -96 till -99 och sätta på?
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Gixxerrider skrev:
2501408 En till fråga, om det är samma block går det då att ta cyllinderraden, kolvar och toppen från en 750 -96 till -99 och sätta på?

750 motoren fra 96 til 99 passer. Fra 2000 passer motoren IKKE.

JA du kan sette topp og cylinder fra en 96-99 750 på en 600 MEN kolvbulten på 600 er på 15mm mens den på 750 er på 16mm-

Du kan bruke kolver fra en 2000-> 750 for den har 15mm kolvbult.

Du får derimot IKKE 750 kubikk men ca 720 pga kortere slaglengde.

Og du må plane cylinderen.

Billigere å kjøpe en motor.
 

Dr.Bike

Guest
Gixxerrider skrev:
2501408 En till fråga, om det är samma block går det då att ta cyllinderraden, kolvar och toppen från en 750 -96 till -99 och sätta på?

Borde gå. I den manual jag har (elektronisk) så behandlas 600:an och 750:n som samma motor i hela boken utom där det i rena tekniska specar handlar om just cylinderborr osv
Har inte spanat in om de har samma slaglängd men det skulle jag tro.

Får hänvisa till Suzukiguden Anders Brink för svaret på dessa frågor.
 

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
GSXR 600 -98
Jag tycker också det bör gå att byta det.

Dr.Bike skrev:
2503052 Borde gå. I den manual jag har (elektronisk) så behandlas 600:an och 750:n som samma motor i hela boken utom där det i rena tekniska specar handlar om just cylinderborr osv
Har inte spanat in om de har samma slaglängd men det skulle jag tro.

Får hänvisa till Suzukiguden Anders Brink för svaret på dessa frågor.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vad kostar de o köpa en motor o vad kostar de dig o byta hoj?
skiljer väl inte sååå mycket i vikt eller?
 

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
GSXR 600 -98
ozeo skrev:
2503187 vad kostar de o köpa en motor o vad kostar de dig o byta hoj?
skiljer väl inte sååå mycket i vikt eller?


Vill inte sälja den, chassit är byggt för roadracing så det är påkostat mycket.
En 750 motor med sprut finns för 6000 kr. Skiljer inte mycket i vikt.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Gixxerrider skrev:
2503244 Vill inte sälja den, chassit är byggt för roadracing så det är påkostat mycket.
En 750 motor med sprut finns för 6000 kr. Skiljer inte mycket i vikt.
oki :)
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Gixxerrider skrev:
2503174 Jag tycker också det bör gå att byta det.

Hvis du ikke skjønner mitt svar på Norsk kan jeg skrive det på Engelsk.....
 

Gixxerrider

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
GSXR 600 -98
Yngve skrev:
2503359 Hvis du ikke skjønner mitt svar på Norsk kan jeg skrive det på Engelsk.....


Jo då jag förstår, har vevstakar liggande från en 750 dom ska passar på en 600 motor vad jag förstår.
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Gixxerrider skrev:
2503379 Jo då jag förstår, har vevstakar liggande från en 750 dom ska passar på en 600 motor vad jag förstår.

Veven fra en 750 passer i 600 men om vevstaken fra 750 passer på 600 vev... det vet jeg ikke...
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top