Stötdömpare

anders65

miljöaktivist
Gick med
2 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
GSX1100E -82, etanoldriven
Touringbutiken m.fl. säljer ett par billiga bakdämpare som heter "Hagon". Hur kassa är dom egentligen? Att dom inte är i klass med Öhlins förstår jag nog, men är dom helt värdelösa eller kan det vara värt att testa pga det låga priset?

Anders
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Fullständigt värdelösa är de nog inte! Har tyvärr aldrig provat dem och har tyvärr heller inga referenser från vänner. Men rent logiskt måste de ju vara bättre än ett par slutkörda originaldämpare.

Om du nu skall ha till din hoj från 1982 och inte vill lägga ut en mindre förmögenhet så kan det nog vara värt att testa! Om du däremot är ute efter så bra väghållning som möjligt men ändå behålla din hoj så rekommenderar jag att du byter till ett mer högkvalitativt märke. Vilket inte nödvändigtvis behöver vara just Öhlins. Det finns Wilbers, Hagon, Koni mfl. att välja på där samt naturligtvis Öhlins.

Byter du dämparna bak och aldrig bytt fjädrarna fram i gaffeln råder jag dig dock att göra det samtidigt. Du kommer att få en helt ny hoj och körglädjen kommer tillbaks tusefallt med väl fungerande fjädringskomponenter, jag lovar!

// Niklas
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top