Stövelproblem

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Har ju sadlat om till motard under vintern och ska nu köpa lämpliga stövlar.

Dom enda stövlarna som sitter bra på mina fötter är Sidi Flex Forsce SRS och Alpinestars Tech 10. Tech 10an går genast bort för den är så jäkla dyr.:3freak

Nu till probbset. När jag skulle prova Sidi stöveln sa säljaren direkt ifrån pga Sidi har dålig kvalitet i bla spännen, men jag var påstridig och testade stöveln. Den satt som en dröm kan jag meddela :yoparty Efter 10min testande skulle jag ta av stövlarna och då flög en av dom kända låsringarna som håller ihop allt av. Lade då tankarna på Sidi på hyllan.

Ni som har stövlarna: Är kvaliteten så jäkla illa? Vad är det som brukar gå sönder, något jag kan laga själv så jag slipper lämna in för garantiåtgärd varje gång de går sönder?

Mvh
Svoosh

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Vad är det för fel på rejsstövlarna du säkert redan har? :fatta!

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
SVooSh skrev:
2048850 Har ju sadlat om till motard under vintern och ska nu köpa lämpliga stövlar.

Dom enda stövlarna som sitter bra på mina fötter är Sidi Flex Forsce SRS och Alpinestars Tech 10. Tech 10an går genast bort för den är så jäkla dyr.:3freak

Nu till probbset. När jag skulle prova Sidi stöveln sa säljaren direkt ifrån pga Sidi har dålig kvalitet i bla spännen, men jag var påstridig och testade stöveln. Den satt som en dröm kan jag meddela :yoparty Efter 10min testande skulle jag ta av stövlarna och då flög en av dom kända låsringarna som håller ihop allt av. Lade då tankarna på Sidi på hyllan.

Ni som har stövlarna: Är kvaliteten så jäkla illa? Vad är det som brukar gå sönder, något jag kan laga själv så jag slipper lämna in för garantiåtgärd varje gång de går sönder?

Mvh
Svoosh

Hade mina första i ca 5 år. Rejält trötta vid det laget. Enda som gick sönder på dem var att plasten i skaften var lite underdimensionerad.
De nya jag har en skruv till skaftet ramlat bort på vilket är det enda jag har att anmärka på. Men man kan ju kolla skruvarna ibland såär det nog inga problem.
Har dock inga SRS men byter hela sulan ändå när den är sliten.

Duke Gollum skrev:
2048869 Vad är det för fel på rejsstövlarna du säkert redan har? :fatta!

Mokasiner skyddar inte så bra samt är inte godkända i supermotard.

Pain

J.R.P
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Ktm 660
Tjena
Själv kör jag med Diadora Action (motard stövel) Köpte dom förra året och e ju grymt nöjd med dom sköna som satan.. bra och robust stövel med ut bytbar sula (ytter Sulan) sitter med skruv....
bra pris på dom med har för mej jag gav 2300:- :yoparty

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Köpte mina Sidi FF SRS från www.fc-moto.de och hara bara gått o säga om dem. Sitter som en dröm sköna att gå i osv. 2300 sek gav jag inklusive frakt fram till dörren med ups.

PåVeN

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Husqvarna TC250 -08, Husqvarna TE510 -05
Skulle rekomendera Tech 10:eek:r, har själv ett par sånna och dom är helt underbara. Köper du dom ifrån USA så blir dom inte lika blodigt dyrt.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
PåVeN skrev:
2050224 Skulle rekomendera Tech 10:eek:r, har själv ett par sånna och dom är helt underbara. Köper du dom ifrån USA så blir dom inte lika blodigt dyrt.

instämmer, annars pruta i Sverige inköpspriset är under 3000 sek

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
SVooSh skrev:
2048850 Har ju sadlat om till motard under vintern och ska nu köpa lämpliga stövlar.

Mvh
Svoosh
jag har sidi's supermoto stövel.. e den där flexforce fast med mindre plast o mer teflon. tytcker dom funkar skitbra. har inte några som helst problem med dom.

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Jag har haft SIDI flex force SRS. Åkte med dom en säsong och hade sönder 3 par sedan ledsnade sponsorn och jag fick riktiga stövlar(Alpinestars) Enligt min mening är SIDI mycket dåliga i kvaliten tyvärr för de sitter bra på foten. Mitt tips blir att köpa något annat

Glad.I.Gas

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
hojlös
SVooSh skrev:

Mvh
Svoosh

Tja!

Har precis själv köpt ett par stövlar och efter en noga koll av marknaden föll valet på Oxtars Supermotard-stövel. Sitter väldigt skönt på mina fötter och känns väldigt rejäla. Jag prövade väldigt många men tyckte att denna var överlägsen för mina behov. Snygga är dom oxå!! :)

Kan absolut rekomendera den och ska du slå till så var snabb och köp av Superbike i Göteborg. Dom säljer ut dom för 2000:- istället för 3000:- men lagret krymper. Frakt kostar 150:- fram till dörren.

// Ride On // Glad.I.Gas //

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Tack för svaren!

Det lär bli Sidi FF SRS om inget annat plötsligt dyker upp.

Tror tyvärr det blir lite probbs att pruta till 3k på Tech10:an då de flesta säljer den för runt 5,5k.
Oxtar har jag inte ens provat faktiskt då säljaren sa att cardborresulan gärna lossnar när det är blött ute.

Går det att byta sula på alla crosstövlar genom att skära bort och limma? Är det lätt att göra själv eller bör man lämna in till skomakare? Isåfall är Tech6 kanske intressant... Hua vad svårt det här är :3freak

//Svoosh

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Hade ett par Oxster till lägret i Ungern förra året. Ganska skön stövel faktiskt Den är väldigt lätt. Men kvaliten är Dålig. Ett par skrot efter 12tim.Alltså helt skrot.Vet inte vilken stövel som fungerar bäst .Den skall ju inte bara vara skön.Det är ju bra om den skyddar lite också.Och skyddsmässigt så Tror jag att alpinestar är den bästa. Mvh Per

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
SVooSh skrev:
2053418
Går det att byta sula på alla crosstövlar genom att skära bort och limma? Är det lätt att göra själv eller bör man lämna in till skomakare? Isåfall är Tech6 kanske intressant... Hua vad svårt det här är :3freak

//Svoosh

Finns sulor till sidi iaf om du vill skära bort och limma dit. Tror att skomakare är att föredra.

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Så där ja då har jag köpt ett par Sidi FF S.R.S!
Så jäkla skön stövel så jag kan nog ha dom kvar ifall jag sadlar tebax till sporthoj :yoparty

pwracing

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
SUZUKI VZ800
-köp tech 10:eek:r!,...kanonstövel!,.....köpte mina för 350 us dollar (ca 2700:) från mxsouth.com i usa.... :tummenupp
förresten så är dom snyggast oxå! (vita) :yoparty

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
TJa!
tänkte beställa ett par SIDI FF S.R.S men dom enda som fanns att prova här i stan var ett par 47'or...

Jag har 43 i vanliga fall...vad ska jag ha på dessa? är dom små i storleken?
Beställer på nätet och då vart det ju typ 2200:- ist för över 3k...så jag chansar på att dom är bra :p
bara jag får rätt storlek...

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
KTM 560 SMR-07
Kulgan skrev:
2252893 TJa!
tänkte beställa ett par SIDI FF S.R.S men dom enda som fanns att prova här i stan var ett par 47'or...

Jag har 43 i vanliga fall...vad ska jag ha på dessa? är dom små i storleken?
Beställer på nätet och då vart det ju typ 2200:- ist för över 3k...så jag chansar på att dom är bra :p
bara jag får rätt storlek...

Jag har SIDI FF SRS med storlek 45, samma storlek som jag har på vanliga skor. Med vissa andra märken har jag fått köra med 46:eek:r, för mig stämmer alltså SIDI:s storlekar mer överrens med vanliga skostorlekar. Jag rekommenderar dig iofs inte att köpa utan att prova först, men det där är mina erfarenheter iaf.

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
KTM 660
Själv så väntar jag på mina Alpinestars vector stövlar rfån fcmoto.de. Beställde dom för ett par dagar sedan. Strax under 2200 med frakt. Tycker dom satt riktigt bra på mej. Får se hur dom är att köra med.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...