Stövlar för stora vader

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har letat som en galning, eller iaf ganska mycket efter ett par stövlar för mina stora vader. Jag har 38 i fotstorlek men mina vader är ca 38 cm i omkrets :mad: och mina muskelfästen på vaderna sitter väldigt långt ner. Bra ur träningsperspektiv men kasst när det gäller att hitta MC-stövlar. Finns det någon som har tips på damstövlar med bredare läst?

Jag har också stora vader tror jag. Mina är 46 i omkrets. Halvarssons stövlar funkar, men problemet är mer skinnställen, jag kan aldrig dra igen dragkedjan på vaderna med vanliga ställ. Men det går ju att bara pula ned i stövlarna.

/J

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Jag kanske inte har haft samma stora problem som ni, men ändå gammal fotbollsspelare.. Sidi och Oxtar stövlar (om vi nu snackar riktig sjysst racesko) hade jag problem med att få igen.. Däremot funkar både A-stars SMX-R och SMX-Plus (som jag nu beställt) för mig :) Det svåraste har ändå varit att hitta stövlar i små storlekar.. Många handlare jag har varit hos har inte mindre än 38 :(

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Vad tror du om Alpinestars SMX Plus? Dragkedjan går inte hela vägen upp, upptill är det justerbar knäppning.

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Jag köpte dem igår.. Har också enorma (inte stora) vader, för mig är de "lite lite" tighta i dragkedjan, men de andra var katastrofala om de skulle vara i rätt storlek. Sen har jag höga fotter, och de går att knäppa upp hela vägen ner till sulan så att man får i/ur foten utan problem..

Sen "skruvar" man fast dem så att de sitter perfekt. Är helnöjd med dem.

/ Dawg

Provade ett par idag i strlk 40. Kunde precis få igen dragkedjan när de var utställda till max och då åkte vaden upp något så hälen inte var i botten på skon, detta var UTAN skinnställ med skinställ hade det inte funnits en chans att få igen dem :( plus att strl 40 känns som båtar. Jag behöver ett par som är 38 i foten och 42-44 i lästen tror jag :D

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Sväng förbi MC-boden på Lindhagensplan. De brukar ha rätt mycket udda boots och är annars hjälpsamma när det gäller specialbeställningar.

Från början kunde jag inte dra upp kedjan hela vägen på mina Oxtar men efter att ha gått i dem ett tag hemma så passar de klockrent. Problemet för min del är snarare att dra ned "vadkedjan" på stället.

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Var o köpte ett par Oxtar Evo Rx idag. Dem fungerar skitbra för mig med 43 cm vader. Provade med både underställ o skinnställ på... Dragkedjan på dem går halvvägs upp o sen är d bara kardborre med stor räckvidd att justera. Testade även ett par Sidi men dem hade kedja hela vägen ända upp så där var d ingen justermån alls. Mina gamla var ett par Forma F1 o dem var duktigt trånga.

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Var o köpte ett par Oxtar Evo Rx idag. Dem fungerar skitbra för mig med 43 cm vader. Provade med både underställ o skinnställ på... Dragkedjan på dem går halvvägs upp o sen är d bara kardborre med stor räckvidd att justera. Testade även ett par Sidi men dem hade kedja hela vägen ända upp så där var d ingen justermån alls. Mina gamla var ett par Forma F1 o dem var duktigt trånga.

Aha kanske ska testa sådana :) Jag har dock 42 i omkrets på mina vader o mina fötter är bara storlek 38 :S

men jag ska definitivt leta upp någon som säljer dem och testa!

letade upp ett par på nätet :)

Om de skulle vara för trånga i skaftet går der att lägga in en kil i dem för det är inte plast överallt kanon :) Jippi sådana vill jag ha.

Köpte du dem i sthlm?

Bifogat

• 65791vitrep.jpg
    65791vitrep.jpg
    43.4 KB · Visningar: 79
Last edited:

hjulben_74

beep beep
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
vtr1000/ktm450exc
världen e orättvis:mad:
har tränat hela livet men ser ut som en asterix figur ändå bred överkropp men ben som två vita prince:mad:
kör med oxtar stövlar men dom tätar inte riktigt mot stället:huvet
lycka till i jakten :crash

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Aha kanske ska testa sådana :) Jag har dock 42 i omkrets på mina vader o mina fötter är bara storlek 38 :S

men jag ska definitivt leta upp någon som säljer dem och testa!

letade upp ett par på nätet :)

Om de skulle vara för trånga i skaftet går der att lägga in en kil i dem för det är inte plast överallt kanon :) Jippi sådana vill jag ha.

Köpte du dem i sthlm?

Aha ja jag har ju iofs stl 44. Nä köpte dem på Mc Huset i Malmö...Dem du visar på bild e Evo Rx Replica...ännu snyggare än Evo Rx o lite dyrare, men jag var tvungen att dra gränsen någonstans :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Alpinestars Supertech är snart din bästa vän.
Promise you!:tummenupp

De är rätt dyra i inköp men värd varenda spänn.
Det enda dåliga jag upplevt är att stövlarna "säckar" ihop efter ett tag. (å andra sida: vilka stövlar gör inte det om man använder dem hela dagarna vareviga dag maj-september?:) )
EDIT: de finns i svart, vitt och blått, priset ligger runt 3500:-

Bifogat

• stovlar.jpg
    stovlar.jpg
    2.9 KB · Visningar: 219
Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping