stövlar (oxtar evo)

Justinsane

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
-07, Yamaha R6
Hej på er!
Jag letar efter ett par "oxtar evo rx (vita)", men jag kan bara hitta fejkade. De har ju slutat göra den stöveln nu, så jag undrar jag lite saker:
Vet ni vart jag kan hitta äkta oxtar evo rx?
Vet ni någon sida där dom gör väldigt bra kopior av denna modell?
Vet ni vad det är för skillnad på oäkta och äkta stöveln?

MVH

Vi kan väl dra den här som ett exempel på oäkta oxtar evo rx:
http://www.newenough.com/closeouts/boots/oxtar/tcs_evo_replica_rx_motorcycle_boots.html

Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Vilken oäkta stövel tänker du på? En länk kanske?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
De heter inte Oxtar längre, de heter numera TCX. Och Evo RX har utgått och ersatts av Competizione RS.

Justinsane

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
-07, Yamaha R6
imaster.
jag gör den här tråden eftersom att det är väldigt svårt att få tag på evo. Jag tänkte kolla här om det är någon som vet något om OXTAR EVO, för att jag inte hittar dem på internet eller i butik eftersom _de har slutat göra den stöveln nu_.
har sett TCX nya modell och jag tycker inte den är lika snygg.
Men tack ändå?

xyx.
Replica betyder fake.
Jag undrar även vad det är för skillnad och om det är stor skillnad?

Last edited:

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Längst ned på sidan kan man läsa följande

This closeout sale is a result of a “re-branding” by the Italian based company that makes Oxtar boots. For ‘08, the almost identical line will be re-introduced as TCS. The re-branding was a result of a change of ownership of the parent company and the need to settle a trademark dispute with another company (has nothing to do with the product). We purchased the entire remaining Oxtar street boot inventory which we are selling at closeout prices until gone. Prices for the new TCS line are considerably higher, so take advantage of the Oxtar closeout sale while inventory remains.

Vilket betyder att det är äkta vara...

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
xyx.
Replica betyder fake.

Nej, replica betyder kopia.
I det här fallet i betydelsen kopia modell använd av nån duktig racerförare, jmfr Oxtars tidigare "Norick Abe Replica".
Oxtar, som de då hette, kallade den vita modellen av Evo RX för "replica", den svarta endast Evo RX.

Som imaster skriver heter nya modellen TCX Competizione RS.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
imaster.
jag gör den här tråden eftersom att det är väldigt svårt att få tag på evo. Jag tänkte kolla här om det är någon som vet något om OXTAR EVO, för att jag inte hittar dem på internet eller i butik eftersom _de har slutat göra den stöveln nu_.
har sett TCX nya modell och jag tycker inte den är lika snygg.
Men tack ändå?

xyx.
Replica betyder fake.

:rofl Bästa på länge!:lol

Replica i detta fall betyder, precis som xyx skriver, att en duktig roadracingförare kör med likadana. Oxtar evo replica hette den förr och kom endast i vitt. Till 2008 har det presenterats en annan replica variant, TCX Competizione Baylistic, som är silverpimp svart.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Replica betyder fake.

Replica i det här fallet är Oxtars top of the line. Det finns TCS EVO RX och så finns det de dyrare TCS EVO Replica RX.

Eftersom du bor i Linköping så glid in på Bikestop, de hade ett rätt stort lager TCS RX kvar när jag var där sist, och med rätt hygglig rea också.

D.C

998cc Ren Ondska
Gick med
21 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 2004
Tjena!

Stövlarna du söker finns på Honda center i Gbg....fanns kvar str 41 till 44 när jag var där för ca 2 veckor sen...är även 30% rabatt på dom pga av dom nya kommer in snart...tror dom låg på ca 2400kr..jaa runt 2000 tusingen iallafall...

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Har för mig jag har sett dom stövlarna på mc-kompaniet i väring på reahyllan är dock ej helt hundra. Fanns storlek 40-44 tror jag. testa och ring och kolla om de har dessa stövlar på rea.

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Det KAN vara så att stövlar utvecklas och blir bättre år efter år även om några fastnar för ett äldre utséende på en viss modell.

Men vad vet jag :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...