Stövlar utländska storlekar, behöver hjälp!

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Behöver eran hjälp här! Tänkte beställa ett par alpinestars stövlar från www.dirtbikexpress.co.uk .. Då jag ville känna vilken exakt storlek jag vill ha så stack jag idag till claessons motor i bromölla o provade ett par exakt likadana. (tech7 ska jag ha, ev. 8) provade ett par 43 direkt o dom satt som en smäck! Då står det såhär på lappen. US 9 27,5jpn och eu43. Men om man kollar deras hemsida på tex tech8 står det på storleken uk9 eur 43! Men uk 9 och us 9 blir inte båda storlek 43 i eu. Vafan ska man göra? Ska man lita på dom om att deras uk9 motsvarar 43? Någon som beställt eller vet ? Hoppas ni förstår min fråga.

mvh

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Ingen som vet ? Sen undrar jag om skillnaden på rörligheten är stor mellan tech7,8 och 10? Är verkligen en tech10 stövel så mycket mer flexibel som de låter ?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
skulle personligen gått på EUR strlk, då de i mina Sidi stövlar står EUR 45 / US 11 /UK 10.5
vilket innebär att enligt den tabell som tidigare meddelande innehöll så är de en kvinnostrlk i UK samt att US 11 inte finns med. Så kör med EUR och skulle de skita sig är de inte mer än att skicka tillbaka och byta. Lite de som man får räkna med när man köper på nätet.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Enligt en affärsbekant som importerar sportskor etc så är de amerikanska storlekarna alltid samma oavsett fabrikat dvs US 9 är lika oavsett sko och tillverkare.
Det svenska 36 37 38 etc kan diffa likväl som UK måtten.

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Tyckte det stod på hemsidan att dom har "live hjälp", mät din fot i cm eller kanske rentav tum och fråga vad du ska ha? Så borde dom kunna stoppa ner en sån där mätsticka i skon o kika...

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Ingen som vet ? Sen undrar jag om skillnaden på rörligheten är stor mellan tech7,8 och 10? Är verkligen en tech10 stövel så mycket mer flexibel som de låter ?

Oj, det där skiljer sig åt mellan tillverkarna skulle jag säga. Jag vet inte om detta hjälper men...
Jag säljer skor (dock golfskor), men då går vi oftast/alltid efter US storleken.. Den svenska/europeiska storleken blir bara en "översättning" så vi kan sälja us stl 9, 9,5, 10, 10,5 men i EU storlek skrivs detta 42, 42,5, 43, 44, och i UK 8, 8,5, 9, 9,5, så det följer inte samma mönster i halvstorlekar, mot de "svenska"...Vi säljer FootJoy där US 10 (UK 9) "motsvarar" 43, men i Adidas t.ex. blir US storlekarna 42,2/3=9 och 43,1/3=9,5 (8,5 och 9 i UK). US är dock alltid större än UK, så UK och US är inte samma storlek, men diffen beror på tillverkarn.. :näsblod

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Ojoj va svar det trillade in! Uppskattas =) Får la bli att lita på eur storleken.. Som någon skrev är det inte värre än att skicka tillbaka. Skrämmer en lite med att skicka till england igen bara hehe! Ingen som har kolla på frågan ang, skillnaderna på tech stövlarna ? Vill ha mest möljiga rörlighet

mvh

asgas

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Trajja
Förresten om någon mera undrar, beställ bara efter den us/eu storlek ni ska ha! "Thanks for your order. As these boots are in US and Euro sizes, please can you confirm which you require: US 9 / Euro 43 (Dead on UK 9 Shoe)US 10 / Euro 44.5 (UK 10 Shoe)" Konstigt att dom envisas med att endast skriva UK på sidan =)

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...