Egen erfarenhet brutet ben i fotleden,hoppande i gips och knapprande på smärtstillande piller efter operation och skruvar o skrot i foten.
Med all säkerhet eller till 99,98 % så hade utgången varit annorlunda om jag haft Daytona stövlar på mig vid olyckstillfället och hur olyckan gick till och vart hojen hamnade.
Jag säger inte att Daytona är de bästa stövlarna men fler förespråkar dem som själva testat och råkat ut för händelser.Sen finns det med all säkerhet stövlar som är minst lika bra eller kanske bättre och billigare.
Man kan heller aldrig förutse olyckshändelsen och hur den ska sluta.
Bättre iallafall ha några billiga stövlar på sig än inga alls.
Men mitt tycke är iallafall efter att litat på texten: Oxtar och racestövlar och nu efteråt känner på liknande stövlar så känns de mjuka och sköra.
För mjuka och otillräckligt med skydd över fotled och knölar.
Men visst 5000-6000 kr för en stövel är heller inga småpengar och man kan ha roligare för pengarna.Men men håller stövlarna ett par år så har de betalt sig.Stövlar är ju inget som slits nämvärt om man inte traskar runt i dem eller drar dem i marken vid körning.
Bild på skrotet som var fast i benet.Hålbrickan ca 7,5 cm och längsta skruven nästan 2 cm.
Fick tas bort ett halvår eller nåt efteråt pga obehag av skruvarna osv.
Ärret är ett minne,ser inte så farligt ut men dock ändå.
Kanske en tankeställare.
Summa summa rum: kör numera med Daytona security evo II