St Tropez!!!!!!!!!!!

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
An3Azz skrev:
Nej den svenska ironin...för helt ärligt skiter jag i vilket
men varför skapades tråden för första början om alla skiter i vilket. Måste erkänna att ibland blir man avundsjuk när man ser vilka bilar och brudar de får pga sina pengar ... men "gräset är alltid grönare på andra sidan" lr som någon här på sh tidigare utryckte sig "polarens flickvän har alltid större bröst" :hihi

När jag hämtat min GRÖNA kawa så kommer jag få alla brudar :banana

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
ceasar skrev:
Att brats skulle vara avundsjuka på folk i USA..

Jag kommer från ett "fint" område i Sthlm, gick i skolan i Saltsjöbaden, hänger nästan bara på Café opera, Köket och Laroy runt stureplan och jag har aldrig hört talas om att någon brat skulle vara avundsjuk på någon i USA, kanske Donald Trump, men knappast några "random guys".
Det är dock ingen unik tankegång jag var inne på. De var ex. inne i samma banor på radion för några veckor sedan, när just uttrycket "svenska avundsjukan" diskuterades. I sverige ser vi inte per automatik upp till människor med mycket pengar, vilket kan irritera berest rikemansfolk som är vana vid människors beundran av "lyckade" personer i t.ex. usa.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
brinckis skrev:
men varför skapades tråden för första början om alla skiter i vilket. Måste erkänna att ibland blir man avundsjuk när man ser vilka bilar och brudar de får pga sina pengar ... men "gräset är alltid grönare på andra sidan" lr som någon här på sh tidigare utryckte sig "polarens flickvän har alltid större bröst" :hihi

När jag hämtat min GRÖNA kawa så kommer jag få alla brudar :banana

Vet ej, jag skapade den inte utan hängde bara på :D Sen är det såhär gräset är ikke grönare på andra sidan det ser bara bättre ut på håll :D

big_fredrik

A men ska vi sniffa en rand lr?
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Ktm 640 Motard
I VIP rumnet där får bratsen sitta, vägra dricka annat än mäklardricka.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
UrbanTiger skrev:
Klart man ska dit. Brukar kalla det snyltveckan. Fixal lite koola kläder och skor, glasögon och en fet klocka. Allt fejk på fina märken givetvis men vad får man för 2-3 tusen. Ingen märker någon skillnad och man ser ut som den värsta stekaren med balåtkammat hår och pepparkaksbränna. De är bara att glida med och hälsa på alla som ser ut att vara i läge att shoppa drinkar eller krubb. Dom bara bjuder.....
Är detta sant? Kyligt i så fall. Deras kultur mår nog gott av lite infiltration :banana

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Klart att du får...
Vi hyr en buss, 50-60 pers kan vi åka men då får några bytas om och stå.

1. UrbanTiger
2. mb
3. P@trik
4. Nettan
5.
6.
7.
8.
9.
10.

DirkDiggler

Stridsbåt 90H har inte en chans
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Båt: Uttern 5602 150 VMax Yamaha Duo Prop
Klart att du får...
Vi hyr en buss, 50-60 pers kan vi åka men då får några bytas om och stå.

1. UrbanTiger
2. mb
3. P@trik
4. Nettan
5.DirkDiggler
6.
7.
8.
9.
10.

Jag jobbar ju med ungjävlarna, klart man måste haka på och hålla lite pli på dem även på semstern :yoparty :banana :tummenupp :tuttar :arsele

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
mb skrev:
Det är dock ingen unik tankegång jag var inne på. De var ex. inne i samma banor på radion för några veckor sedan, när just uttrycket "svenska avundsjukan" diskuterades. I sverige ser vi inte per automatik upp till människor med mycket pengar, vilket kan irritera berest rikemansfolk som är vana vid människors beundran av "lyckade" personer i t.ex. usa.

Du har rätt i att ingen ser upp till den som har mycket pengar. Istället ser medel- och arbetarklass ned på överklassen, vilket beror på avundsjuka i förklädd form. Det är en naturlig reaktion i ett samhälle där det är viktigt att alla är lika mycket värda.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln