Stackars biltjuv

Tycker du synd om stackars "David" ?


  • Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
burner skrev:
Alternativet var att låta galningen köra vidare och kanske krocka med en busshållsplats där 10st stod. Hur det skulle sluta är inte så svårt att gissa sig till.
Jo jag säger inte att det är nånting fel med vad han gjorde. Tänker bara på vad folk skriver. Har de just sett nånting som michael moore ljugit ihop så skulle de skriva att ingen i hela världen borde få ha vapen men om det läser att en polis stoppat en tjyv så anser hela sporthoj att poliser ska få ha automatgevär och skjuta snattare typ.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Imorgon Torsdag så verkar just detta fall tas upp i Insider(TV3)

Frågeställning: Är det okej för poliserna att skjuta en kriminell ?

Blir spännande att se.
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
burner skrev:
2080378 Imorgon Torsdag så verkar just detta fall tas upp i Insider(TV3)

Frågeställning: Är det okej för poliserna att skjuta en kriminell ?

Blir spännande att se.

Och jag vill se nästa avsnitt: "Är det okej för kriminella att skjuta en polis?"

Har man valt, vilket jag ansera att man gjort, att vara utanför lagen, då får man kallt räkna med att lagen försöker stoppa mig. Att sen snyfta i tidningar "att snuten sköt mig när jag var påtänd och försökte köra över dom"...Hahaha... Dessa högpigmenterade nysvenskar upphör inte att förvåna mig.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Hornet_600 skrev:
2080509 Och jag vill se nästa avsnitt: "Är det okej för kriminella att skjuta en polis?"

Har man valt, vilket jag ansera att man gjort, att vara utanför lagen, då får man kallt räkna med att lagen försöker stoppa mig. Att sen snyfta i tidningar "att snuten sköt mig när jag var påtänd och försökte köra över dom"...Hahaha... Dessa högpigmenterade nysvenskar upphör inte att förvåna mig.


Vilka är det som bara begår brott sa du ? :va
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?

blizzer

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
södertälje
Hoj
Super Ténéré
så länge dom bara skjuter kriminella så kan man väl vara lugn...
men för flera år sen var det en kille som blev skjuten i magen när han satt i sin bil i ett parkeringshus.. en civil snut trodde han var en efterlyst knarklangare å slet upp hans dörr å "råkade" skjuta han i magen .. grabben fick stomipåse har jag för mig.. å snuten? ingen påföljd alls har jag för mig :fatta!
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Oddjob skrev:
2082630 "bland annat"

läs ordentligt pågadrul.
Utan "bland annat" hade de fått svårt att förklara var de övriga 3 skotten träffade...

lorkan skrev:
2082669 Och vilka är de kriminella, enligt dig ? :rolleyes:
Knarkare och annat löst folk som hamnat snett i tillvaron eller utanför samhället på ett eller annat sätt.
 

Beukel

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Ingarö
Hoj
TDM
blizzer skrev:
2082817 så länge dom bara skjuter kriminella så kan man väl vara lugn...
men för flera år sen var det en kille som blev skjuten i magen när han satt i sin bil i ett parkeringshus.. en civil snut trodde han var en efterlyst knarklangare å slet upp hans dörr å "råkade" skjuta han i magen .. grabben fick stomipåse har jag för mig.. å snuten? ingen påföljd alls har jag för mig :fatta!

Riktigt så var det inte. Faktum är att situationen påminde mycket om biltjuvshistorien. Polisen skulle ingripa mot en misstänkt narkotikalangare. Den misstänkte beordrades att visa händerna och att kliva ur bilen. Bildörren var öppen och då böjer sig mannen i bilen in mot mittkonsolen.
Polisen trodde att han skulle ta ett vapen och avlossade ett skott. Det var alltså inget vådaskott.
Polisen dömdes för grov misshandel eller vållande till kroppsskada och fick till en början krypa in men fick sedan resning har jag för mig. Skjutningen bedömdes som en upplevd (putativ) nödvärnssituation och polisen friades.
Sedan kan man tycka vad man vill om detta :va
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top