Stackars kille, förjävligt

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
"där överfölls 17-åringen av chauffören och en äldre man som också åkte med i taxin."

Var kom den äldre mannen ifrån? Var den äldre mannen också en kund eller en polare till chauffören? Hur kommer det sig att taxi-chauffören och den äldre mannen gav sig på grabben om de inte kände varandra?

2 män skulle inte våldta en annan man om de 2 männen är totala främlingar för varandra. Detta förstår jag faktiskt inte.

Något är skumt i denna historia. Fördjävligt vill jag faktiskt mena.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
JoS skrev:
"där överfölls 17-åringen av chauffören och en äldre man som också åkte med i taxin."

Var kom den äldre mannen ifrån? Var den äldre mannen också en kund eller en polare till chauffören? Hur kommer det sig att taxi-chauffören och den äldre mannen gav sig på grabben om de inte kände varandra?

2 män skulle inte våldta en annan man om de 2 männen är totala främlingar för varandra. Detta förstår jag faktiskt inte.

Något är skumt i denna historia. Fördjävligt vill jag faktiskt mena.

Klart som fan att de var kumpaner, allt annat är ju otänkbart!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Vem fan hoppar in i en taxi om det redan sitter en äldre gubbe där som passagerare? Jag hade bett honom att pysa från min taxi.

Jag tror att det trots allt var en svarttaxi. Jag åker alltid Taxi Stockholm, Taxi Kurir eller Taxi 020, det brukar vara stabila snubbar och det är aldrig några problem (förutom bekymmer att hitta vägen :)). Man ska ge fan i obskyra friåkare och svarttaxi, särskilt svarttaxi som oftast körs av jordens avskum.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Åk med ett erkänt bolag!!!!

Jag åker endast med kurir, 020, eller taxi gbg/sthlm.

Det är trottoar-raggarna och pirajorna som skämmer ut hela jävla kåren.

(taxi??taxi??)

Edit: Då har jag ändå inte yttrat mig om svarttaxi...
 

Fredrik J

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
MTB, än så länge.
RocketQueen skrev:
Måste bara säga att så känner iallafall inte jag MEN eftersom de händer så mycket så ser jag alla som potensiella våldtäksmän när jag ska hem en sen kväll. Bättre de och va försiktig än att kliva in ensam i en taxi och så har man otur.

Sen ska man ju inte glömma allt våld taxichafförer råkar ut för. :(


Gällande ditt synsätt så är det helt rätt :tummenupp . Var vaken och uppmärksam på vad som händer runt omkring dig. Är du synbart berusad, se till att få sällskap eller ta en taxi. (vilka bolag som gäller har avhandlats)
Att vara uppmärksam på sin omgivning är viktigt, ev. gärningsman vill ha ett lätt byte och ibland kan man undvika situationer genom att inte gå rakt in i dem.

/F
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Mech skrev:
Hade han vart på krogen? 17 år?
Inget problem om man är rätt klädd och har ett moget utseende verkar det som.

Hemsk upplevelse för killen, Riktigt dåligt stil att ge sig på någon annan, dessutom om man två. Killen lär ju inte ha en chans att försvara sig. Speciellt om han är lite rykig efter sitt krogbesök. Jävla äckelgubbar.. :mad:
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Fredrik J skrev:
Gällande ditt synsätt så är det helt rätt :tummenupp . Var vaken och uppmärksam på vad som händer runt omkring dig. Är du synbart berusad, se till att få sällskap eller ta en taxi. (vilka bolag som gäller har avhandlats)
Att vara uppmärksam på sin omgivning är viktigt, ev. gärningsman vill ha ett lätt byte och ibland kan man undvika situationer genom att inte gå rakt in i dem.

/F

Ja precis!
Hemskt att dömma alla män men jag ser ju till min säkerhet först.
Sen har jag och mamma en liten oskriven deal, jag ringer alltid henne om jag ska hem själv sent på kvällen.

Ang att de satt två män i taxin så har de ju hänt att taxi snubbar plockat upp en man till på vägen.
Om detta va en svart taxi eller inte framgick väl inte? Någon har iallafall uppenbarligen missat att informera denna 17 åriga gosse om att man inte ska sätta sig i en taxi ensam med två främlingar eller för den delen åka svart taxi.
Många unga tjejer åker svart taxi hem. Helt otroligt! :va
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Burre skrev:
Så om det hade varit en 17-årig tjej så hade du skrivit "snacka om taxiheteros"? Var nu inte så jävla korkad och tro att det där är någonting som bögar i allmänhet gör.
Ojdå, värst vad du tog åt dig.. "taxibögar" är vad vi övriga yrkeschaffisar i sthlm brukar kalla taxichaffisar för pga av deras uppförande i trafiken. Men du kan ju anmäla det till HÅMO om du har lust.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
RocketQueen skrev:
Ang att de satt två män i taxin så har de ju hänt att taxi snubbar plockat upp en man till på vägen.
Om detta va en svart taxi eller inte framgick väl inte? Någon har iallafall uppenbarligen missat att informera denna 17 åriga gosse om att man inte ska sätta sig i en taxi ensam med två främlingar eller för den delen åka svart taxi.
Många unga tjejer åker svart taxi hem. Helt otroligt! :va

Det värsta var att det var ett känt taxibolag. Hur skall man ta sig hem ifrån krogen egentligen. Ingenting är ju säkert längre..
 

Gabor

Guest
Bikerbitch skrev:
Det värsta var att det var ett känt taxibolag. Hur skall man ta sig hem ifrån krogen egentligen. Ingenting är ju säkert längre..
Bara att ringa en kompis, om du nu har någon som är nykter.
Det är sånt man kan komma överens om innan...inte svårt alls.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
tassen skrev:
Bara att ringa en kompis, om du nu har någon som är nykter.
Det är sånt man kan komma överens om innan...inte svårt alls.

För vissa är det svårt och tycker inte du att det är förjävligt att man inte kan vara trygg någonstans? Man åker hellre taxi än natttåg och ändå blir man ett offer
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Bikerbitch skrev:
Du har nog missat tidigare diskutioner angående det här med nakcskått.
Jag har inte missat dem... tror vi kom fram till att våldtäcktsmän och pedofiler va det nackskått på!

...även moppofuckos :rolleyes:
 

Fredrik J

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
MTB, än så länge.
Bikerbitch skrev:
Det värsta var att det var ett känt taxibolag.

Vart fick du denna information? Jag har själv försökt ta reda på något men inte hittat något ännu. Dock skulle pressen kalla vilken bil som helst med taxiskylt för känt taxibolag.

/F
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Fredrik J skrev:
Vart fick du denna information? Jag har själv försökt ta reda på något men inte hittat något ännu. Dock skulle pressen kalla vilken bil som helst med taxiskylt för känt taxibolag.

/F

Det stod att det inte var en svarttaxi. Okej, det kanske inte rör sig om något känt bolag, men uppenbarligen ett bolag som existerar. Om han har ringt efter en taxi så har man inte alltför många att välja på.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Bikerbitch skrev:
Det värsta var att det var ett känt taxibolag. Hur skall man ta sig hem ifrån krogen egentligen. Ingenting är ju säkert längre..


Vad detta än va så känner jag mig absolut inte trygg i en taxi ensam.
Jag ringer alltid mamma eller en kompis och säger att jag är påväg hem medans jag sitter i taxin. Så sitter jag alltid i baksätet. Vill ha distans till personen som kör.
Jag vet faktiskt inte hur man ska kunna känna sig trygg...
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
tassen skrev:
Bara att ringa en kompis, om du nu har någon som är nykter.
Det är sånt man kan komma överens om innan...inte svårt alls.


Inte svårt alls?
Mina kompisar har inte alla bil eller är hemma nyktra när jag går ut.
Tyvärr är de inte så lätt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top