Stackars tös....

Gula faran

Liten men snabb
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
zxr400
En som inte har alla höns hemma :3freak

Visst är det för en god sak, och det är synd att det ska hänga på namnet när folk söker jobb etc..... dock tror ju inte jag att hennes lilla aktion kommer göra någon skillnad!!!! :va

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag vet inte om jag skulle kalla så många invandrare på intervju. Tycker det är skämmigt att behöva fråga va? 3 gånger varje mening, jag har svinsvårt att förstå "invandriska".

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
honkiie skrev:
Tycker det är skämmigt att behöva fråga va? 3 gånger varje mening, jag har svinsvårt att förstå "invandriska".

Rinkebyska har dogge försökt få till ett eget språk.
Fördommar?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det mest upprörande med det där är att jag inte tog en screenshot på ursprungsrubriken (som ändrades under gårdagen till nuvarande): Hon blir blatte
:rofl

Gabor

Guest
Man kan inte ens tycka synd om henne, tror inte att hon är med i matchen, verkar ha suttit på läktaren mest..... :lol

Naiv och ung, men hon kommer att lära sig en hel del i sin forskning om hur samhället fungerar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag fattade inte riktigt poängen, ska hon demonstrera genom att vara arbetslös? :va Känns som om vi har rätt så många demonstranter redan i så fall.

Frazze

Kall om handen...
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Hoj på dig själv du...
Det står att hon konstruerat namnet själv... Hoppas bara det inte betyder åsne-dildo eller något annat smickrande bara...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Eftersom hon har fått rubriker så har ju hennes aktion gjort skillnad.

Att hennes tanke är lite naiv är ju faktiskt inget direkt fel. Hon bryr sig och tänker själv. Mer än vad man kan säga om de flesta.....

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag tycker att det är coolt att hon vågar göra något, hon är nog medveten om att det kan ge negativa konsekvenser för henne. Hon studerar ju trots allt statsvetenskap! Kanske en aning naivt men hon har ju redan fått effekten att det tas upp på SH och visar ju klart hur styrda vi är av våra fördomar.
Dessutom är det väl så att många, bl.a här på SH (mig själv inräknat!) har en massa goda idéer om hur världen skall bli bättre, bara någon annan tar tag i det. Talk is cheap...
Så all heder åt Hur-det-nu-stavades!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Aha, det är därför jag aldrig får jobb som avdelningschef på sparbanken etc när jag söker :mad:
När folk frågar om mitt efternamn så ber de en säga det ytterligare en gång men ändå blir det fel :( Ett svenskt namn är det också dessutom, men det uppfattas märkligt i folks öron. Wård som blir Mård-Hård-Bård-Åård-Lård(samma som hunden heter) etc. Kanske är mitt uttal iofs, men hur svårt ska det vara att fråga 2-3-4 gånger så det blir rätt.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Dee_cati skrev:
När folk frågar om mitt efternamn så ber de en säga det ytterligare en gång men ändå blir det fel :(

Klaga. Jag fick mitt förnamn felstavat på mitt senaste graderingsdiplom. :huvet

/Fredrik

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Ok, kan ju passa på att "namedroppa" lite; Damen med nya efternamnet har varit tillsammans med en kompis, hon var tydligen lite speciell redan då.... :)

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Chrille skrev:
Eftersom hon har fått rubriker så har ju hennes aktion gjort skillnad.

Att hennes tanke är lite naiv är ju faktiskt inget direkt fel. Hon bryr sig och tänker själv. Mer än vad man kan säga om de flesta.....
Visst får hon rubriker, men länge kommer hon bli ihågkommen? Alla vet, och det kan man nog säga utan att forska att hon kommer få svårt att bli kallad till jobb. Visst världen ändrar på sig men sådant sker inte genom revolution, sådant måse växa fram. Men visst, hon kommer nog få mycket att skriva en avhandling om.

//M

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Mingves skrev:
Visst får hon rubriker, men länge kommer hon bli ihågkommen? Alla vet, och det kan man nog säga utan att forska att hon kommer få svårt att bli kallad till jobb. Visst världen ändrar på sig men sådant sker inte genom revolution, sådant måse växa fram. Men visst, hon kommer nog få mycket att skriva en avhandling om.

//M
Men det att världen inte ändras genom revolution är väl snarare ett argument FÖR det hon gör?? Någon måste ju starta.
För övrigt en liten reflektion att folk, utan att skämmas, erkänner att man inte har mer social intelligens än att man dömer folk efter namnet och hånar någon som vill göra något med det, utan att reflektera över vem som kanske är mest naiv...
Som sagt: Jag skulle aldrig gjort detta och om jag var tvungen hade jag nog valt ett exotiskt med lättstavat namn.

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
bonny skrev:
Jag tycker att det är coolt att hon vågar göra något, hon är nog medveten om att det kan ge negativa konsekvenser för henne. Hon studerar ju trots allt statsvetenskap! Kanske en aning naivt men hon har ju redan fått effekten att det tas upp på SH och visar ju klart hur styrda vi är av våra fördomar.
Dessutom är det väl så att många, bl.a här på SH (mig själv inräknat!) har en massa goda idéer om hur världen skall bli bättre, bara någon annan tar tag i det. Talk is cheap...
Så all heder åt Hur-det-nu-stavades!

word.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM