Stadshoj.. Vad har ni för synpunkter?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
S3 from årsmod 05 är bra grejer jämfört med tidigare år

Mjo. Men kom det inte uppdateringar på lite barnsjukdommar på 06 orna?

SD efter 06 och S3 efter 05 så får du de nya krejjerna.

Har själv provkört båda hojarna och Triplen är brutal, helt otrolig. Liten, smidigt och snabb som själve satan - helt plötsligt ligger man i 180 utan att vara medveten om att man växlat ens. Det finns egentligen inget negativt med den.

Fast SuperDuken är bättre. Lite bättre chassie, lite bättre bromsar, lite bättre på allt utom kanske toppeffekten men båda gör en bit över 200 km/h lätt så för min del så räcker det gott. 690:n är inte riktigt i samma klass - dock en mycket smidig och bra stadshoj men utan brutalkraften från de båda andra.

SD, S3, 690 skulle vara min ranking.

Kanoninlägg! Tack!

Last edited:

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
har kört både triumphen och har en SD. Triumphen är för slapp i chassiet jämfört med SD. Superduken är en förlängning av ens ryggmärg, det är inte Speed Triplen även om det är en bra hoj. Den känns riktigt tight, och bromsarna är bland de bästa på marknaden.
Den som lovordade speed triplens smidighet har inte kört SD:)
Sen så är det absolut inget fel på SD 05-06, den är bara fulare än nyaste generationen.

Dark_Messenger

Guest
Är det för mycket rackel med en nyare Buell?

Frän är dom iaf.

Bullarna är fräna. Vibrerar satan och har man åkt r1 osv som jag förstår biturbo har lär man tycka att hojen är stendöd motormässigt men vill man byta till en hoj med lite mer "attityd" utan krav på topprestanda är det helrätt. Testa.:)

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Z750 -04
Visst är det sådär svenskt jobbigt när andra har mer pengar än en själv?

Hur många känner du till som blivit rika pga. kapitalförstöring?

Håll dig till ämnet, tack.

Sry, var inte min mening att göra dig grinig men om man har möjligheten så är det väl inget som slår att plocka ut nya grejjer. :pannkyss

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Du ska köpa en vit CB1000R ju!!!

Bifogat

• DSC01853.jpg
    DSC01853.jpg
    212.3 KB · Visningar: 45
  • DSC01850.jpg
    DSC01850.jpg
    184.4 KB · Visningar: 45

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Du ska köpa en vit CB1000R ju!!!

Jo, ett jättebra köp om man vill ha en hoj som saknar både karatär, ljud & körglädje.. Men försäkringen är säkert bra, alltid något... :arsele :D

Skulle jag leta hoj för att åka mycket inne i stan så vette tusan om man inte skulle slå till på nya 690 Duke :va

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Nu verkar det inte som du vill ha italienskt (undrar lite varför:confused: ) men Ducati HM:n är en go hoj, tror den är smidigare o lättare än alla de andra förutom 690 då och du har en grymt vridstark hoj på 1100 cc. Jag valde den klart framför tex ktm 950/990 sm pga smidigheten och designen/finishen. Serviceintervallerna är på 1200 mil så jag tror inte du behöver serva den mer än någon av de andra..

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Jo, ett jättebra köp om man vill ha en hoj som saknar både karatär, ljud & körglädje.. Men försäkringen är säkert bra, alltid något... :arsele :D

Skulle jag leta hoj för att åka mycket inne i stan så vette tusan om man inte skulle slå till på nya 690 Duke :va

Har du kört den? Jag tycker att den har massor med karaktär! Bra ljud har den också för den delen, få hojar låter så bra med standard avgas - dra den över 7000 varv så låter den fantastiskt. Inne i stan finns det ingen annan hoj som är så lätt att köra - ingen ryck alls vid på och av gasen till exempel.

Jag provade hojar från Yamaha, Ducati, BMW och Honda men för mig var CB1000R bäst. :yoparty

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...