varför skulle ett sådant arrangemang inte få sm-status?
Beror säkert på banlicens och att det är en form av "enklare tävling" typ Kräftrejset som kommer arrangeras.
Lasse kan nog ge mer exakta svar.
varför skulle ett sådant arrangemang inte få sm-status?
Eller så tar du tag i det.Jag har fortfarande en fin dröm att köra runt slottet i stockholm ungefär som skidtävlingen som brukar gå runt där =) hoppa upp för lejonbacken osv.. men man får väl drömma vidare..
Gislaveds speedway bana har en gammal gokartbana som ligger ''i banan''.Ett varv på den och sen ett halvt varv på speedwaybanan kanske vore något?
Säkert inte en optimal eller den roligaste banan, men en chans att köra inför en stor betalande och motorintreserad publik iaf.
Även anderstorp raceway hade en gokartbanan som låg i inne på den stora banan förr i tiden. Fast den tror jag är igenlagd. Men värt att kolla!
Det finns garanterat ett stort intresse för att köra ett rejs i Eksjö. Inte minst hos pojkarna i södra Sverige. Sedan vet jag av erfarenhet att det endast är en mindre del av alla piloter som är aktiva här på sporthoj.
Subventionerad startavgift tror jag är en av dom sakerna som verkligen skulle få förare intresserade. Mycket rejs för lite pengar är bra... utgifter har man tillräckligt ändå
Kan du kolla upp detta mera?
Är du arbetslös, sysslolös, kommer ha långt sommarlov, saknar hobby eller har massor av komp-timmar att plocka ut från jobbet?
I så fall är detta ett perfekt tillfälle att anmäla sig för lite "sammhällstjänst". Det är precis den typen av hjälp vi behöver för att fixa detta! Meddela mig genast...
Vet du någon som inte frivilligt ger sig till känna så går det bra med "anonyma" tips också...
/HW
Är du arbetslös, sysslolös, kommer ha långt sommarlov, saknar hobby eller har massor av komp-timmar att plocka ut från jobbet?
I så fall är detta ett perfekt tillfälle att anmäla sig för lite "sammhällstjänst". Det är precis den typen av hjälp vi behöver för att fixa detta! Meddela mig genast...
Vet du någon som inte frivilligt ger sig till känna så går det bra med "anonyma" tips också...
/HW
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |