Stajling av über-rd.

Hur många punGter kommer jag orkar göra?

• Antal röstningar
    0

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Ja jävlar. Jag hakar på trenden och lägger upp en tråd om min snygging, om inte annat så för att få ur tummen ur röven och komma igång med projektet någon gång. Egentligen vill jag inte ha hojen alls, men lite uppfräschning ökar alltid säljvärdet lite. Och det ska inte bara stajlas, den är så dålig att den behöver lite renovering och hederlig garage-kärlek också.

Att-göra-listan följer:

-Byta ramlager i sunkmotorn. Dom rasslar så att hojan skakar. Jag har räknat ut att det inte är bra. :mattias
-Framskärmen är sprucken. Det vet jag inte hur jag ska laga, har försökt med både epoxy och superlim. Spricker bara upp igen. Hjälp?
-LACK! Jojo, ska knåpa ihop något riktigt grymt. Lacken har varit med om några otrevliga close-encounters med betongväggen i källaren där jag förvarar den. Inte bra. Nya temat är mattsvart och gult.
-Sadelklädseln håller på att ge upp totalt, sömmarna ger med sig. Har kört med tejp förra säsongen, men det funkar inte så länge. Man kanske kan sy? Vad tror ni?
- Måste byta bakblinkerserna till något finare. Widescreenformat som det är nu.
-Ska se om jag kan hitta något finare baklyse också, det är liksom för litet för hålet det ska sitta i. vet inte vad förra ägaren har tänkt med när han satte dit det... :va
-Eventuellt ska man försöka fixa några finare backspeglar också.
-Styre? Finns det något billigt så är det ju inte helt fel att byta.
-Däck. Fy fan, jag tror inte att jag kan lura ens dom dummaste köparna med dom här däcken. Torrsprickor och riktigt dåligt grepp.

Fet lista man fick ihop. Så fort jag vet hur sätter jag igång en poll där ni kan få rösta på hur många av punkterna ni tror att jag kommer genomföra överhuvudtaget.

Projekt Sunk-RD-till-fräsch-RD påbörjat!

Last edited:

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Trashcan skrev:
Ja jävlar. Jag hakar på trenden och lägger upp en tråd om min snygging, om inte annat så för att få ur tummen ur röven och komma igång med projektet någon gång. Egentligen vill jag inte ha hojen alls, men lite uppfräschning ökar alltid säljvärdet lite. Och det ska inte bara stajlas, den är så dålig att den behöver lite renovering och hederlig garage-kärlek också.

Att-göra-listan följer:

-Byta ramlager i sunkmotorn. Dom rasslar så att hojan skakar. Jag har räknat ut att det inte är bra. :mattias
-Framskärmen är sprucken. Det vet jag inte hur jag ska laga, har försökt med både epoxy och superlim. Spricker bara upp igen. Hjälp?
-LACK! Jojo, ska knåpa ihop något riktigt grymt. Lacken har varit med om några otrevliga close-encounters med betongväggen i källaren där jag förvarar den. Inte bra. Nya temat är mattsvart och gult.
-Sadelklädseln håller på att ge upp totalt, sömmarna ger med sig. Har kört med tejp förra säsongen, men det funkar inte så länge. Man kanske kan sy? Vad tror ni?
- Måste byta bakblinkerserna till något finare. Widescreenformat som det är nu.
-Ska se om jag kan hitta något finare baklyse också, det är liksom för litet för hålet det ska sitta i. vet inte vad förra ägaren har tänkt med när han satte dit det... :va
-Eventuellt ska man försöka fixa några finare backspeglar också.
-Styre? Finns det något billigt så är det ju inte helt fel att byta.
-Däck. Fy fan, jag tror inte att jag kan lura ens dom dummaste köparna med dom här däcken. Torrsprickor och riktigt dåligt grepp.

Fet lista man fick ihop. Så fort jag vet hur sätter jag igång en poll där ni kan få rösta på hur många av punkterna ni tror att jag kommer genomföra överhuvudtaget.

Projekt Sunk-RD-till-fräsch-RD påbörjat!
:rolleyes: bild på hojen?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Tryck på trådverktyg uppe till höger i tråden och sen på "Lägg till Poll" (eller nått sånt)

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Trashcan skrev:
Damn it. Stavade fel i pollen. Skitsamma.

Fixar bild imorgon så får ni se den :banana .

We want bilder, We want bilder, We want bilder, :banana

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Lack: Kör på likadan svart du har, men pimpade guldfärgade fälgar. Mattsvart slits snabbare, och är tydligen svårt att få riktigt rent.
Blinkers: 69-5928 och 67-12552 @ touring.se
Baklampa: 69-5810 @ touring.se
Styre: 44-7216 @ touring.se
Dynklädsel: Ge måtten till närmaste invandrardrivna kemtvätt och säg vilken färg du vill ha det i. Sen är det bara häfta och limma fast det. Billigare blir det nog inte.
Däck: Köp billiga från Tyskland.
Backspeglar: Fuck that. Bara sådana som Norton som kör med skiten.

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
The_Plumber skrev:
We want bilder, We want bilder, We want bilder, :banana

Mmkay.

Som ni ser finns det en del skavanker att jobba på :hihi .

Bifogat

• shbaklykta.jpg
    shbaklykta.jpg
    121.6 KB · Visningar: 62
  • shframigen.jpg
    shframigen.jpg
    121.3 KB · Visningar: 47
  • shhojfram.jpg
    shhojfram.jpg
    136.7 KB · Visningar: 65
  • shinstrument.jpg
    shinstrument.jpg
    122.5 KB · Visningar: 67
  • shtankskada.jpg
    shtankskada.jpg
    126.2 KB · Visningar: 56
  • shsida.jpg
    shsida.jpg
    128.4 KB · Visningar: 80
Last edited:

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
The_Plumber skrev:
Ja du...en del :gnissla Hur mkt tror du att allt kommer kosta?

Ehm.. Jättemycket? Nä, förhoppnignsvis inte. Jag satsar på att göra det mesta själv, har inte råd med några större omkostnader. Då skulle jag inte haft en RD. :fakta

De sjukaste ideér formar sig i mitt huvud nu. Är det någon som vet var man skulle kunna få tag i någon sporthojstank jättebilligt? Skick har ingen betydelse sålänge den har formen kvar någorlunda...

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Vad tror ni om det här gubbar? Smskärm och lykta snodda direkt från the plumbers dt-tråd. :banana

(Ja. Jag vet att photoshoppningen är ful som faen, men ni ser vad det föreställer. Jag gjorde bilden på 5 minuter.)

Bifogat

• snyggsomda.jpg
    snyggsomda.jpg
    123.2 KB · Visningar: 93

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
prulle skrev:
Klart bättre tycker jag men undra om dom ine är för "stora" för rd?

Vilka då, hur då? Lykta+skärm?
Tjaa... Dom kanske inte är sådär stora/små i verkligheten, svårt att veta hur man ska skala grejerna i photoshop utan att ha sett dem i verkligheten. Om det var dom du syftade på alltså?

Slipbert skrev:
jadu sötare kunde den knappast bli :arsele

I'm not sure if that's a good thing or not. :va

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
någon som har sett/hört att det är möjligt att göra stoppis med en rd 83... ska bytabromsvätska i morgon nyabelägg+skiva tror jag

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Nr:7 har en RD fajter (om han har kvar den) har sett den i verkligheten den e rät ball faktist :)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
NSR_MAN skrev:
Nr:7 har en RD fajter (om han har kvar den) har sett den i verkligheten den e rät ball faktist :)

Han bytte framlyse, blinkers och satte dit ett crosstyre. Kan det blir mer B? :va

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457