Stan eller landet? Stads-Bimbo vs "Utböling"

Smagatusk

Guest
Blir så jävla trött...

Kom hem för en stund sen efter en liten krogrunda i Helsingborg. En polare fyllde år så vi drog ut honom för att slappna av efter en hård dags förvärvsarbete.
Efter en snygg entré av fem ståtliga herrar, spände vi genast ögonen i en flock honor av det kvinnliga könet. Speciellt en brud kollade på mig och jag tänkte att "jag ska fan inte vika av blicken". Efter en stunds ögonknulleri så kom hon fram med ett släptåg av hennes kompisar.
Ett snabbt "hej", sen följde en hög med frågor varav den första var "bor du i stan"?
"Nej", svarade jag. En stund senare efter många antydningar om att hon ratade folk som inte var från stan, frågade jag henne helt sonika om hon hade nå´t emot folk utifrån stan? För att sammanfatta hennes resonemang, och mitt, kan det skrivas såhär:
Hon anser att om man inte bor inne i centrum eller i dess direkta närhet, så är man asocial, skygg och inavlad. Efter det var jag tvungen att ventilera vad jag tyckte, jag hade inget att förlora för nu hade jag HELT tappat lusten att knulla den här bruden! Jag förklarade för henne att det är inget privilegium att bo inne i stan. Det kan vilken dum jävel som helst göra. Jag har köpt min frihet på landet för att slippa all trafik och jäkt och stress.
Sen frågade jag henne hur hon bodde. I en tvåa, hyresrätt, visade det sig. Då förklarade jag för henne att då var hon ju en av dem som är för fattiga för att bo på landet. De som måste ha gångavstånd till affären och gångavstånd hem efter krogen, för att det inte finns pengar att ta taxi eller ha egen bil. Jag sa "du bor i en lägenhet, ett jävla kollektiv! Ett rum i ett stort hus!"
Summa summarum, så visar det sig att jag är ett svin. Då tackade jag för mig och lämnade henne med notan. :glömdet Oavsiktligt, må jag säga... Ska återgälda henne om jag träffar satkärringen igen...:näsblod

Mycket av det jag sa var ju för att provocera henne, men det mesta var mina innersta och mest ärliga tankar.

Hur hade ni gjort? Hade ni lagt er på rygg och sagt att "ni minsann egentligen tänkt flytta in till stan" för att få knulla, eller hade ni ripped her a new one, och försvarat landsbygden?

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Måste hålla med här. Finns inget som är bättre än att bo utanför stan där man kan gå naken i sin egen tomt och ha ett eget garage att pilla med hojjarna i närheten.

Sen tycker jag nog ändå du kunde ha vikit dig lite ifall bruden var fin:tuttar

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Hade jag personligen vart brevid dig hade jag tryckt en stor stark i näven på dig och sagt : Kom du bonnapåg så dricker vi bärs!

Tycker du gjorde rätt i att lämna drygsatmaran med notan. Betala inte tillbaka och be henne utföra orala tjänster på sina egna kroppsdelar nästa gång ni ses oavsett hur 'snygg' hon är. Det är ofta de brudarna som är de värsta rötäggen.

Kan hålla med dig i det mesta du skriver. Att bo 'mitt inne i stan' är inte ett privelegium. Bor ju själv för det mesta i småstad och gillar allt med det. Gratis parkering, lugn och ro. Inte knökfullt med trafik, och framförallt billigare.

Om jag själv fick välja (hondjurets fel) hade jag gärna bott permanent i denna tråkiga håla, men man vill ju inte vara en runkbulle resten av livet. :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag känner inget behov att försvara vare sig landsbyggd eller stan.

Man kan bo i stan för att man gillar att ha folk omkring sig och nära till allt, man kan bo i stan för att man gillar anonnymiteten det ger och man kan bo i stan för att man fick ärva moster Agdas lägenhet...

Det finns massor av skäl att bo på vishan också, alla minst lika bra.

Alla gör som dom vill, jag pippar lika gärna med tjejen från landet som stadstjejen

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Har själv varit en sk "utböling" men för tillfället så bor jag mitt i smeten.
funkar bra för mig att man har nära till allt osv men hade jag haft ekonomin o så hade jag byggt ett hus en bit utanför stan, gärna vid nån sjö o en bit skog. fy fan vad underbart det hade varit.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Provat att bo i samhället.
Fungerade dåligt i två månader.
Sedan fungerade det inte alls.

Skulle inte stå ut i en lägenhet utan tillgång till verkstad.
Inkompatibel med grannar.

Andra skulle inte klara att bo i skogen.
Människor är olika.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det där beror ju helt på, bryr du dig om vad hon tycker om dig som person?
Själv kan tycka att sådana bimbos är värdelösa människor och kan tänka mig att bara byta samtalsämne om jag tycker att ligga är viktigare än principer.
Att ligga med snygg kvinna ger en riktig egokick

Nu bor jag på landet och har sambo sen hundra år tillbaks, så jag tycker inte jag behöver ta skit från bimbos jag ändå inte får ligga med, så då är det bara ge dem en verbal dräpare om de är kaxiga.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Bimbon verkar ju inte va det vassaste redskapet i lådan! Jag skulle aldrig kunna bo mer än en kvart från sthlm city,. Men det gör ju inte att jag tycker mindre om folk som valt ett annat liv.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Och metropolen Helsningborg är så enorm att till och med halmstad räknas till centrum :lol

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
du skulle nullat särringen o på morgonen ta diskusionen om hon va dålig och hålla käft o fortsätta under dagen om hon va bra.. slöseri på stadsbimbo! :gnissla

de e ju som o välja mellan en R1 och en harley davidson. kan va skönt o glida nån gång ochså. och ja. jag e yr o trött.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hahahaha... bor i en hyresrätt i metropolen Helsingborg och är så pass dryg... fy fan för uppblåsta bimbos!

Faktum är att jag hört från väldigt många jag känner som varit i Helsingborg att där är drygheten så stor att de drygaste i sthlm inte ens skall göra sig besväret att försöka sig på en jämförelse.

Men ändå... dryg och bo i hyresrätt... moooaaahahahaha!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har lärt mig att när man inser att en tjej inte är värt att ha å göra med är det bara att kolla oförstående på henne och sen bara gå utan att säga något. oftast leder bekräftelsebehovet hos tjejen då till att hon bara måste få reda på varför och då kan man ignorera henne en gång till.

Att försöka förklara varför ens ratade sits inte alls är att räkna ut är att delvis erkänna sin fisiga status.

Anledningen till att hon ratar utsoknes folk är att hon enkelt vill kunna ligga med en kort "walk of shame" följande morgon utan att riskera lång taxirepa eller skämresa på kollektivt alternativ.

Det säger i sig att henne vill man inte ha att göra med.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Eller så läser man The Game och lär sig hur man verkligen dissar brudar så att de kommer och ber en om att sätta på dem. :D

Merovingian

Guest
Min erfarenhet av ämnet är precis som bruden i fråga lade fram det. Då om vi bara räknar Stockholm som innerstad och kranskommunerna, närförorterna, som landet.

I regel med räknerliga undantag, vi kan använda ordet "generellt", är förortsbor ofta just asociala, skygga och inavlade. Läs: Ilskna, dryga, smaklösa och obildade. Märk att det är skillnad på folk som händelsevis bor där och vill därifrån, och folk som faktiskt vill bo där på eget bevåg.

Dessa finns för allmän beskådan på fredagar och lördagar på Soft Kök & Bar på Malmskillnadsgatan.
En klubb som är.. Just det.. Billig, otrevlig och smaklös.

Och i vanlig ordning går det inte dra över alltför många med samma kam.
Men man märker av en tydlig trend.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Min erfarenhet av ämnet är precis som bruden i fråga lade fram det. Då om vi bara räknar Stockholm som innerstad och kranskommunerna, närförorterna, som landet.

I regel med räknerliga undantag, vi kan använda ordet "generellt", är förortsbor ofta just asociala, skygga och inavlade. Läs: Ilskna, dryga, smaklösa och obildade. Märk att det är skillnad på folk som händelsevis bor där och vill därifrån, och folk som faktiskt vill bo där på eget bevåg.

Dessa finns för allmän beskådan på fredagar och lördagar på Soft Kök & Bar på Malmskillnadsgatan.
En klubb som är.. Just det.. Billig, otrevlig och smaklös.

Och i vanlig ordning går det inte dra över alltför många med samma kam.
Men man märker av en tydlig trend.

Om du använder Soft Kök & Bar som referens så får du ju skylla dig själv.

Själv är jag utflyttad från stan till förort... hittade inget hus/radhus inne i stan med gräsmatta där knodden kunde leka.
Men de 8år inne i city har varit skoj men var sak har sin tid.

Merovingian

Guest
Om du använder Soft Kök & Bar som referens så får du ju skylla dig själv.

Själv är jag utflyttad från stan till förort... hittade inget hus/radhus inne i stan med gräsmatta där knodden kunde leka.
Men de 8år inne i city har varit skoj men var sak har sin tid.

Jag använder förorten som referens och förklarar att de vallfärdas till Soft, om man händelsevis vill se dem i köttet när man kanske är i närheten.

Givetvis, barnfamilj. Helt annan sak. Det är faktiskt en gångbar anledning.
Själv hade jag nog flyttat från stockholmstrakten om jag ville ha en gräsmatta, då.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag använder förorten som referens och förklarar att de vallfärdas till Soft, om man händelsevis vill se dem i köttet när man kanske är i närheten.

Givetvis, barnfamilj. Helt annan sak. Det är faktiskt en gångbar anledning.
Själv hade jag nog flyttat från stockholmstrakten om jag ville ha en gräsmatta, då.

Jag förstår inte grejen med att bo i innerstaden.
Vilka är fördelarna?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...