Stan eller landet? Stads-Bimbo vs "Utböling"

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
stads-bimbon är bäst men jag tycker utbölingsbimbon är ännu bättre då de är betydligt billigare att få med hem! :D

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag känner en tjej (som dessutom ser jävligt bra ut) från Filipstad som blir plaskblöt i trosorna när hon hör en V8:a.
Jag röstar på utbölingsbimborna.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
-Du kan ströva runt utan att böka med bil(jävel) och allt det för med sig.

-Behöver du nåt finns det oftast på gångavstånd.

-Det blir aldrig ett projekt att ta sig nånstans på fyllan. Eller i nyktert tillstånd.

-Urvalet inom allt. Underhållning, folk, mat, affärer. Enormt. Runt hörnet.

-Det är mer eller mindre underhållsfritt. Det är jag-tid nästan hela tiden. Aldrig fixa bil-tid, måla hus-tid, reparera det här-tid, ta sig dit-tid och allsköns annan otid.

-Är man uttråkad medan man är i stan är det helt ens eget fel.
Jag har aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv som när jag var i Veddige, västkusten, hos mina kusiner och internet gick ner.
Fy jävla fan. Det fanns en gokart-hall ungefär ett halvt ljusår bort, som var stängd. Det var väl allt som fanns att (inte)göra.
Samtidigt så erbjuder ju staden en viss platsbrist.

- Ingen plats att parkera bilen (om man inte vill betala åtminstone 1000kr/månad).

- Ingen plats att meka med hojen på.

- Ingen plats att spela gitarr när man vill utan att grannarna klagar.

- Ingen plats att förvara hojen säkert.

- Ingen plats att ha grillfest på.

Vad gör du med all din "jag-tid" då? Dricker folköl och glor på tv?

Visst kan jag ibland tycka att det blir lite väl mycket "skotta-snö-tid" och "klippa-gräs-tid". Men samtidigt så ger det ju motion till bråkdelen av vad ett gymkort kostar. Och förutom det så är det inte mycket mera underhåll än i en bostadsrätt när man bor i ett tegelhus.

Så länge jag inte behöver färdas mer än 20 minuter för att köpa en dosa snus oavsett tid på dygnet och har tillgång till en internetuppkoppling så känner jag mig ganska nöjd.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Snöskottning är skoj.
Veterantraktor FTW!
Jag måste fan skaffa snöslunga.

[YOUTUBE-ID]d6T5b8-jFD0&NR=1[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ralAyzrm81w[/YOUTUBE-ID]

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Fördomar om bönder och stadsfjollor dyker upp oavsett om jag är inne i stan eller på nån fylleresa längre upp i landet.

Minns senast när jag var uppe i Hudiksvall och träffa en donna på krogen. Jag hade ju såklart inte samma dialekt så hon fråga var jag var ifrån.

-"utkantet av Stockholm svarade jag".

Genast poppade det då upp massa fördomar hon alltid haft. Kung som man är lyckades man iaf vrida hennes fördomar.

Likaså i stan ska det vara ett visst sätt. Antingen ska man vara någon konstfackssnubbe, se så undernärd ut som möjligt, se lätt pårökt ut samt ha glasögon med tjocka bågar- fast såklart med vanligt glas, eftersom det är mode. Eller så ska man se lite överklassig ut.

Nej skulle själv vilja ha en ställe att dra till om vissa helger längre upp i landet och få göra det bästa som finns; riktigt fiske, skidåkning och sladda lite bil runt tomma grusvägar.

Samtidigt vill jag ha nåt större att kunna dra till en kväll.

Fast jag ska inte klaga, bor 30min med tåget från City, fastän jag inte är så förtjust att tillbringa helgkvällar där. Lugna trevliga Väsby är bra! :)

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Som några skrev, både storstad och landsbyggd har sina fördelar.
Olika skeden i livet framför allt.
Själv är man från mindre ort utanför Karlstad och föredrar defenitivt det när man ska slå sig till ro!
Har gjort flertalet år i både Oslo, GBG och nu Sthlm.
Arbetsmässigt föredrar jag storstad då det är lite mer "fart å fläkt" dessutom ofta längre fram med nytänkande osv.
Då var det bara vart man ska slå sig till ro då:huvet

Ang. bruden du råkade ut för... ta henne för vad hon vill bli tagen som, ytlig:fyllisar

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Du skulle ha sagt att bönder gillar kossor och frågat om hon ville följa med hem och få sina spenar mjölkade.

Merovingian

Guest
Samtidigt så erbjuder ju staden en viss platsbrist.

- Ingen plats att parkera bilen (om man inte vill betala åtminstone 1000kr/månad).

- Ingen plats att meka med hojen på.

- Ingen plats att spela gitarr när man vill utan att grannarna klagar.

- Ingen plats att förvara hojen säkert.

- Ingen plats att ha grillfest på.

Vad gör du med all din "jag-tid" då? Dricker folköl och glor på tv?

Visst kan jag ibland tycka att det blir lite väl mycket "skotta-snö-tid" och "klippa-gräs-tid". Men samtidigt så ger det ju motion till bråkdelen av vad ett gymkort kostar. Och förutom det så är det inte mycket mera underhåll än i en bostadsrätt när man bor i ett tegelhus.

Nu är vi inne på villa versus lägenhet oavsett landet eller stan.

Jag håller helt klart med dig. Det är ghey att man inte kan röja satan med surround-anläggning från hifi-helvetet, och det är ghey att inte ha verkstad.
Grillfest finns det dock platser för. Exempelvis Skinnarviksberget, en grillplats av kunglig rang.

Nu har jag fördelen att ha en förälder med villa 2 mil utanför stan. Så jag har tillgång till bil och hoj och mek. Gratis :hihi

Glo på TV och dricka folköl? :3freak
Jag har ingen TV, och folköl.. Nej.. Bara nej.
Jag vet inte vad du gör, men själv har jag intressen, aktiviteter och sociala behov att se efter.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu är vi inne på villa versus lägenhet oavsett landet eller stan.

Jag håller helt klart med dig. Det är ghey att man inte kan röja satan med surround-anläggning från hifi-helvetet, och det är ghey att inte ha verkstad.
Grillfest finns det dock platser för. Exempelvis Skinnarviksberget, en grillplats av kunglig rang.

Nu har jag fördelen att ha en förälder med villa 2 mil utanför stan. Så jag har tillgång till bil och hoj och mek. Gratis :hihi

Glo på TV och dricka folköl? :3freak
Jag har ingen TV, och folköl.. Nej.. Bara nej.
Jag vet inte vad du gör, men själv har jag intressen, aktiviteter och sociala behov att se efter.
Du glömde:
"Har man inte minst tre skojters, så är man fan bög."

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Lugna trevliga Väsby är bra! :)

Första gången jag hör någon säga lugna trevliga om väsby. Läser mest att det är en massa gängkrig och folk knivar ner och skjuter varandra och mina vänner som bor där intygar att det stämmer. Men jag kan ha fel.
Fast lugnt för dig kanske inte är lugnt för mig som har Mälaren och kossorna runt knuten, samtidigt som man bor typ 20 minuter från city. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast lugnt för dig kanske inte är lugnt för mig som har Mälaren och kossorna runt knuten, samtidigt som man bor typ 20 minuter från city. :)

För att inte tala om hur nära det är från Tensta till ett fint naturreservat! (Inkl 4h-gård)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan

Eller varför inte en ö i stockholmsskärgård med 7 min till city? :tummenupp

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
....o så hade jag byggt ett hus en bit utanför stan, gärna vid nån sjö o en bit skog. fy fan vad underbart det hade varit.

Precis så bor jag. :)

Och vill jag till stan och ha en partykväll, bokar jag ett hotellrum, röjer runt sover kvar, och sen åker jag hem till friden på landet.

Det är bara fuckon som lägger värde i vart man bor, vad man jobbar med eller vad man kör för bil.

TS gjorde helt rätt som lämnade bruden åt sitt öde. Hon kanske hittade en kille med stadskuk istället. :rolleyes:

//M

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag känner en tjej (som dessutom ser jävligt bra ut) från Filipstad som blir plaskblöt i trosorna när hon hör en V8:a.
Jag röstar på utbölingsbimborna.

Det tror jag inte en sekund på såvida du bevisar det på något sätt.
Sådana tjejer finns inte!

Nyheter
Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...