Samtidigt så erbjuder ju staden en viss platsbrist.-Du kan ströva runt utan att böka med bil(jävel) och allt det för med sig.
-Behöver du nåt finns det oftast på gångavstånd.
-Det blir aldrig ett projekt att ta sig nånstans på fyllan. Eller i nyktert tillstånd.
-Urvalet inom allt. Underhållning, folk, mat, affärer. Enormt. Runt hörnet.
-Det är mer eller mindre underhållsfritt. Det är jag-tid nästan hela tiden. Aldrig fixa bil-tid, måla hus-tid, reparera det här-tid, ta sig dit-tid och allsköns annan otid.
-Är man uttråkad medan man är i stan är det helt ens eget fel.
Jag har aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv som när jag var i Veddige, västkusten, hos mina kusiner och internet gick ner.
Fy jävla fan. Det fanns en gokart-hall ungefär ett halvt ljusår bort, som var stängd. Det var väl allt som fanns att (inte)göra.
Precis, du skulle ha kört på henne i 2:an och sedan sagt att du är ju lantmänniska och gillar leriga hål.
Snöskottning är skoj.
Veterantraktor FTW!
Jag måste fan skaffa snöslunga.
Samtidigt så erbjuder ju staden en viss platsbrist.
- Ingen plats att parkera bilen (om man inte vill betala åtminstone 1000kr/månad).
- Ingen plats att meka med hojen på.
- Ingen plats att spela gitarr när man vill utan att grannarna klagar.
- Ingen plats att förvara hojen säkert.
- Ingen plats att ha grillfest på.
Vad gör du med all din "jag-tid" då? Dricker folköl och glor på tv?
Visst kan jag ibland tycka att det blir lite väl mycket "skotta-snö-tid" och "klippa-gräs-tid". Men samtidigt så ger det ju motion till bråkdelen av vad ett gymkort kostar. Och förutom det så är det inte mycket mera underhåll än i en bostadsrätt när man bor i ett tegelhus.
Du glömde:Nu är vi inne på villa versus lägenhet oavsett landet eller stan.
Jag håller helt klart med dig. Det är ghey att man inte kan röja satan med surround-anläggning från hifi-helvetet, och det är ghey att inte ha verkstad.
Grillfest finns det dock platser för. Exempelvis Skinnarviksberget, en grillplats av kunglig rang.
Nu har jag fördelen att ha en förälder med villa 2 mil utanför stan. Så jag har tillgång till bil och hoj och mek. Gratis![]()
Glo på TV och dricka folköl?![]()
Jag har ingen TV, och folköl.. Nej.. Bara nej.
Jag vet inte vad du gör, men själv har jag intressen, aktiviteter och sociala behov att se efter.
Du glömde:
"Har man inte minst tre skojters, så är man fan bög."
He enda som finns å göra i Vidsel e å kör' schkoter och suwpa!
Lugna trevliga Väsby är bra!![]()
Fast lugnt för dig kanske inte är lugnt för mig som har Mälaren och kossorna runt knuten, samtidigt som man bor typ 20 minuter från city.![]()
Fast lugnt för dig kanske inte är lugnt för mig som har Mälaren och kossorna runt knuten, samtidigt som man bor typ 20 minuter från city.![]()
....o så hade jag byggt ett hus en bit utanför stan, gärna vid nån sjö o en bit skog. fy fan vad underbart det hade varit.
Jag känner en tjej (som dessutom ser jävligt bra ut) från Filipstad som blir plaskblöt i trosorna när hon hör en V8:a.
Jag röstar på utbölingsbimborna.
För att inte tala om hur nära det är från Tensta till ett fint naturreservat! (Inkl 4h-gård)
... Hon kanske hittade en kille med stadskuk istället.![]()
//M
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser