Stanna vid olycka?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Idag var jag och brorsan ute och körde en tur på landsbygden. Jag ligger nån halv kilometer framför honom och passerar en traktor med hökärra efter och strax därpå möter jag ett helt gäng (25-30 st) glidare. En stund senare märker jag att brorsan inte ligger bakom mig längre och vänder för att se vad som hänt. Det visar sig att han sett traktorn för sent och var tvungen att bromsa omkull sig för att inte ränna rakt in i den :( , allt medan hela gänget kromslädar just passerar i mötande vägbana. Flera av dem ser alltså honom gå omkull, glida trettio meter på asfalten och ligga på vägen och ingen stannade. INTE EN ENDA! :mad: :mad: :mad: Som tur var blev han bara lätt tilltufsad och hojen likaså men jag blev arg så jag kokade när jag hörde det. Vad fan är det frågan om egentligen med dessa låtsasmotorcyklister? Har de inte ens vanligt folkvett? Det är inte meningen att dra alla över en kam här, men jag har svårt att tänka mig att något liknande hade hänt om det varit sporthojsåkare. Ville bara avreagera mig lite.

(Förresten, om det är nån som har en framkåpa till en Kawa 500s till salu, hör av er ;) )
 

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Ort
kba
Hoj
mellan hojar
kan dom inte ha undgått o se det ? för det låter väldigt konstigt att låta en medmännsika ligga kvar på baken efter en olycka trots att man åker glidare.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Jorå, det är alltför många med plastraketer som varken stannar eller hälsar heller.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Grisigt och grymt onödigt att inte stanna. Hoppas de fick dåligt samvete. :(
 

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ktm660smc
Hehe. Jag gick omkull på en halvtrafikerad väg för inte så länge sen. Cykel hamnade i ena körfältet och jag i andra, bilistjävlarna bakom - som nu är blockerade - börjar TUTA på mig att jag och hojjen ska masa oss ur spår... DET är omtanke det! :fakta
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
petter skrev:
kan dom inte ha undgått o se det ? för det låter väldigt konstigt att låta en medmännsika ligga kvar på baken efter en olycka trots att man åker glidare.

Nejdå, de såg det, stirrade som fan tydligen. Men de kanske inte vågade lämna gruppen eller så tog bromsarna så dåligt att de inte fick stopp förrän nån kilometer senare, vad vet jag. Eller också var det ett utslag av svenska mentaliteten "nån annan stannar säkert" :confused:
 

Minime

Hmm...
Gick med
10 Jul 2003
Ort
x
Hoj
x
Det är väl smitning från olyckplats om man inte stannar... även om man inte är inblandad i själva olyckan. :fakta
 

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Ort
öhö
Hoj
den bästa
brakade i diket för ett tag sen... första bilisten kollade på mig för att sedan åka vidare... Inte helt snällt kanske! :mad:
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Är inte ett dugg förvånad, det händer ideligen att vi åker på trafikolyckor där nån har ringt..
När SOS frågar om dom kollat skadade , så säger folk att dom inte har stannat, utan skyller på en massa skit som inte har tid osv..
Sen när vi kommer fram så kan det visa sig att det är en skrotbil som ligger i diket o har legat där flera dagar.

Jag kan förstå att man är nervös osv för att stanna, men det lilla kan man väl göra ... stanna o se om det är folk som behöver hjälp o ringa 112.
Det kan ju vara den som åker förbi som behöver hjälp nästa gång.

Hur man kan åka förbi nån som ligger efter vägen o behöver hjälp övergår mitt förstånd faktist.
 

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GÖTEBORG
Hoj
R6 SuperSport
.

Urninja! Så här ligger det nog till...När dom väl hade fått upp farten på deras jävla kromade gynekologstolar, så ville dom nog inte sakta ner och få starta om igen. :squid
 

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
none
Jag kan inte fatta att man inte hjälper nån annan i en trafikolycka.
Idioter finns överallt,men att ett helt gäng ska bestå av sådana är helt otroligt.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Hur fan tänker folk som ser en olyka hända och sedan kör vidare utan att veta att de drabbade fått hjälp!?!?

Jag fick iaf hjälp vid min senaste krach! av bilister :skrämd och gående :tummenupp

Hörde nyss på radion om nått jälva pack som hade kört mot rött vid ett övergångsställe och mejat ner en liten flick på sin cykel! ..han stannade, tog bort cyklen som fastnat i bilen för att sedan bara köra vidare!!! :mad:
..flickan avled senare :gråta

Det finns gott om svin i trafiken, hoppas att alla har läst Ambulans's tråd "Om du är först vid en olycka" och att ni stannar! :fakta
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Fast man stannar ju inte om det är 63 andra som redan stannat, då gör man ju bara situationen struligare.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag tycker ni är orättvisa mot customåkarna, tänk er själva att jobba så hårt på att se tuff ut och ha solbrillor, inte fasen kan man då stanna hur som helst.
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Det blev en märklig händelseutveckling av den här historien till slut. När min brorsa letade efter någon som kunde hjälpa honom fixa sin trasiga kåpa fick han tips om en kille som varit billackerare. Han åkte dit och snackade lite och otroligt nog hade killen varit en av dem som åkte förbi på glidare! Han ursäkt till att inte stanna var att brorsan höjt handen när han stannat på asfalten och vinkat att han var ok. Nu var det ju inte riktigt så det gått till och nog stannar man ändå tyckte brorsan och det höll väl killen med om. Det hela slutade i alla fall med att han plastar upp och lackar om kåpan till brorsan helt gratis! :tummenupp Slutet gott, allting gott.
 
Last edited:

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Urninja skrev:
Han ursäkt till att inte stanna var att brorsan höjt handen när han stannat på asvalten och vinkat att han var ok.

Småcoolt att hinna vinka på mötande motorcyklister även när man åker arselkana på asfalten. Och på en Kuståmhåj dessutom! Han är verkligen en äkta hojåkare din brorsa,,, :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top