Stannar du alltid och hjälper en hojåkare i nöd?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

Stannar du?

• Antal röstningar
    0
Står det en HD längs vägen (som det ofta gör) så tänker jag badass och vinkar när jag glider förbi. Står det någon annan längs vägen så stannar jag givetvis! :)

Klart som fan man stannar.

Hoj
Lastbil
bil

Men är det flera kring bilen så är man jämrans försiktig, stannar så att man kan dra snabbt och kollar omgivningarna speciellt diken mm så att det inte ligger folk o "solar".

Ang rån/bedrägeri osv så ja det finns det fall där de både lyckats och de försökt.
men oftast är det folk från utlandet (tex England eller öst stater) som erbjuder en "guld"ring eller liknande för att kunna köpa soppa. de finansierar sin semester på det viset.
stötte på några sådana förra året först i tumba trakten sedan samma bil i vaxholmstrakten.
sådant är polisen väldigt intreserad av.

Konstigaste jag stannat för, lastbil, man tycker en lastbil borde ha mer verktyg med sig än en sporthoj.
men vi fick igång den. Tydligen var det så att det inte fanns på någon av kollegornas bilar heller då de passerade.

Last edited:
Klart som fan man stannar.
.
Jag hjälper alla de som ser ut att behöva hjälp.
Men, ibland sker det med ettans växel ilagd och kopplingen nere/inne.."Sverige av idag" är inte längre som Sverige av igår .:mad:
Risker är onödiga att ta.
Hjälper tom HD och HA-folk. Alltid lönat sig.
Enda gången jag pyst från ett "hjälptillfälle är då "man kört soppatorsk" och sen kommer fram med tratt, har sugslang och dunk (25l) redo och är tre st mot mig ensam...
Snäll? Ja. Men inte dum...:tungan

Stannar oftast. Det ska dock till nåt speciellt för att jag ska stanna om jag är på väg till ett möte eller nån annan viktig tid att passa.

Eller om det är nån/några med mörkt hår, polisonger och illasittande skinnjacka - då stannar jag aldrig.

I princip stannar jag alltid. En gång på en längre tur stannade jag först för en som hade soppatorsk, men hans fru var på väg, sen samma dag fick jag punka, men fick hjälp inom 2 minuter av en hojåkare i bil som stannade.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back