Starcraft Tråden - Oldschool

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Lyfter tråden lite:

Måste vara några fler på forumet som har lirat sc och känner lite nostalgi såhär på hösten/vintern... Kom igen nu!

sätt i den förbannade cdn och installera sc ;)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
jo måste erkänna att jag spelar det fortfarande me polare på LAN, det e så äckligt kul, håller på med ett projekt att spöa 6 stycken zergs comps, mot 2 stycken terran, det e fan svårt.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Jocke W skrev:
2598316 jo måste erkänna att jag spelar det fortfarande me polare på LAN, det e så äckligt kul, håller på med ett projekt att spöa 6 stycken zergs comps, mot 2 stycken terran, det e fan svårt.

jävla!!

packs för att vara med dig om det blir ett lir

FreddaGädda

Guest
Ge en kort motivering till varför det är så roligt. Jag spelade det ett tag för mången år sedan men det lyckades aldrig fånga mitt intresse framför andra strategispel. :va

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
FreddaGädda skrev:
2599395 Ge en kort motivering till varför det är så roligt. Jag spelade det ett tag för mången år sedan men det lyckades aldrig fånga mitt intresse framför andra strategispel. :va

Antingen älskar man det eller inte.

Det är enkelt och svårt på samma gång, roligt att lira, komma på nya strategier, göra nya buildorders bräcka motståndaren pga det och det, finns inget så skönt som att droppa lite gubbar i motståndares mineralfält och se alla hans arbetare dö som flugor... hehe

prova igen

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
smallsocks skrev:
2599236 bara på lan? börja lira lite på b.net kanske?

vi har bara en skiva, och har lyckats knäcka serial nummret helt själva...det va jätte svårt och hända av en slump, man skriver bara ehm..va det 3or ellr 4or i hela fältet sen funkar det ;)

lasse kongo skrev:
2599306 jävla!!

packs för att vara med dig om det blir ett lir

haha, ja man har kanske lite skills på det där spelet...det som oftast händer bara är att man följer samma mönster mot en dator, är inte samma sak mot en annan spelare.

Last edited:

FreddaGädda

Guest
smallsocks skrev:
2599947 Antingen älskar man det eller inte.

prova igen

No thanks, det lyckades inte fånga mig nån av de 2-3 gånger jag installerade det genom åren. Tröttnat på såna spel också. Dom underhåller mig kanske två kvällar. Förutom Warcraft 3. Jag är definitivt mer Black & White och Fable när det kommer till spel.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Måste erkänna att jag har tagit 7 datorer förut när jag lirade sc.. 1 mot 7 :) , Prottos en massa torn + carriers över dem + en osynlighets sak + regn gubbar sen dödar man en dator i taget med några carriers..det e svårt men det går :tummenupp (ops bw)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har skivan någonstans... spelade riktigt mycket där för några år sedan.
Det är skitlätt att ta 7st comps mot en själv så länge man är terran. Bygg igen vägarna in, sätt lite tanks och torn. Spamma Wraiths = Victory!

Ska se om jag hittar skivan, i så fall kan jag vara med på lite spela. Blir dock först nästa vecka någon gång.. :tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xyron skrev:
2603522 Har skivan någonstans... spelade riktigt mycket där för några år sedan.
Det är skitlätt att ta 7st comps mot en själv så länge man är terran. Bygg igen vägarna in, sätt lite tanks och torn. Spamma Wraiths = Victory!

Ska se om jag hittar skivan, i så fall kan jag vara med på lite spela. Blir dock först nästa vecka någon gång.. :tummenupp

alltså alla 7 mor DIG ? eller alla mot alla ? helt galet annars

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Is

SC har lagts på is ett tag till förmån för motogp race med andra SH medlemmar, då ni sc nissar är sega... men dra ett PM så hakar jag på match!

Drar in då o då lirar en match men aldrig nån som vill joina :)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hehe det var länge sedan man lirade Starcraft :) Kommer dock ihåg att jag tröttnade på uppdragen eftersom de alltid gick ut på att ha ihjäl alla fiender och det jobbiga var att de alltid spred ut sig överallt :gnissla
Trist att man bytte bort jubileumsboxen med båda Starcraft-spelen, Warcraft 3 och Diablo, skulle vara skoj att lira de igen :gråta

Ryktas förresten att det ska komma ett nytt Starcraft om något eller några år :tummenupp

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
skit kul jue

Fn va kul. dock var de ca 7år sen jag lirade de sist. Så jag får nog köra lite one on one mot datorn innan jag vågar anta större utmaningar:)

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
smallsocks skrev:
2620194 SC har lagts på is ett tag till förmån för motogp race med andra SH medlemmar, då ni sc nissar är sega... men dra ett PM så hakar jag på match!

Drar in då o då lirar en match men aldrig nån som vill joina :)

sög ju balle det jävla battle net finns det inget bättre?

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Jag skäms, har spelat starcraft i typ 6 år men har aldrig ens tänkt på å köpa det.. Hehe :p

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS