starholk
Sporthojsnörd
Hej. Nu är det dax för hojbygge igen. Svärfar hade en gammal yamaha tr-1:a som stått isärplockad i 10år. Tänkte jag skulle göra nåt coolt av den. Det får bli ett bygge med låg budget. Hade ju redan ett nytt 240 bakdäck liggandes så då spar man ju en slant där redan.
Tänkte bygga nåt liknande denna.
Efter jag plockat isär hojen kapade jag isär tanken och tänkte modifiera den så den blev snyggare. Men i den var det mkt rost. Blästrade den och då var den helt slut i botten.
Orkar inte rostlaga skiten så en ny tank beställdes. Den här blir lite lättare och modifiera så den liknar den på bilden.
En 16 tums bakfälg beställdes med då jag ska svetsa ihop den med en 18 tums bilfälg.
Nån som vet var man kan köpa 5-6mm aluplåt billigt?
Tänkte bygga nåt liknande denna.
Efter jag plockat isär hojen kapade jag isär tanken och tänkte modifiera den så den blev snyggare. Men i den var det mkt rost. Blästrade den och då var den helt slut i botten.
Orkar inte rostlaga skiten så en ny tank beställdes. Den här blir lite lättare och modifiera så den liknar den på bilden.
En 16 tums bakfälg beställdes med då jag ska svetsa ihop den med en 18 tums bilfälg.
Nån som vet var man kan köpa 5-6mm aluplåt billigt?