starta hojen under vintern? hur gör ni?

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Starta hojen under vintern? Hur gör ni? Mjahaadu...trycka lite lätt på den här StoraRöda knappen kanske :D

Bifogat

• vinterstart_tryck_här.jpg
    vinterstart_tryck_här.jpg
    9.9 KB · Visningar: 350

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
är de så att de kan komma in massa snöslask i kolvarna och växellådorna ??

Nja,risken finns att den får jobba sig riktigt varm innan den blir avstängd......kan ju inte funka.....tror inte den är(som alla andra fordon/maskiner)är gjord att faktiskt användas till det den är tänkt för.....

Henrik

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Jag lät den stå på tomgång tills ljuddämparen var varm, sen tryckde jag in den i en sopsäck och knöt åt.

Nästa lördag gör jag om det för säkerhets skull.

Ja just det, båtägare runt om i landet, glöm inte dra igång era motorer.

eller plasta in dem utan att de är torra först :D

Hur nöjd är du nu då på en skala från 3 till 7,5 ? :va

i tron om att jag gjort hojen nåt gott så är det väl en 5'a iaf. :tummenupp

ur personlig synvinkel står jag fortfarande på ruta 1 :va

Starta hojen under vintern? Hur gör ni? Mjahaadu...trycka lite lätt på den här StoraRöda knappen kanske :D

var väl ett väntat svar från däääärborta :tummenupp

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Om man byter avgassystem under vintern, så får man fan starta! :mad:
Hur ska man annars kunna njuta av ljudet om och om igen innan våren kommer? :confused:

brum brum!
http://www.youtube.com/watch?v=VuW2dd_wB68

skönt ljud :tummenupp

OffTopic:
som vanlig spårar trådar ut efter ett tag, inte mig emot det är underhållande läsning, jag har iaf lärt mig ett o annat så tack för era bidrag.

btw: nån som vet om det är svårt att byta en servopump på en s40 00'a? misstänker att det är den, styrförmågan kommer o går liksom, hackar/rycker. oljan som det ska i behållaren mm. :va kanske tom är nåt annat fel

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En av anledningarna till att jag har ställt undan bilen i varmgaraget på jobbet och cyklar överallt istället vintertid. Jag lider varje gång jag måste kallstarta bilen, kämpa mig iväg i snömodden, köra 50-150m och parkera igen när det är sk städdagar som dom iaf inte snöröjer/städar något på!

Samma här, det är en av anledningarna till att jag garagerar mercan på vintern. Här i innerstan är det bara kapital- och miljöförstöring att ta sig fram med finbilen vintertid. Föredrar att använde den till längre nöjesresor sommartid istället. Konstigt att inte fler unnar sig den lyxen här i innerstan. Det är ju detta livstils-/okynnesåkande innanför tullarna som orsakat dubbdäcksförbud och biltullar.

Grannen har en snöslunga, hur fungerar det med den, vågar man starta nu på vintern??

Svårt att se att den enbart kommer tomgångsköras. Men det borde ju kunna gå att trasha ned den också om man anstränger lite extra. Ett rejält tomgångspass på choke i garaget säg 1gång/vecka under hela sommaren borde kunna ge ett rekorderligt sotbemängt förbränningsrum och utspädd olja lagom till vintern.
Här vill jag dock speciellt varna för att bara dra runt motorn då och då under långtidsförvaringen, detta håller bara rosten borta från foder och kammar. Helt kass

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
btw: nån som vet om det är svårt att byta en servopump på en s40 00'a? misstänker att det är den, styrförmågan kommer o går liksom, hackar/rycker. oljan som det ska i behållaren mm. :va kanske tom är nåt annat fel

Eftersom tråden redan spårat ur så svarar jag på detta...om bilen har remdriven servopump kan remmen vara dålig...det har jag råkat ut för på en Golf. Varje gång man körde genom vatten så la pumpen av och det blev trögt utav helvete att svänga.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Grabbar hjälp fort!! Vaknade i morse och märkte att min mobil är död (förmodiligen batteriet som är slut) vågar jag koppla på laddaren och starta den?

sportbike

Guest
Grabbar hjälp fort!! Vaknade i morse och märkte att min mobil är död (förmodiligen batteriet som är slut) vågar jag koppla på laddaren och starta den?

Nej för helvete, låt den va.
Du kan väl nöja dig med att torrbryta lite på den till i vår, annars blir det bara kondens i den.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Okej, tack för snabbt svar!!

Laddaren ska vara i, speciellt om du förvarar den kallt annars kanske batteriet fryser. Men undvik att starta den och får du abstinens kan du ju kolla på andra telefoner på youtube

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Laddaren ska vara i, speciellt om du förvarar den kallt annars kanske batteriet fryser. Men undvik att starta den och får du abstinens kan du ju kolla på andra telefoner på youtube

Mobilen förvaras i varmficka så batteriet borde överleva vintern.

FjordHunter

Adventurer
Gick med
4 Mar 2010
Hoj
XTZ750 -97, RMX250 -99, XS750 -77 Caféracer
Shit! Jag startade upp min hoj igår efter ventiljustering och förgasarrenovering/ombestyckning!

Anledningen var att jag skulle värma upp motorn för att sedan synka förgasarna.

Helvetes fan att jag inte läst denna tråden innan!

Vad fan ska jag göra nu!? Går motorn att rädda? Jag känner mig helt förtvivlad...

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Shit! Jag startade upp min hoj igår efter ventiljustering och förgasarrenovering/ombestyckning!

Anledningen var att jag skulle värma upp motorn för att sedan synka förgasarna.

Helvetes fan att jag inte läst denna tråden innan!

Vad fan ska jag göra nu!? Går motorn att rädda? Jag känner mig helt förtvivlad...

................................................................

Ledsen - Bara att skrota!

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
INTE till :tuttar ialla fall...har jag hört!!

images

Bara fantasin sätter gränser.

Har hört man kan ha c-tek på mackan om smöret tryter oxå.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Starta den med jämna mellanrum under vinter och njut:tummenupp det är väl ända bara ljudet och känslan du är ute efter, skit i om det är bra eller dåligt. så brukade jag göra i tidernas begynnelse med mina snöskotrar och motorcyklar:banana

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha