Startar ej

Freddan24

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Kawasaki AR 125
Har en kawasaki ar 125 som har lagt av..försöker man kicka igång den så smäller det bara i avgasröret..har rengjort förgasare och det är gnista, men ändå så startar den inte..har lämnat iväg tändsple och tändplatta för mätning..någon som vet vad det kan va?
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
Testa o byta stift även om du har gnista...
Jag hade gnista på mitt stift men hojen vägrade starta.. bara ett par avgassmällar.

Jag satt i ett nytt stift o sen gick den som vanligt igen :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Och stiftet blir blött? Som sagt byt stift till att börja med.

Tjuvluft är en möjlighet, men jag tror på tändningen.

Hur uppstod det?
 

Freddan24

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Kawasaki AR 125
den gick som ett skott men sen började dem gå sämre och sämre och till slut la den av, sen bara blev det lite avgassmällar när man kickade..har haft tändsystemet iväg på mätning..har gnista, stifftet blir blöt men ändå startar den ej..den misständer inte ens...har rengjort fuggen typ 100ggr..har bytt tändspole men ingen skillnad.. stift har jag bara bytt till ett jag hade liggandes..kanske skulle prova med att köpa ett nytt....ingen som vet va f..an det kan va för nu är det inte ett liv i den..
 

Solid snake

Guest
Gå o köp dig ett nytt stift o går den inte då så lägger jag mina 5 ören på att nått annat e kass (kolvringar, kolv, lager.)
 

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Någonstans
Hoj
Honda 900 F Superbike
Freddan24 skrev:
den gick som ett skott men sen började dem gå sämre och sämre och till slut la den av, sen bara blev det lite avgassmällar när man kickade..har haft tändsystemet iväg på mätning..har gnista, stifftet blir blöt men ändå startar den ej..den misständer inte ens...har rengjort fuggen typ 100ggr..har bytt tändspole men ingen skillnad.. stift har jag bara bytt till ett jag hade liggandes..kanske skulle prova med att köpa ett nytt....ingen som vet va f..an det kan va för nu är det inte ett liv i den..


Jag tycker det låter som brytarspetsarna...
Har du sådana eller brytarlöst system?
Om du har sådana har du kollat dom också?
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Byt stift, ett tändstift kan gå sönder bara den blir dränkt i soppa då menar jag inte att det inte skulle kunna komma någon gnista, utan att gnistan blir för svag.
tändspole osv... kolla blandningen....

:tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Yes ett stift kan paja av för fet blandning.
Kolla så tändningen står rätt till. Plattan kanske kan ha vridits?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
kolla brytarspettsarna.. kan vara felet.
Sen kan du ju kolla så att du inte har för mycket bränsle.. låter som de..
de smäller säger du?.. låter de som att de smäller från avgasröret?.. ser du någon gnista därifrån när de e mörkt ute.. kan vara kompressionen också.. att något lager har pajat eller liknande.
Ett lager som gav sig på min hoj.. den startade inte. men de kom massa sånnadär explosioner..pumpar förmodligen fortfarande in bränsle.
sen när jag fick igång den fick jag varva 8k för att den skulle orka va igång.. orkade aldrig rulla iväg sen heller.

Föresten.. prova att rulla.. kan den gå igång över huvudtaget så gör den de när du rullar..
lycka till!
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Freddan24 skrev:
Har en kawasaki ar 125 som har lagt av..försöker man kicka igång den så smäller det bara i avgasröret..har rengjort förgasare och det är gnista, men ändå så startar den inte..har lämnat iväg tändsple och tändplatta för mätning..någon som vet vad det kan va?


kan vara kolvringarna, när mina kolvringar var helt jävla skit slut på crmen så fick jag bara avgasknallar och fick hålla på och kicka som fan. sen när jag fick igång den så kunde man varva den hur mycket som helst :tuttar så ge inte upp nu kör med risiga ringar om det skulle vara det. :p
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
philsson skrev:
kolla brytarspettsarna.. kan vara felet.
Sen kan du ju kolla så att du inte har för mycket bränsle.. låter som de..
de smäller
Föresten.. prova att rulla.. kan den gå igång över huvudtaget så gör den de när du rullar..
lycka till!

avgasknallar brukar komma ur avgasröret... eller brukar du få det nån annanstans? :arsele :va
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Fluxir skrev:
avgasknallar brukar komma ur avgasröret... eller brukar du få det nån annanstans? :arsele :va

kan ju smälla av andra anledningar.. vet inte till 100 vad han menar för ljud. men visst.. kanske inte finns nåt som smäller likadant.. you're right :p.. :tummenupp
 
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Se över tomgångsskruven, är ett vanligt fel.. Vrid in den lite (dra åt) så den får bättre tomgång, och försök sedan starta! Är det bra gnista och den får brännsle o luft borde den gå igång, prova detta!

Enkelt o prova, behövs bara en skruvmejsel. :)

/Mvh Johan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top