Startar ej

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Sävedalen
Hoj
Honda nx 650
Jaha då skall man starta hojen efter 10 tim. laddning va batteriet.
Gött dags o trycka på startknappen. tändninng på dödare på.
Hmmmm det bara sprakar, låter som om nån sitter i elektriska stolen??
Den gick ju o starta för 2 dagarsen?? :(
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Dennis75 skrev:
Jaha då skall man starta hojen efter 10 tim. laddning va batteriet.
Gött dags o trycka på startknappen. tändninng på dödare på.
Hmmmm det bara sprakar, låter som om nån sitter i elektriska stolen??
Den gick ju o starta för 2 dagarsen?? :(

"laddning va batteriet" Betyder det -laddning var batteriet eller laddning vad batteriet?

"Gött dags o trycka på startknappen" Betyder det -när jag trycker på startknappen?

Det kommer sedan en ny mening men som börjar med gemen, nämligen "tändninng på dödare på". Vad innebär det egentligen?

Resten är begripligt. Bra jobbat :tummenupp
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Du laddade batterit alltså?

När du tog ur batterit så kanske det lossnade nån kabel? Kolla så allt sitter där det ska och kolla så inte nån säkring har gått.
 

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
#Olsson# skrev:
"laddning va batteriet" Betyder det -laddning var batteriet eller laddning vad batteriet?

"Gött dags o trycka på startknappen" Betyder det -när jag trycker på startknappen?

Det kommer sedan en ny mening men som börjar med gemen, nämligen "tändninng på dödare på". Vad innebär det egentligen?

Resten är begripligt. Bra jobbat :tummenupp

Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.

Som DJM skriver, kontrollera att alla kablar sitter fast.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
kk74 skrev:
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.

Den var bra och faktiskt lättläst :tummenupp Det beror kanske på att meningsbyggnad etc följer en logik.
 

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Sävedalen
Hoj
Honda nx 650
Allt sakll vara ok, 2dar innan startade jag hojen med att rulla igång den. sen samm dag laddade jag batteriet i 10 timmar satte inte på polerna förän 1 dugn senare, dte var då det började spraka. Har inte gjort nåågot förutom satt på polerna som dom satt. inte ens atagit upp stödet eller suttit på hojen. mega knepgit???? :confused:
 

RubadubRoy

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Jamaica
Hoj
GSXR 1000
kk74 skrev:
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a total mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.

Som DJM skriver, kontrollera att alla kablar sitter fast.

Den var riktigt skoj o jag fick ett gott skratt! Det verkar ju stämma också, det hade jag ingen aning om. Omväxlande med lite intelektuella inlägg i annars lite basal kommunikation.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
RubadubRoy skrev:
Den var riktigt skoj o jag fick ett gott skratt! Det verkar ju stämma också, det hade jag ingen aning om. Omväxlande med lite intelektuella inlägg i annars lite basal kommunikation.

Ganska kul faktiskt, det gick ju att läsa utan större problem.
Startproblemet kan jag dock inte hjälpa till med, förstod nog inte riktigt. :va
 

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Blackbird-98
Dennis75 skrev:
Allt sakll vara ok, 2dar innan startade jag hojen med att rulla igång den. sen samm dag laddade jag batteriet i 10 timmar satte inte på polerna förän 1 dugn senare, dte var då det började spraka. Har inte gjort nåågot förutom satt på polerna som dom satt. inte ens atagit upp stödet eller suttit på hojen. mega knepgit???? :confused:

:) .. Jord fel!! Gör rent polerna och dra åt klämmorna på +/- kabeln..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top