Startfel?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Har du ström fram till startrelät när du trycker på startknappen? Om Ja - har du ström till startmotorn?
Om Nej
1. kontrollera att du har kontakt genom startknappen

2. bygla dig förbi stödswitchen, sedan dödarknappen och sen tändningslåset (prova en i taget i den ordningen). Om inget av det hjälper får du kolla så du har kontakt genom alla kablar som rör motorstartsystemet
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Har du ström fram till startrelät när du trycker på startknappen? Om Ja - har du ström till startmotorn?
Om Nej
1. kontrollera att du har kontakt genom startknappen

2. bygla dig förbi stödswitchen, sedan dödarknappen och sen tändningslåset (prova en i taget i den ordningen). Om inget av det hjälper får du kolla så du har kontakt genom alla kablar som rör motorstartsystemet
Inte för att vara sån, kunde du inte bara gett ett ordentligt svar från början och inte bara ta bort våra inlägg och kalla allt för nonsens? Bara en tanke...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Inte för att vara sån, kunde du inte bara gett ett ordentligt svar från början och inte bara ta bort våra inlägg och kalla allt för nonsens? Bara en tanke...

Jag brukar inte skriva i trådar där trådskaparen inte ens tar sig tid och försöker förklara problemet så utfärdigt som möjligt

Hur går felsökningen?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Fan vilket gnäll de va på ljunhusen han gör dig en tjänst när han tar bort såna idiot kommentarer, sen att du inte inser det och gnäller vidare....:näsblod

Men iaf har du testat starta med stödet upp om det är neutralen som inte funkar så borde den starta med stödet uppe, annars kan det vara något fel med stödkontakten.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
БОБАН;4218325 skrev:
Fan vilket gnäll de va på ljunhusen han gör dig en tjänst när han tar bort såna idiot kommentarer, sen att du inte inser det och gnäller vidare....och jag är en ännu större idiot!
Jag gnällde inte, jag bara fråga en enkel fråga och han svarade. Sen var jag lite snabbt med att spekulera i vad problemet var, eftersom trådskaparen inte förklarade problemet helt direkt. Och vilket jag senare fatta att det är nonsens i denna frågan.

Därför är det som sagt viktigt att försöka förklara problemet ordentligt direkt så man kan få bra och vettig respons!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top