Startkrasch i Pro Superbike

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu
PAS_5295.jpg

PAS_5296.jpg

PAS_5297.jpg

PAS_5298.jpg

PAS_5299.jpg

PAS_5300.jpg

PAS_5301.jpg

PAS_5302.jpg

PAS_5303.jpg

PAS_5305e.jpg

PAS_5314e.jpg

PAS_5318e.jpg

Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Du har inte hört talas om bildbehandlingsprogram ? :)

Liiiite väl stora bilder för att lägga in i ett forum :)

såg nu när jag kollade ena fotot att du har Photoshop CS3 så
glöm första raden ;)

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
tog bort dina bilder tills du gör dom mindre.

eller om det är servern som är seg så ladda upp till SH istället.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Aj, han fick en schysst spark från 155:an! Eller om han nu blev halvt överkörd... :va

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
gillar kamerakillen, ser hela händelseförloppet o sen när snubben ligger halvdöd framför honom så väljer han o fota vidare på hojjarna längre fram..

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
gillar kamerakillen, ser hela händelseförloppet o sen när snubben ligger halvdöd framför honom så väljer han o fota vidare på hojjarna längre fram..

Det är väl klart, fanns väl inte mer att hämta på dom bilderna längre :rolleyes:

Bussig kille :huvet

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R

En fotograf är nog inte den allra mest lämpade personen att ta hand om en eventuellt skadad RR-förare. På banan finns personal för just dylika händelser. Utan korrekt utbildning så gör du med stor sannolikhet mer skada än nytta. Så låt murveln fota och sjukvårdarna göra sitt.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
En fotograf är nog inte den allra mest lämpade personen att ta hand om en eventuellt skadad RR-förare. På banan finns personal för just dylika händelser. Utan korrekt utbildning så gör du med stor sannolikhet mer skada än nytta. Så låt murveln fota och sjukvårdarna göra sitt.

Det låter elakt men du har helt rätt, det finns ju funktionärer överallt runt banan som är där just för förarnas bästa.

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
det har du säkerligen rätt i men man behöver väl endå inte vända ryggen till och fota hojarna längre fram? :va kan ju gå fram o bara kolla läget eller åtminstonne ha kvar kameran riktad mot killen. men vad vet jag.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Oj, hoppas det gick bra för snubben.

Kan inte låta bli att kommendera objektivet som kamerakillen i bilden har. Vilken bjässe !

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
det har du säkerligen rätt i men man behöver väl endå inte vända ryggen till och fota hojarna längre fram? :va kan ju gå fram o bara kolla läget eller åtminstonne ha kvar kameran riktad mot killen. men vad vet jag.

Det är väl det som gör en bra fotograf, just att man kan fota vidare med fullt fokus på det man håller på med, annars kan man ju missa en bra bild :huvet

Klart det finns andra som är bättre lämpade att ta hand om en eventuellt skadad person, men att iskallt fota vidare :va

Det förklarar iaf till viss del varför jag aldrig kommer att vara lämpad för det jobbet :rolleyes:

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Otäck krasch, fy tjyven...

Ang. kameramannens ev. inblandning, så kanske han också såg ambulansen som låg precis bakom startfältet....

/M

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vad var det som hände egentligen? Lite svårt att se på bilderna, plötsligt ligger det bara en kille och en hoj mitt i fältet.

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
Otäck krasch, fy tjyven...

Ang. kameramannens ev. inblandning, så kanske han också såg ambulansen som låg precis bakom startfältet....

/M

exakt.. från start-ögonblicket tills ambulanspersonalen hoppade ur bilen så tog det 34 sekunder, när vi tittade på videosekvensen senare efter sjukan.
(eloge till dom)

angående händelsen så va det så att victor fick en dålig start iom att kopplingen högg och han blev tvungen att slå av en millisekund, en bakomvarande hade därimot fått en bra start och åker in i sidan på victor så framhjulet släpper. hojen åker åt ena hållet och victor åt andra, en liten klunga på 3 pers kommer och 2 hinner väja, victor blir påkörd över halsen och hjälmen och slår tom av framskärmen på hojen som strike:a han.
förövrigt klarade sig victor jävligt bra med ett köttsår på armen, blåslagen och en kraftig hjärnskakning. han hade änglavakt :Bugar

över och ut // mekanikern Jocke

@ngel

Guest

Jag har tagit lite foto ute på banan .. Definitivt inget proffs men gör det för att det är kul ...
Ett par saker som gäller när du ger dig ut .. För det första .. Funkisarnas ord är lag, Håll dig undan så de kan göra sitt jobb (de vet vad de ska göra) :) Skulle det vara något är det bättre att du hojtar på dom om de tittat bort när det händer.. Den som ger sig ut med en fotoväst går ut på egen risk.. Skulle du råka ut för något får du skylla dig själv.. Sådant är läget..
Sen att gå fram och kolla läget.. Ingen bra idé .. De som startar längre bak i fältet .. hur tror du de reagera när de i ögonvrån ser en fotograf börjar närma sig banan så det ser ut som om han är påväg över mitt fram för dom? Ingen höjdare direkt.. :)
Nej han som tog bilderna gjorde rätt.. stod kvar.. lät de som kan och vet vad de ska göra ta vid.. Att sen plåta den som ligger på banan eller de andra hojarna .. det är upp till var och en hur de gör.. Jag tror själv jag hade blivit lite chockad och inte kunnat ta mer just då .. Men det är jag det :)

Oavsett vad .. Detta är vad jag tycker och personliga mening :) Finns säkert de som tänker annorlunda :)

Krya på dig nu Victor..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...