GSXR1100R
The older i get the faster i was
Hojta till om du saknas http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=2860
Kanonbra att ni kommerUnge Herr Gull saknas i 125 R
// Rikard
Skåneligan är inte med bland SBK.
71 Olof Persson
72 Jonas Persson
Det fixar vi vid ankomstSkåneligan är inte med bland SBK.
71 Olof Persson
72 Jonas Persson
Jag tror det har att göra med alla de usla arrangemang/missar som varit där de senaste åren. Prislappen och förfarandet med anmälningarna gör ju sitt till.
Jag gillar banan och skulle gärna köra men det är en annan historia...
Tack det värmerFast i fjol tycker jag det var utmärkt.
Tack det värmer
...tror knappast att det var detta åsidosättande av klassen Honda tänkte sig när de gjorde denna satsning i samband med SVEMO....
Tror inte jag heller men å andra sidan är det ingen på arrangörssidan som vet vad Honda och SVEMO tänkte eftersom de inte blev inblandade alls! De skulle bara trycka in en extra klass och till ett pris satt av Honda/SVEMO.
Klubbarna är nog väldigt benägna att satsa på juniorer, kolla på fördelarna 125Jr alltid fått/får, men om vi får vara med i planeringen så är det större chans att det blir bra.
Tror inte jag heller men å andra sidan är det ingen på arrangörssidan som vet vad Honda och SVEMO tänkte eftersom de inte blev inblandade alls! De skulle bara trycka in en extra klass och till ett pris satt av Honda/SVEMO.
Klubbarna är nog väldigt benägna att satsa på juniorer, kolla på fördelarna 125Jr alltid fått/får, men om vi får vara med i planeringen så är det större chans att det blir bra.
Är det slut på fördelarna nu? eller är det ett sätt att ta tillbaka förlorade pengar. När startavgifterna är över det dubbla mot andra arrangörer är det inte konstigt att det blir manfall. Jag vet ett flertal förare i olika klasser som ratar Knutstorp för det höga prisets skull, och satsar på Våler istället.
Fredagsträning + kval/race lördag + kval/race söndag är halva priset mot Knutstorp
Jo men nu har det ju varit klart att klassen skall vara med sedan i februari och då var väl knappast tidsschemat gjort? Skall klassen vara med måste man ju se till att den får körtid! Anderstorp och Linköping klarade ju av detta utan problem så jag förstår inte varför det skall vara omöjligt söder om hallandsåsen. Skall klassen finnas måste den ju få bantid! Och nu är ju beslutet tagit att den skall vara med, då kan man ju inte bara skita i det, eller? Ingen träning, ett 15 min kval strax innan banan måste vara tyst (risken är ju att detta blir 5-10 min). 10 min Warm-up, och ett race sist på söndagen i 7 varv! Jag gissar att de avverkar denna bana på under 1.30 och det betyder ju då 9,5 minuter. Finns det någon som tycker det är försvarbart att låta familjer åka långt över 100 mil för detta (när man skrev på kontraktet krävdes att man måste delta i alla tävlingar annars var det ganska höga "böter" givetvis så vida man inte hade giltiga skäl)? Ändra tidschemat, annars kan vi lägga ner denna klass. Om det nu är så svårt att få in så varför har inte detta meddelats till Svemo eller Honda tidigare? Jag tycker det vore synd och skam om man inte ge denna klassen lite kred för det är ju verkligen en kanonklass för barn/ungdomar att komma igång tidigt, dessutom betydligt med Roadracing än minimoto. Men det är klart, det klirrar inte lika bra i kassan som rookieracing.....
Är det slut på fördelarna nu? eller är det ett sätt att ta tillbaka förlorade pengar. När startavgifterna är över det dubbla mot andra arrangörer är det inte konstigt att det blir manfall. Jag vet ett flertal förare i olika klasser som ratar Knutstorp för det höga prisets skull, och satsar på Våler istället.
Fredagsträning + kval/race lördag + kval/race söndag är halva priset mot Knutstorp
Fast i fjol tycker jag det var utmärkt.
Spått regn? Precis slut på semestern? Dyrt...? Lite körttid? Långt bort? Skåningar....? heheAlltså.... vad e problemet??? Varför är det nästan alltid dåligt med förare till Knutstorps SM tävling??? Det e ju en skoj bana. O vi från SKåne har ju lika långt att åka till ex. KGA el. Sviestad... (så resan e ingen ursäkt)
Kom igen nu och anmäl er!!!!!!
Gott, ska bli skoj att ses!!!
Åja... nu tog du väl i? Inte räcker det med 1350 SEK för allt det?
En liten parantes; Ring Knutstorp kostar mer att hyra en t.ex. Anderstorp och Sviestad.
Jag håller med!
700:- för Våler (2 race med 1 kval samt fredagsträning)
600:- för Norska nu sist på Karlskoga (2 race med 1 kval samt fredagen)
1000:- fredag - söndag med 2 X race och 2 kval i Linköping. 2 gånger.
800:- Anderstorp (ink. 4 tim. onsdag)
Falken och Karlkoga senare brukar landa på 600:-
Inklusive allt, överallt!
Här skulle nästa jag vilja säga:
Det verkar bara vara att inse... I Sverige skall man inte börja tidigt med roadracing för att ha bättre möjlighet att bli något. Här är det rookieracing med folk som stannar ett par år i sporten för att sedan tröttna på utgifterna som prioriteras, just för att detta för tillfället verkar mest ekonomiskt lönsamt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|