Startlistor SM RR Knudan

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Alltså.... vad e problemet??? Varför är det nästan alltid dåligt med förare till Knutstorps SM tävling??? Det e ju en skoj bana. O vi från SKåne har ju lika långt att åka till ex. KGA el. Sviestad... (så resan e ingen ursäkt)
Kom igen nu och anmäl er!!!!!!

:)

Skåneligan är inte med bland SBK.
71 Olof Persson
72 Jonas Persson

Gott, ska bli skoj att ses!!! :)
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror det har att göra med alla de usla arrangemang/missar som varit där de senaste åren. Prislappen och förfarandet med anmälningarna gör ju sitt till.
Jag gillar banan och skulle gärna köra men det är en annan historia...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag tror det har att göra med alla de usla arrangemang/missar som varit där de senaste åren. Prislappen och förfarandet med anmälningarna gör ju sitt till.
Jag gillar banan och skulle gärna köra men det är en annan historia...

Fast i fjol tycker jag det var utmärkt. :tummenupp
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Tidsschema

Tack det värmer :)

Kan ni inte försöka publicera ett nytt tidsschema INNAN vi är på plats? Dels skall det ju göras om pga för korta kval för STK600. Dels borde det lösas med mer tid för Honda-gänget. Jag och Mike Wandeus har sökt och mailat Brånalt i detta ärende men ännu inte fått något svar. Visserligen är det ingen stor klass (men det är ju ingen i Knutstorp:) ) Men när en del av dessa skall köra 130 mil och få lite drygt 30 minuters körtid på en hel helg (när de dessutom aldrig haft möjlighet att köra på banan) tycker jag att det blir nästan löjligt och det lär ju knappast locka fler att börja, tror knappast att det var detta åsidosättande av klassen Honda tänkte sig när de gjorde denna satsning i samband med SVEMO....:huvet
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
...tror knappast att det var detta åsidosättande av klassen Honda tänkte sig när de gjorde denna satsning i samband med SVEMO....:huvet

Tror inte jag heller men å andra sidan är det ingen på arrangörssidan som vet vad Honda och SVEMO tänkte eftersom de inte blev inblandade alls! De skulle bara trycka in en extra klass och till ett pris satt av Honda/SVEMO.

Klubbarna är nog väldigt benägna att satsa på juniorer, kolla på fördelarna 125Jr alltid fått/får, men om vi får vara med i planeringen så är det större chans att det blir bra.
 

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Hindås
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
Tror inte jag heller men å andra sidan är det ingen på arrangörssidan som vet vad Honda och SVEMO tänkte eftersom de inte blev inblandade alls! De skulle bara trycka in en extra klass och till ett pris satt av Honda/SVEMO.

Klubbarna är nog väldigt benägna att satsa på juniorer, kolla på fördelarna 125Jr alltid fått/får, men om vi får vara med i planeringen så är det större chans att det blir bra.

Är det slut på fördelarna nu? eller är det ett sätt att ta tillbaka förlorade pengar. När startavgifterna är över det dubbla mot andra arrangörer är det inte konstigt att det blir manfall. Jag vet ett flertal förare i olika klasser som ratar Knutstorp för det höga prisets skull, och satsar på Våler istället.
Fredagsträning + kval/race lördag + kval/race söndag är halva priset mot Knutstorp
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Tror inte jag heller men å andra sidan är det ingen på arrangörssidan som vet vad Honda och SVEMO tänkte eftersom de inte blev inblandade alls! De skulle bara trycka in en extra klass och till ett pris satt av Honda/SVEMO.

Klubbarna är nog väldigt benägna att satsa på juniorer, kolla på fördelarna 125Jr alltid fått/får, men om vi får vara med i planeringen så är det större chans att det blir bra.

Jo men nu har det ju varit klart att klassen skall vara med sedan i februari och då var väl knappast tidsschemat gjort? Skall klassen vara med måste man ju se till att den får körtid! Anderstorp och Linköping klarade ju av detta utan problem så jag förstår inte varför det skall vara omöjligt söder om hallandsåsen. Skall klassen finnas måste den ju få bantid! Och nu är ju beslutet tagit att den skall vara med, då kan man ju inte bara skita i det, eller? Ingen träning, ett 15 min kval strax innan banan måste vara tyst (risken är ju att detta blir 5-10 min). 10 min Warm-up, och ett race sist på söndagen i 7 varv! Jag gissar att de avverkar denna bana på under 1.30 och det betyder ju då 9,5 minuter. Finns det någon som tycker det är försvarbart att låta familjer åka långt över 100 mil för detta (när man skrev på kontraktet krävdes att man måste delta i alla tävlingar annars var det ganska höga "böter" givetvis så vida man inte hade giltiga skäl)? Ändra tidschemat, annars kan vi lägga ner denna klass. Om det nu är så svårt att få in så varför har inte detta meddelats till Svemo eller Honda tidigare? Jag tycker det vore synd och skam om man inte ge denna klassen lite kred för det är ju verkligen en kanonklass för barn/ungdomar att komma igång tidigt, dessutom betydligt med Roadracing än minimoto. Men det är klart, det klirrar inte lika bra i kassan som rookieracing.....
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Är det slut på fördelarna nu? eller är det ett sätt att ta tillbaka förlorade pengar. När startavgifterna är över det dubbla mot andra arrangörer är det inte konstigt att det blir manfall. Jag vet ett flertal förare i olika klasser som ratar Knutstorp för det höga prisets skull, och satsar på Våler istället.
Fredagsträning + kval/race lördag + kval/race söndag är halva priset mot Knutstorp

Jo men nu har det ju varit klart att klassen skall vara med sedan i februari och då var väl knappast tidsschemat gjort? Skall klassen vara med måste man ju se till att den får körtid! Anderstorp och Linköping klarade ju av detta utan problem så jag förstår inte varför det skall vara omöjligt söder om hallandsåsen. Skall klassen finnas måste den ju få bantid! Och nu är ju beslutet tagit att den skall vara med, då kan man ju inte bara skita i det, eller? Ingen träning, ett 15 min kval strax innan banan måste vara tyst (risken är ju att detta blir 5-10 min). 10 min Warm-up, och ett race sist på söndagen i 7 varv! Jag gissar att de avverkar denna bana på under 1.30 och det betyder ju då 9,5 minuter. Finns det någon som tycker det är försvarbart att låta familjer åka långt över 100 mil för detta (när man skrev på kontraktet krävdes att man måste delta i alla tävlingar annars var det ganska höga "böter" givetvis så vida man inte hade giltiga skäl)? Ändra tidschemat, annars kan vi lägga ner denna klass. Om det nu är så svårt att få in så varför har inte detta meddelats till Svemo eller Honda tidigare? Jag tycker det vore synd och skam om man inte ge denna klassen lite kred för det är ju verkligen en kanonklass för barn/ungdomar att komma igång tidigt, dessutom betydligt med Roadracing än minimoto. Men det är klart, det klirrar inte lika bra i kassan som rookieracing.....

Eftersom ni båda verkar tro att jag representerar HMS så vill jag förtydliga att så inte är fallet. Problemet med hur klassen kom till (och många andra beslut från SVEMO) är dock nog desamma för alla klubbar.

Det var lite roligt att se reklamfoldrar från Honda med information om vart de skulle köra (på felstavade banor) utan att klubbarna kontaktats.

Min poäng var att SVEMO inte har dialog med klubbarna och då blir nya saker inte alltid så bra som de kunde bli.
 
Last edited:

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Är det slut på fördelarna nu? eller är det ett sätt att ta tillbaka förlorade pengar. När startavgifterna är över det dubbla mot andra arrangörer är det inte konstigt att det blir manfall. Jag vet ett flertal förare i olika klasser som ratar Knutstorp för det höga prisets skull, och satsar på Våler istället.
Fredagsträning + kval/race lördag + kval/race söndag är halva priset mot Knutstorp

Åja... nu tog du väl i? Inte räcker det med 1350 SEK för allt det?

En liten parantes; Ring Knutstorp kostar mer att hyra en t.ex. Anderstorp och Sviestad.

Fast i fjol tycker jag det var utmärkt. :tummenupp

Jag håller med! :)
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Alltså.... vad e problemet??? Varför är det nästan alltid dåligt med förare till Knutstorps SM tävling??? Det e ju en skoj bana. O vi från SKåne har ju lika långt att åka till ex. KGA el. Sviestad... (så resan e ingen ursäkt)
Kom igen nu och anmäl er!!!!!!

:)



Gott, ska bli skoj att ses!!! :)
Spått regn? Precis slut på semestern? Dyrt...? Lite körttid? Långt bort? Skåningar....? hehe

Det blev nog en svid i protokollet från arrangemanget som gick åt skogen 2006 (eller var det 2005?).

Med 8 klasser startade förstår jag att det blir problem att få tid på banan.
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Åja... nu tog du väl i? Inte räcker det med 1350 SEK för allt det?

En liten parantes; Ring Knutstorp kostar mer att hyra en t.ex. Anderstorp och Sviestad.



Jag håller med! :)

700:- för Våler (2 race med 1 kval samt fredagsträning)
600:- för Norska nu sist på Karlskoga (2 race med 1 kval samt fredagen)
1000:- fredag - söndag med 2 X race och 2 kval i Linköping. 2 gånger.
800:- Anderstorp (ink. 4 tim. onsdag)
Falken och Karlkoga senare brukar landa på 600:-
Inklusive allt, överallt!
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
700:- för Våler (2 race med 1 kval samt fredagsträning)
600:- för Norska nu sist på Karlskoga (2 race med 1 kval samt fredagen)
1000:- fredag - söndag med 2 X race och 2 kval i Linköping. 2 gånger.
800:- Anderstorp (ink. 4 tim. onsdag)
Falken och Karlkoga senare brukar landa på 600:-
Inklusive allt, överallt!

Här skulle nästa jag vilja säga:
Det verkar bara vara att inse... I Sverige skall man inte börja tidigt med roadracing för att ha bättre möjlighet att bli något. Här är det rookieracing med folk som stannar ett par år i sporten för att sedan tröttna på utgifterna som prioriteras, just för att detta för tillfället verkar mest ekonomiskt lönsamt.

Men lägger istället band på mig och säger sympatiskt:
Hoppas att detta löser sig på något bra sätt som gynnar alla och gör det lättare för klubbarna att planera.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Här skulle nästa jag vilja säga:
Det verkar bara vara att inse... I Sverige skall man inte börja tidigt med roadracing för att ha bättre möjlighet att bli något. Här är det rookieracing med folk som stannar ett par år i sporten för att sedan tröttna på utgifterna som prioriteras, just för att detta för tillfället verkar mest ekonomiskt lönsamt.

Hoppas du i alla fall är nöjd med splitten vi gjorde i Linköping då vi har ett litet depåområde och med rookiesarna blev SM:et lidande. Vi erbjöd i stället dubbla race även på vårt b-race så att de inte skulle bli alltför sura. 125Jr fick vara med både på SM och b-race helgerna. Faktum är också att vi erbjöd Honda Academy att köra även på b-racet men det rann ut i sanden av någon anledning jag inte känner till.

Dock är detta en Knutstorp-tråd så jag lägger ner min röst här då det blir lite bredare debatt än vad tråden borde handla om kanske. Själv åker jag ner i morgon kväll och mekar åt Nordgren Racing och ser fram emot en kanonhelg! :)
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top