Startmotor NSR 125

Tisteln

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2010
Hoj
1998, Suzuki GSX 750F
Har plockat bort den gamla och monterat dit den nya. Motorn hoppar i gång på första försöket, gött! Men det låter ganska "hårt" när den tuggar i gång. Någon som har erfarenhet av denna hoj och hur det ska låta?

Last edited:

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Jag har också en nsr 125. Det snurrar igång väldigt lätt men då måste jag choka den och så fort jag stänger av choken så dör den. Är detta för att den är för kall tro? (förlåt om jag lånade din tråd lite men det handlar ju om liknande saker :D)

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Bra felbeskrivning där ^^

Ett filmklipp vore inte fel...

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Vad jag minns av NSR:en jag körde upp på för 20 år sen så lät den som en stenkross på starten. En CM125 som trafikskolan hade som andrahoj lät ingenting i jämförelse. Och jämfört med större hojar lät NSR:en mycket mer på starten.

Tisteln

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2010
Hoj
1998, Suzuki GSX 750F
Vad jag minns av NSR:en jag körde upp på för 20 år sen så lät den som en stenkross på starten. En CM125 som trafikskolan hade som andrahoj lät ingenting i jämförelse. Och jämfört med större hojar lät NSR:en mycket mer på starten.

Ja, det är nog en passande beskrivning. Jag tolkar det som att det är ganska normalt med andra ord.

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
JA den låter som en stenkross :) Bra beskrivning där, fattade inte så mycket av ts :p

Hade problem att den hoppade ut efter nått varvs snurrande, och hamnade i friläge så den inte startade så enkelt, men monterade ner och inspekterade/smörjde upp och sen dess har jag inga problem :)

Den låter ju dock rätt mycket fortfarande :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår