Startmotor??

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Vet inte vad som hänt men hoppas nn har nåt tips. Började med att den va svårstartad två gånger i rad men startade iaf. Efter jag stängt av en tredje gång och skulle starta ville den inte alls startmotorn slutade gå runt helt efter några försök :va trodde det kunde va batteriet först men lampor och allt lyste. Mätte det med motorn avstäng, typ 12v. nu klickar det bara i otorn när man trycker på starten, det funkar att dra igång den men vad kan ha hänt? Kan det va startmotorn och i så fall va kostar en sån ny eller beg??

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
ninja joppe skrev:
Vet inte vad som hänt men hoppas nn har nåt tips. Började med att den va svårstartad två gånger i rad men startade iaf. Efter jag stängt av en tredje gång och skulle starta ville den inte alls startmotorn slutade gå runt helt efter några försök :va trodde det kunde va batteriet först men lampor och allt lyste. Mätte det med motorn avstäng, typ 12v. nu klickar det bara i otorn när man trycker på starten, det funkar att dra igång den men vad kan ha hänt? Kan det va startmotorn och i så fall va kostar en sån ny eller beg??

Mät batteriet när du trycker på startknappen, har du ett bra batteri ska det fortfarande visa runt 12 v, men förmodligen kommer det visa 6-7 volt.

*beast*

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
honda cbr 900
cleaner skrev:
Mät batteriet när du trycker på startknappen, har du ett bra batteri ska det fortfarande visa runt 12 v, men förmodligen kommer det visa 6-7 volt.
Har kanske startproblemet där då, mitt visar bara 3-4volt ungefär när jag trycker på knappen.Tack för tipset så långt hoppas det räcker med batteri byte nu då. Ska man ha nått speciellt batteri eller vilket 12volt som helst? Sitter nu inloggad på en kompis konto mem det är fortfarande ja "ninja joppe" som skriver.

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Kolla annars jordkabeln från startmotorn.

Hade en sån som glappade på min ducce och trodde att det var startmotorn som pajat. Roligt med garanti.... meken undrade väl vad det var för fel på mig när jag lämnade in den :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln