Helt plötsligt vill min R1'a inte starta....
Hade den igång i nån minut först, stängde sedan av den för att meka lite (vända tillbaka växlarna så ettan är nedåt och resten uppåt igen, tidigare ägaren hade tvärt om).
När jag skruvat färdigt så skulle jag testa en lite sväng för att se att växlandet funkar ok.
Vrider på tändningen och trycker på startknappen:
Blubb blubb blubb bubb (försöker beskriva att startmotorn går runt som vanligt, men den tänder inte).
Okej, den är kall tänker jag, och drar i kallstartsreglaget.
Blubb blubb blubb blubb host blubb blubb blubb blubb (fortfarande inget)
Blubb blubb blubb host blubb blubb PANG!!!!!
Helvete vilken smäll!!!! vafan händer?
Provar igen utan kallstarten...
Blubb blubb blubb blubb blubb PANG!!!!!
Huh?
Jaha, den verkar inte tända?
Kollar alla kontakter jag kan hitta, och alla säkringar...
Ser ok ut, provar igen...
Tänker nu på att det där vanliga ljudet när man slår på tändningen inte finns... Ni vet:
Weeee.. knäpp knäpp knäpp
När jag slår på tändningen så slår ett relä till, sedan slår samma relä ifrån efter ca. 10 sek.
Ett förslag är att den surat ner sig, och att det bara är att skruva ur stiften, torka dom med värmepistol, göra rent dom, och sätta tillbaka dom... Låter det vettigt?
Ska alltid det där "Weeee.. knäpp knäpp knäpp" låta? Eller?
Tacksam för lite assistans, tänkte skruva lite imorgon och på lördag...
//Macke
Hade den igång i nån minut först, stängde sedan av den för att meka lite (vända tillbaka växlarna så ettan är nedåt och resten uppåt igen, tidigare ägaren hade tvärt om).
När jag skruvat färdigt så skulle jag testa en lite sväng för att se att växlandet funkar ok.
Vrider på tändningen och trycker på startknappen:
Blubb blubb blubb bubb (försöker beskriva att startmotorn går runt som vanligt, men den tänder inte).
Okej, den är kall tänker jag, och drar i kallstartsreglaget.
Blubb blubb blubb blubb host blubb blubb blubb blubb (fortfarande inget)
Blubb blubb blubb host blubb blubb PANG!!!!!
Helvete vilken smäll!!!! vafan händer?
Provar igen utan kallstarten...
Huh?
Jaha, den verkar inte tända?
Kollar alla kontakter jag kan hitta, och alla säkringar...
Ser ok ut, provar igen...
Tänker nu på att det där vanliga ljudet när man slår på tändningen inte finns... Ni vet:
Weeee.. knäpp knäpp knäpp
När jag slår på tändningen så slår ett relä till, sedan slår samma relä ifrån efter ca. 10 sek.
Ett förslag är att den surat ner sig, och att det bara är att skruva ur stiften, torka dom med värmepistol, göra rent dom, och sätta tillbaka dom... Låter det vettigt?
Ska alltid det där "Weeee.. knäpp knäpp knäpp" låta? Eller?
Tacksam för lite assistans, tänkte skruva lite imorgon och på lördag...
//Macke