Startproblem SV650 -00

Wizard_o

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Suzuki SV650s -00
Igår när jag skulle iväg med hojen startade den perfekt men den gick snart bara på en cylinder på låga varv, men på högre varv gick den som vanligt. Körde ca 1 mil och symptomen försvann inte. Senare gick den knappt att starta på en cylinder och dör vid minsta lilla gaspådrag.

Tänker att det kan ha något med att det regnat kraftigt på senaste tiden så jag tar upp tändstiften som ger gnista (de är säkert dags att byta dem eftersom jag inte vet när det är gjort).

Den startar på startgas men stannar så snart gasen är slut. Alltså den får inte bränsle.

Tänkte kolla om bensinkranen fungerar genom att suga i vacuumslangen, är det något annat ni kommer på som kan vara felet?

Tacksam för svar..

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Tjena.

Har ett vagt minne från min SV650-tid att det är främre cylindern som är känslig för fukt.
Finns framskärmsförlängare att köpa om man vet att man kommer köra mycket när det regnar, en sån hade jag på min, hade aldrig problem, oavsett hur vått det var.
Att dina stift ger gnista ute i friska luften (atmosfärstryck) behöver inte betyda att de gör det inne i cylindern med full komp.
Det finns de som har speciella trick för att fixa till tändstift som det är tjall på, typ att de värmer dem i ugnen eller med en blåslampa, men känner du ingen som är duktig på sånt så är det nog bättre att köpa nya stift.

Jag sätter en femma på stiften.

//Anders.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Kondens-vatten i tank, förgasare som täpper till lågfartsmunstycke?

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
YZF 600 -97
Främre cylindern har ett pyttelitet avrinningshål på höger sida, om det är igentäppt samlas det vatten runt stiftet. Mitt tips är att du testar att rensa det hålet och byta stift.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM