dappe
Ny medlem
Gnista, bränsle och kompression.
Vad mer kan jag sakna. Jo, liv i maskinen.
Det är en lc4 från 2005. 1800mil.
Köpte den för en spottstyver men har aldrig hört den gå, den förra ägaren var inte så hemma på motorer. Men tror att han pratade något om toppackning som skulle bytas, därav att han hade börjat riva ner allt runt omkring.
Precis lyckas få ihop den och lokalisera var samtliga lösa skruvar skulle sitta.
Jag har ingen aning varför han fick för sig att packningen skulle vara trasig. Jag har inte själv kontrollerat kompet men det lär väl göras eventuellt imorgon om jag får tid över. Det känns riktigt bra om man känner på kicken dock.
Hojen har stått still rätt länge. Vet ej hur länge, men senast besiktad 2014.
Min tanke med maskinen är väl att börja försöka få igång motorn. Startar den så kommer jag direkt börja plöja ner pengar på den. Innan dess vill jag inte lägga allt för mycket, kan sluta dyrt.
Saker jag kontrollerat/rengjort än så länge är
-förgasare
-bensintank
-svänghjul med tillbehör
-decomp
Stiftet blir blött och gnistan är blå och stark. Fast den tänder inte en endaste gång. Har både kört på starten samt försökt mig att kicka igång odjuret.
Försökte även med startgas.
Den ska väl gå igång trots att man håller decomp inne hela tiden?
Nästa plan är väl att byta stift, nytt batteri, kolla ventiler samt att eventuellt springa igång den.
Är det något som jag totalt missar här eller varför vill den inte ens tända?
Boris! Hjälp mig nu
Vad mer kan jag sakna. Jo, liv i maskinen.
Det är en lc4 från 2005. 1800mil.
Köpte den för en spottstyver men har aldrig hört den gå, den förra ägaren var inte så hemma på motorer. Men tror att han pratade något om toppackning som skulle bytas, därav att han hade börjat riva ner allt runt omkring.
Precis lyckas få ihop den och lokalisera var samtliga lösa skruvar skulle sitta.
Jag har ingen aning varför han fick för sig att packningen skulle vara trasig. Jag har inte själv kontrollerat kompet men det lär väl göras eventuellt imorgon om jag får tid över. Det känns riktigt bra om man känner på kicken dock.
Hojen har stått still rätt länge. Vet ej hur länge, men senast besiktad 2014.
Min tanke med maskinen är väl att börja försöka få igång motorn. Startar den så kommer jag direkt börja plöja ner pengar på den. Innan dess vill jag inte lägga allt för mycket, kan sluta dyrt.
Saker jag kontrollerat/rengjort än så länge är
-förgasare
-bensintank
-svänghjul med tillbehör
-decomp
Stiftet blir blött och gnistan är blå och stark. Fast den tänder inte en endaste gång. Har både kört på starten samt försökt mig att kicka igång odjuret.
Försökte även med startgas.
Den ska väl gå igång trots att man håller decomp inne hela tiden?
Nästa plan är väl att byta stift, nytt batteri, kolla ventiler samt att eventuellt springa igång den.
Är det något som jag totalt missar här eller varför vill den inte ens tända?
Boris! Hjälp mig nu