Och jag som tyckte jag hade ägt min länge (22 år)
Har också startat den mha av bil flera gånger och inga problem där
Min har gått nånstans mellan 11-12k och ger fortf över 120 på hjulet.
Lite off topic.........Men med ett försäkringspris på 1300 kr om året för en classica helförsäkring så kan jag inte göra mig av med den. Har som sagt haft den sedan 91 och den hade gått ca 400 mil när jag köpte den. Det var min andra hoj som jag ägde, men här träffade jag rätt så det fanns ingen anledning att byta.
Har skött service och underhåll själv sedan ny och den har aldrig varit klotad. En enda gång har jag tappat den och det var på en gräsmatta stillastående. Till i år har den fått en rejäl uppfräschning (det enda jag inte gjort - än - är kåporna, men de är i ett såpass fint skick att det kändes onödigt)
Min har inte gått så långt (4500 mil) - Vissa år har det inte blivit något kört alls, åren efter jag köpte hus, åren efter jag skaffade barn, åren efter jag köpte en R1:a crossplane osv osv - Men jag KAN inte göra mig av med fzr:en vi har alldeles för många minnen ihop. 24 timmars i Anderstorp i ösregn, otaliga mc-träffar, banåkningsdagar (ibland med föråkare som visade att man inte alls var så bra på att åka som man trodde - Peter Linde´n var förebilden när hojen var "ny" och jag var i 20 årsåldern)
Det blev en kärleksförklaring - Visst är R1:an bättre på allt, men nu med viss mognad kan jag säg att jag inte alls är en speciellt grym hojåkare och tiden då man stack iväg 20 hojar för att åka på tävlingar är sedan länge förbi - Folk har familj idag, jag har mognat, gillar fortfarande fart, men idag har jag råd att sova på hotell och väljer bort tält och mygg mot en mer bekväm tillvaro. Sedan kanske den genuina hojåkarkänslan försvunnit en aning på vägen, det är jag den första att erkänna - Jag är inte 20 år längre heller !!
Vad har detta med ämnet att göra - inte ett skit....bara en reflektion av snart 25 år tillsammans med min hoj.