Jag har en 660 -04 som är svårstartad även med KTM mått mätt.
Efter diverse googling fick jag tipset att skruva ut den svarta tomgångs-juster-skruven, för att sedan skruva in den lite i taget tills den börjar komma till liv när man kickar. Mycket riktigt, långt ut på skruven så hostar den till och tänder typ 4-5 gånger innan den stannar. Skruvar jag in den lite till så mister den livstecknen och tänder inte alls. Är man snabb på gasen så går det att fånga upp den och hålla den vid liv med gas, men den dör så fort jag släpper gasen. Vilket är naturligt eftersom jag antar att tomgången way nedjusterad.
Men som sagt, om jag går in eller ut med tomgångsskruven från denna sweet spot så mister jag alla livstecken igen. Provade att justera tomgångs bland-skruven också, men avviker jag från de två varv som är standard så tappar den också livslusten.
Ringer dessa symptom i någon klocka där ute bland allt kunnigt folk?
Efter diverse googling fick jag tipset att skruva ut den svarta tomgångs-juster-skruven, för att sedan skruva in den lite i taget tills den börjar komma till liv när man kickar. Mycket riktigt, långt ut på skruven så hostar den till och tänder typ 4-5 gånger innan den stannar. Skruvar jag in den lite till så mister den livstecknen och tänder inte alls. Är man snabb på gasen så går det att fånga upp den och hålla den vid liv med gas, men den dör så fort jag släpper gasen. Vilket är naturligt eftersom jag antar att tomgången way nedjusterad.
Men som sagt, om jag går in eller ut med tomgångsskruven från denna sweet spot så mister jag alla livstecken igen. Provade att justera tomgångs bland-skruven också, men avviker jag från de två varv som är standard så tappar den också livslusten.
Ringer dessa symptom i någon klocka där ute bland allt kunnigt folk?