startrelä kawa 750-84

dirrenett

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Tjola hopp !! det är bara jag igen med den ruttna kawan.
Nu har jag lyckat förstöra startreläet på cykeln...och hur vet jag det då ??
Jo det sitter samma relä för "Main" som för "start" så jag bytteplats på dom och se...då snurrade min startmotor igen.
Nu till problemet .....Vart får man tag i ett nytt relä till en sån här maskin ?? För det är väl garanterat special, Reläet är runt tror det är aluminium i toppen och sedan vit plast i botten, 4 stift och det står 056700-5260 12V 22A sen stämplat 7C15...har förökt att googla på detta men givetvis misslyckats.

Alltså vart hittar jag ett sådant relä ??:confused:

tacksam för tips.

/Dirrenett

Det fungerar med vilket 12V-universalstartrelä som helst så du behöver inte hitta ett identiskt med originalstartreläet för att det ska fungera.

Närmsta MC-skrot borde ha några, det är samma typ som Kawasaki använt i flera olika modeller genom tiderna.

Annars är Kawasakis orginalnr: 27034-1006

Bifogat

• 27034-1006.jpg
    27034-1006.jpg
    4.5 KB · Visningar: 234
jaja men , där har du det på bild CPMS , exakt ett sådant behöver jag...
det känns inget roligt att behöva "tjuvkoppla" till ett universal då det sitter så snyggt förpackat bakom en plastkåpa på cykeln...
Men är dom verkligen så ovanliga att man inte kan köpa dessa på typ Beviks i Linköping ?? jag menar man kan ju hitta startrelän till en gammal Fiat på Feltema...hmmmm känns ju konstigt att inte kunna köpa nytt utan behöva köpa beg på en skrot...
Jag roade mig med att öppna reläet, och det är ju bara ett motstånd som sitter där + någon röd fjäder sak och lite kopparskrot... vad kan gå sönder ?? motståndet ?? då borde man ju kunna köpa ett nytt sådant.

Relät i sig själv är inget konstigt, det som är lite "udda" är kontakten (om jag kommer ihåg rätt) som gör att ett universal-relä från Biltema inte passar direkt men jag kan kolla om det går att få till något. Jag har ju samma relän i 900:an.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick