Va ute o körde igår och stannade ett par gånger, men vi varje start så gick startmotorn lite tröttare än gången innan och typ 4-5'e starten så va det knappt att jag fick igång den. Jahapp, laddningsproblem tänkte jag men nu visar det sig att även med någorlunda laddat batteri så klickar bara startrelät, startmotorn är helt tyst. Provade att koppla loss startrelät o köra 12v direkt via kontakten där uppe men fortfarande helt tyst? Kollade lite med multimeter och kom fram till att det är 47k ohm mellan + o - på motorn...Ska inte elmotorer har rätt låg resistans när dom står stilla eller har jag drömt det?
Har startmotorn pajat eller kan det vara elfel mellan kontakten o motorn? Har bara ett taskigt kallgarage så det är ju inte helt kul o ligga under o plocka loss startmotorn ifall det inte är den som är felet...
Har startmotorn pajat eller kan det vara elfel mellan kontakten o motorn? Har bara ett taskigt kallgarage så det är ju inte helt kul o ligga under o plocka loss startmotorn ifall det inte är den som är felet...
Last edited: