Startrelät klickar

Somehow

Medlem
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
ZX-9R 2002
Va ute o körde igår och stannade ett par gånger, men vi varje start så gick startmotorn lite tröttare än gången innan och typ 4-5'e starten så va det knappt att jag fick igång den. Jahapp, laddningsproblem tänkte jag men nu visar det sig att även med någorlunda laddat batteri så klickar bara startrelät, startmotorn är helt tyst. Provade att koppla loss startrelät o köra 12v direkt via kontakten där uppe men fortfarande helt tyst? Kollade lite med multimeter och kom fram till att det är 47k ohm mellan + o - på motorn...Ska inte elmotorer har rätt låg resistans när dom står stilla eller har jag drömt det?

Har startmotorn pajat eller kan det vara elfel mellan kontakten o motorn? Har bara ett taskigt kallgarage så det är ju inte helt kul o ligga under o plocka loss startmotorn ifall det inte är den som är felet...

Last edited:

wallen

Slirig
Gick med
29 Oct 2006
Hoj
Ingen ATM
Verkligen kollat batteriet noga? Eftersom du har kallgarage kanske batteriet fryst sönder under vintern. Testa med startkablar från ett batteri du vet är i god kondition, om du inte redan gjort det.

Fantasys

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Ingen
När mitt startrelä på min nsr klickade så hade kolen i min startmotor pajjat dom hade lossnat haha fick byta dom sen fungerade den iallafall kalas ;) kan var nått sånt kanske?

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
Ingen
Det ska vara stor resistans i en motor eftersom lindningarna fungerar som motstånd.

Troligtvis är det batteriet eller någon ledning som felet sitter hos.

G-sson

Pro
Gick med
30 May 2006
Hoj
Gasgas hp wild 450
Hej!.
Löste det sig?
Jag har samma problem med min GG startreläet klickade bara. batteriet tänkte jag och laddade samma problem endån .. Kolalde startmotorn och kolen var slut så jag bytte dom.Plockade i Startmotorn men det klickade bara fortfarande. Jag plockade ur startmotorn igen ur motorn men lät den hänga i sladdarna och där gick den runt hur fint som hälst . så jag gissar på att det är något med startmotordreven som jävlas..
Skall kola vidare någon dag .
Men vad var det för fel på din?
MVH Gustaf

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...